Niemcy: 2021 rokiem przejściowym dla rozwoju turystyki przyjazdowej

Według Niemieckiej Centrali Turystycznej rok 2021 będzie dla niemieckiej turystyki przyjazdowej rokiem wychodzenia z pandemii COVID-19. Od 2021 roku można oczekiwać stopniowego ożywienia popytu w turystyce międzynarodowej. Prognozy Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) opierają się na danych za rok 2020 oraz na analizach różnych instytutów badawczych.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT), powiedziała: „Pandemia COVID-19 i wynikający z niej bezruch w światowej turystyce są odzwierciedlone również w bilansie niemieckiej turystyki przyjazdowej w 2020 roku. Jednocześnie międzynarodowe badania potwierdzają mocną pozycję marki Niemiec, jako kraju turystycznego oraz rosnącą gotowość do podróżowania turystów zagranicznych. Firmy z niemieckiej branży turystycznej musiały zmierzyć się z wyzwaniami kryzysu: w zakresie obsługi klienta wiele procesów zostało zdigitalizowanych oraz opracowano szczegółowe procedury higieny. Oferty turystyczne zostały dostosowane do zmieniających się potrzeb klientów. Stwarza to dobre warunki dla fazy uzdrawiania ”.
W 2020 roku noclegi na minusie
Według wstępnych informacji Federalnego Urzędu Statystycznego w 2020 roku zarejestrowano 32 miliony noclegów cudzoziemców w obiektach noclegowych z co najmniej dziesięcioma łóżkami oraz na kempingach. Jest to spadek o 64,4 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Petra Hedorfer dodała: „Pomimo trwających faz lockdownu i ograniczeń w podróżowaniu, są powody do ostrożnego optymizmu. Biorąc pod uwagę doświadczenia minionego roku, spodziewamy się wzrostu liczby wyjazdów, zwłaszcza w miesiącach letnich. Napływ z rynków zagranicznych będzie się powoli odradzał. Nadal zakładamy, że podróże prywatne będą powracać szybciej niż podróże służbowe. Segment podróży służbowych w najbliższym czasie będzie, w coraz większym stopniu, charakteryzował się hybrydowymi formami spotkań i wydarzeniami online. Bazując na powyższych prognozach turystyka przyjazdowa do Niemiec może zacząć powracać do poziomu sprzed kryzysu dopiero od 2024 r. Warunkami koniecznymi do ożywienia rynku niemieckiego nadal są cyfrowa transformacja, innowacje i turystyka zrównoważonego rozwoju”.
Niemiecka Centrala Turystyki – technologie cyfrowe pomogą w promocji
POWIĄZANE WPISY
1 czerwca 2023
Leo Express wprowadza codzienne połączenia między Pragą a Krakowem
Leo Express ogłosił zwiększenie liczby połączeń między Pragą a Krakowem o trzy dodatkowe…
0 Komentarzy1 Minuty
1 czerwca 2023
Katarzyna Szepczyńska nową dyrektorką departamentu ubezpieczeń turystycznych w Europa Ubezpieczenia
Katarzyna Szepczyńska dołączyła do zespołu Europy Ubezpieczenia, wzmacniając ich pozycję…
0 Komentarzy2 Minuty
31 maja 2023
Rusza kampania promująca Niemcy obiektami UNESCO
Nowa akcja promocyjna Niemieckiej Centrali Turystyki skoncentrowana na obiektach…
0 Komentarzy3 Minuty
31 maja 2023
Stara Drukarnia odzyskuje dawny wygląd. Rewitalizacja zabytkowej kamienicy w Szczecinie
Przy skrzyżowaniu ulic Dworcowej i św. Ducha w Szczecinie stoi budynek o historii…
0 Komentarzy2 Minuty
30 maja 2023
Holiday Barometer 2023 Polacy nie rezygnują z podróży, a ponad połowa wyda na nie więcej pieniędzy
Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej i wzrostu cen, aż 3/4 Polaków ma już zaplanowane…
0 Komentarzy6 Minuty
29 maja 2023
PLL LOT zwiększa liczbę rejsów na trasie Poznań-Warszawa
Linie Lotnicze LOT ogłosiły zwiększenie liczby rejsów na trasie Poznań-Warszawa,…
0 Komentarzy1 Minuty
25 maja 2023
Emirates: darmowe wi-fi na pokładach samolotów dla członków Skywards
Wprowadzone ulepszenia w zakresie dostępu do internetu pokładowego pozwalają pasażerom…
0 Komentarzy2 Minuty
25 maja 2023
Od początku roku Jamajkę odwiedziło ponad milion osób
Minister turystyki Jamajki, Edmund Bartlett, ogłosił, że liczba przyjazdów turystów na…
0 Komentarzy3 Minuty
24 maja 2023
Weekend portugalski w Warszawie. Czwarta edycja już od 16 czerwca w Hali Gwardii
Od 16 do 18 czerwca w Hali Gwardii w Warszawie odbędzie się czwarta edycja Weekendu…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Niemcy: 2021 rokiem przejściowym dla rozwoju turystyki przyjazdowej […]
[…] Niemcy: 2021 rokiem przejściowym dla rozwoju turystyki przyjazdowej […]