Niemiecka Centrala Turystyki stawia na kulturę i zrównoważony rozwój w 2024 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) ogłosiła plany na 2024 rok, w których skoncentruje się na promowaniu Niemiec jako zrównoważonego celu podróży kulturowych. Znana z bogatego dziedzictwa artystyczno-kulturowego, DZT dąży do umocnienia swojej pozycji jako lidera w dziedzinie turystyki kulturowej, jednocześnie promując zrównoważony rozwój. Kampania ma na celu przyciągnięcie turystów do dłuższych pobytów i rozwijanie obszarów wiejskich pod kątem turystyki.
DZT przedstawiła swoim członkom i partnerom główne cele kampanii, które zostały zaplanowane w ramach marketingu tematycznego, a także możliwości współpracy oraz działań adresowanych na poszczególne rynki.
„Niemcy charakteryzuje wyjątkowy krajobraz artystyczno-kulturowy. Jego bogata różnorodność jest integralnym składnikiem miejskiego życia i silnym motywem podróży dla turystów z zagranicy. Europejczycy odbyli w 2022 roku 140 milionów podróży w celach związanych z kulturą, z których aż 16,4 miliona przypadło na przyjazdy do Niemiec – ta wielkość lokuje nas na pierwszym miejscu wśród kierunków turystycznych całego świata. I tę pozycję chcemy dalej umacniać. Ponadto kampania nawiązuje do idei zrównoważonego rozwoju w turystyce i w tym kontekście ma zachęcać podróżnych do dłuższych pobytów, a także aktywizować obszary wiejskie pod względem turystycznym” – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Nowa globalna kampania tematyczna „Niemiecka Kultura i Sztuka”
Otwarta na świat: taka jest niemiecka scena kultury i sztuki – i w mieście, i na wsi. Ranking marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) z roku 2022 wskazuje na postrzeganie Niemiec na arenie międzynarodowej w szczególności przez pryzmat historycznych budowli, współczesnej kultury i sztuki oraz tętniących życiem miast.
Według wyników badań Monitora Jakości Niemieckiej Turystyki (Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus) z okresu maj 2015 – październik 2022 jako powód decyzji o wyborze Niemiec za cel podróży 47 proc. respondentów wskazało „zabytki”, 35 proc. „architekturę”, a 33 proc. „kulturę i sztukę”.
Nowa kampania inspiracyjna DZT, która ruszy w kwietniu 2024 roku, wykorzysta te dane do zaprezentowania Niemiec jako miejsca nasyconego doznaniami w sferze kultury. Zróżnicowana oferta turystyczna obejmuje sztukę współczesną, galerie sztuki, pracownie artystów, ale też akademie, w których gromadzą się twórcy młodej generacji z całego świata.
Kampania skupia się wokół tematu sztuki ulicznej mającej być wyrazem poczucia istnienia w przestrzeni publicznej, nowoczesnej architektury i nietypowych miejsc ekspozycji. W spektrum kulturowym oferty znajdą się również uznawane na świecie za prestiżowe wydarzenia kulturalne i historyczne krajobrazy kulturowe. Przykładem może być 13 regionów winiarskich w Niemczech, gdzie młodzi winiarze redefiniują dawne tradycje. Osobowości – kuratorzy sztuki, wschodzące gwiazdy kultury czy prywatni kolekcjonerzy – reprezentujące aktualne kulturowe trendy w Niemczech zostaną kampanii Niemieckiej Centrali Turystyki.
Kontynuacja kampanii DZT „UNESCO” i „Simply Feel Good”
W roku 2024 DZT będzie kontynuować swoją kampanię promującą obiekty światowego dziedzictwa UNESCO, wzbogacając ją o dodatkowe propozycje i informacje turystyczne. Kampania kieruje uwagę potencjalnych urlopowiczów wybierających się do Niemiec, na ogromne dziedzictwo dóbr kultury o doniosłym znaczeniu i unikatowe krajobrazy przyrodnicze – wraz z rozwiniętą siecią transportu publicznego. Obiekty światowego dziedzictwa UNESCO reprezentują standard ochrony konserwatorskiej oraz dbałości o kultywowane zwyczaje i tradycje.
Baza szlaków turystycznych opracowana wspólnie ze Stowarzyszeniem Światowego Dziedzictwa w Niemczech zawiera zrównoważone oferty turystyczne, w tym wiele certyfikowanych. DZT występuje również z inicjatywą zachęcającą do dłuższych pobytów w Niemczech w ramach propagowania zmniejszania śladu węglowego. Na świecie rośnie popularność Niemiec jako zrównoważonego kierunku turystycznego. DZT wykorzysta ten pozytywny wizerunek w 2024 roku i poprowadzi globalnie swoją sztandarową kampanię na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply Feel Good” z dodatkowymi ofertami.
Inne kluczowe tematy w 2024
W 2024 roku przypada 250. rocznica urodzin Caspara Davida Friedricha. Okoliczność ta otrzyma odpowiednią oprawę w programie marketingowym DZT. Z okazji UEFA Euro 2024 w Niemczech będzie promowany program 10 miast-gospodarzy, w których będą rozgrywane mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Natomiast tematem przewodnim akcji „35 lat od upadku Muru” będzie rozwój turystycznej różnorodności Niemiec po ponownym zjednoczeniu kraju.
W przyszłym roku DZT zainauguruje też promocję Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury 2025. Pod hasłem „C the unseen” region kulturalny składający się z 38 gmin ze środkowej Saksonii, Rudaw oraz miast Zwickau i Chemnitz przedstawi 65 dużych projektów międzynarodowych i setki inicjatyw w regionie.
POWIĄZANE WPISY
13 września 2024
Accor wprowadza markę Swissôtel do Rumunii
Grupa Accor otworzyła pierwszy hotel marki Swissôtel w Rumunii. Obiekt powstał w…
0 Komentarzy2 Minuty
13 września 2024
Linie Emirates szukają personelu pokładowego
Linie lotnicze Emirates poszukują nowych członków do zespołu personelu pokładowego.…
0 Komentarzy1 Minuty
13 września 2024
Nowa Usługa PLL LOT: zamówienia online z dostawą na pokład
Polskie Linie Lotnicze LOT oferują pasażerom nową usługę – dostawę zakupów z oficjalnego…
0 Komentarzy2 Minuty
13 września 2024
Transport kolejowy w Polsce: ruszyły konsultacje nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy
Rozpoczęły się publiczne konsultacje nad założeniami Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ)…
0 Komentarzy4 Minuty
11 września 2024
Kiwi.com: loty z Polski do Miami ze wzrostem o 55 proc.
Miami staje się jednym z ulubionych kierunków podróży Polaków do Stanów Zjednoczonych.…
0 Komentarzy1 Minuty
11 września 2024
Itaka wystartowała z zimową ofertą dla narciarzy
Biuro podróży Itaka wystartowało z zimową ofertą dla narciarzy. Propozycje obejmują…
0 Komentarzy3 Minuty
10 września 2024
35 rocznica upadku Muru Berlińskiego
W ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele DZT oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
Sierpień na lotnisku w Lublinie: ponad 56 tys. pasażerów. Rekord padł dzięki współpracy z touroperatorami
Lotnisko w Lublinie zanotowało najlepszy wynik w swojej historii – w sierpniu z jego…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2024
Ryanair: Włochy w czołówce wakacyjnych wyborów Polaków
Włochy były jednym z najchętniej wybieranych przez polskich pasażerów, letnich kierunków…
0 Komentarzy1 Minuty