Orbis: I kwartał słabszy o ¼, ale wrócimy silniejsi

W I kwartale przychody Grupy Orbis spadły o 22,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Stało się tak pomimo bardzo dobrego początku roku (w styczniu i w lutym wyniki były rekordowe).
W marcu i kwietniu zawieszona została działalność praktycznie wszystkich hoteli (poza kilkoma wyjątkami) Grupy Orbis.
Największe spadki dotyczyły frekwencji w marcu – o 49,6 punktów procentowych w porównaniu do ubiegłego roku – podczas, gdy w dwóch pierwszych miesiącach 2020 roku ten sam wskaźnik wzrósł o +2,5 punkty procentowe w porównaniu do ubiegłego roku. Ten znaczący spadek odnotowaliśmy w całym regionie, gdzie spółka prowadzi działalność.
Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis SA, powiedział: „Dzięki strategii realizowanej w ostatnich latach, spółka jest w stanie stawić czoła tej trudnej sytuacji. Pełna mobilizacja naszych pracowników pozwoliła sprawnie dostosować działalność hoteli i szybko wdrożyć decyzje Zarządu, mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu epidemii COVID-19 i ochronę Spółki oraz jej pracowników. Zmodyfikowaliśmy nasz model biznesowy oraz strukturę kosztów, poprzez wdrożenie wyjątkowych działań i narzędzi, takich jak plan oszczędnościowy, mechanizm ochrony przepływów pieniężnych czy nowej strategii inwestycyjnej. Skorzystaliśmy też z programów pomocy rządów uruchomionych w poszczególnych krajach i wdrożyliśmy w Spółce formy częściowego zatrudnienia oraz skróconego czasu pracy.”
Integracja z inwestorem
W tym wyjątkowo trudnym czasie Orbis rozpoczął integrację z nowym inwestorem strategicznym AccorInvest, który nabył akcje Orbisu w ramach publicznego wezwania, zakończonego 11 marca 2020 r. AccorInvest jest dziś w posiadaniu 100 proc. akcji i zgodnie ze swoimi wcześniejszymi zapowiedziami rozpoczął wycofywanie akcji spółki z obrotu giełdowego. „Jesteśmy przekonani, że nasza wspólna strategia przyniesie synergię dla obu spółek.” – dodał Gilles Clavie.
„Nieustannie monitorujemy rozwój zdarzeń, poddając analizie rozmaite scenariusze i odpowiednio dostosowując naszą strategię. Planujemy wykorzystać czas przestoju operacyjnego na przegląd naszych podstawowych założeń i procedur, abyśmy mogli wrócić na rynek jeszcze silniejsi.” – skomentował Gilles Clavie.
POWIĄZANE WPISY
16 lipca 2025
IGHP: czerwiec bardzo udany dla hotelarzy – wysoka frekwencja i wzrosty cen
Czerwiec był dla branży hotelarskiej miesiącem udanym, zarówno pod względem obłożenia,…
0 Komentarzy5 Minuty
15 lipca 2025
Nowy trend w MICE: hybrydowe spotkania wzmacniają sektor hotelarski
Branża MICE w Warszawie zakończyła sezon konferencyjny 2024/2025 z rosnącą liczbą…
0 Komentarzy5 Minuty
15 lipca 2025
Wakacyjne trendy Polaków w Google: Hiszpania wyprzedza Włochy, a all inclusive zyskuje na popularności
Rozpoczął się sezon wakacyjny, a dane z wyszukiwarki Google pokazują wyraźny zwrot w…
0 Komentarzy5 Minuty
14 lipca 2025
Rusza 4. edycja Szlaku Maślanki Mrągowskiej
Maślanka Mrągowska po raz kolejny wyznacza kierunek wakacyjnej przygody. Czwarta odsłona…
0 Komentarzy1 Minuty
14 lipca 2025
Mövenpick Grand Hotel Wrocław zachwyca po rewitalizacji
Po latach rewitalizacji zabytkowy hotel przy wrocławskim Dworcu Głównym wznowił…
0 Komentarzy4 Minuty
10 lipca 2025
Międzynarodowa agencja Kleber Group otwiera oddział w Polsce
Międzynarodowa agencja komunikacyjna Kleber Group rozpoczęła działalność na polskim…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lipca 2025
Od Szkocji po Mazowsze. V edycja Dnia Szkockiego w Jadowie
Jadów po raz piąty zamienił się w szkocką stolicę Mazowsza. 5 lipca odbyła się kolejną…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Kiwi.com: Lotnisko w Krakowie liderem wśród zagranicznych turystów odwiedzających Polskę
Z danych Kiwi.com wynika, że w sezonie letnim 2025 roku krakowskie lotnisko stało się…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Gniezno: Widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
W sierpniu 2025 roku odbędzie w Gnieźnie plenerowe widowisko historyczno-teatralne…
0 Komentarzy1 Minuty