Niemiecka Centrala Turystyki – technologie cyfrowe pomogą w promocji
Dzięki strategii naprawczej dla turystyki przyjazdowej opartej na badaniach rynku, Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) zintensyfikowała komunikację z klientami wykorzystując instrumenty cyfrowe. W centrum uwagi znalazła się świadomość marki i inspiracje.
DZT konsekwentnie wykorzystuje możliwości cyfrowe na różnych etapach komunikacji z klientem – od kampanii poświęconej empatii, którą przeprowadzono na rynkach międzynarodowych w okresie pierwszego lockdownu, przez wirtualne wydarzenia i warsztaty dla branży turystycznej, aż po kampanie produktowe, interfejsy konwersacyjne, zastosowanie sztucznej inteligencji (np. chatboty), uczenie maszynowe czy analizy przyszłości.
Wraz z regionalnymi organizacjami marketingu turystycznego oraz wieloma innymi partnerami DZT prowadzi projekt Open Data i dąży do innowacyjnego i odpowiedzialnego wykorzystywania danych oraz rozbudowy wydajnej infrastruktury danych. Dzięki temu DZT rozwija własne kompetencje związane z wykorzystywaniem danych w niemieckiej turystyce.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT: “Analitycy są zgodni, że ożywienie turystyki międzynarodowej po kryzysie koronawirusa rozpocznie się w 2021 roku. Obecnie ważne jest wzmocnienie świadomości marki Niemiec, jako kraju turystycznego oraz skierowanie popytu na naszą ofertę poprzez marketing antycykliczny.
Formaty i technologie cyfrowe otwierają przed nami dodatkowe perspektywy, co pozwoli rozszerzyć dialog z klientami, zintensyfikować kontakty w międzynarodowej branży turystycznej i podzielić się nową wiedzą z naszymi partnerami turystycznymi w Niemczech. Sytuację kryzysową w 2020 roku wykorzystaliśmy do wzmocnienia naszego cyfrowego profilu. Razem wyprowadzimy niemiecką turystykę przyjazdową z kryzysu pandemii ”.
Open Data
Aby sprostać rosnącym wyzwaniom technologicznym i handlowym stawianym przez globalną gospodarkę, niemiecka oferta turystyczna musi być dostępna we wszystkich kanałach cyfrowych za pomocą aplikacji wspieranych przez sztuczną inteligencję (AI) oraz musi być skierowana do klientów. Oznacza to, że dane pozyskane od podmiotów turystycznych muszą być ustrukturyzowane semantycznie i udostępnione na różnych interfejsach. Otwiera to również dodatkowe możliwości dla nowych modeli biznesowych, w tym także dla start-upów. Aby wesprzeć usługodawców i regiony w rywalizacji między globalnymi graczami, DZT będzie kontynuować projekt Open Data-/Knowledge-Graph. Projekt wejdzie w fazę praktycznego zastosowania w drugim kwartale tego roku.
Wirtualne wydarzenia wzmacniają ciągłość kontaktów branżowych
Formaty cyfrowe będą kształtowały dialog z międzynarodową branżą turystyczną także w roku 2021. Dlatego DZT zaprezentuje się jako wystawca na ITB Berlin NOW od 9 do 13 marca. W ramach strategii zrównoważonego rozwoju, DZT zorganizuje 12 marca, równolegle do ITB NOW, dzień „podróży bez barier”. Wydarzenie to odbędzie się po raz pierwszy w formacie wirtualnym.
Największe wydarzenie związane z turystyką przyjazdową do Niemiec – Germany Travel MartTM (GTM) również odbędzie się online. Jest to spowodowane obecną sytuacją rozwoju pandemii oraz pozytywnym odzewem branży w zeszłym roku. GTM odbędzie się w terminie 25 – 27 kwietnia 2021 r.
Petra Hedorfer: miliony ludzi czekają, aby móc ponownie podróżować
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
UFG: przed wykupieniem imprezy turystycznej warto sprawdzić jej organizatora
Na stronie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego tfg.ufg.pl można bezpłatnie i bez…
0 Komentarzy8 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Barbara Tomaszewska nową dyrektorką Aiden by Best Western w Łodzi
Z początkiem kwietnia 2024 roku funkcję dyrektora pierwszego w Polsce Aiden by Best…
0 Komentarzy2 Minuty