Lotnisko Rzeszów-Jasionka chce być przyjazne rodzinie

fot. archiwum lotniska w Rzeszowie-Jasionce

Mniejszy stres dla rodziców i większa frajda dla najmłodszych pasażerów – to cele programu „Lotnisko przyjazne rodzinie”, który uruchomił Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka”. Inicjatywa skierowana głównie do podróżnych z małymi dziećmi obejmuje szereg udogodnień na tzw. ścieżce pasażera, a także liczne atrakcje zachęcające do regularnego korzystania z lotniska.

Adam Hamryszczak, prezes zarządu Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka”, powiedział: „W czasie pandemii lotniska regionalne jeszcze bardziej niż dotychczas rywalizują o względy pasażerów. Chcemy, by naszą przewagą była jakość obsługi, zwłaszcza jeśli chodzi o rodziny podróżujące z dziećmi. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom wprowadziliśmy rozwiązania podnoszące komfort i redukujące stres, który często udziela się pasażerom, co szczególnie da się zauważyć w okresie wakacyjnym.”

Pierwszy etap programu „Lotnisko przyjazne rodzinie” objął m.in. wydzielenie na lotniskowym parkingu specjalnie oznakowanych, szerszych niż standardowe miejsc dla rodzin z dziećmi. Mogą one także liczyć na pierwszeństwo obsługi podczas odprawy biletowo-bagażowej, kontroli dokumentów oraz kontroli bezpieczeństwa.

Znajdujące się w terminalu pasażerskim pokoje dla rodziców z dziećmi zostały doposażone, zaś punkty gastronomiczne rozszerzyły swoje menu o specjalne pozycje adresowane do najmłodszych. Mali pasażerowie otrzymają ponadto bezpłatnie opaski-niezgubki, na których rodzice będą mogli umieścić dane kontaktowe pomocne w razie zaginięcia dziecka.

fot. archiwum lotniska w Rzeszowie-Jasionce

Dodatkową atrakcją zachęcającą rodziny z dziećmi do korzystania z usług podrzeszowskiego lotniska będzie program „Mały podróżnik” premiujący nagrodami tych, którzy częściej wybierają się w podróż samolotem z Jasionki. Wszystkie elementy programu „Lotnisko przyjazne rodzinie” są identyfikowane wspólnym, kolorowym znakiem graficznym.

Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego, dodał: „Kryzys w lotnictwie wywołany pandemią wcale nie musi oznaczać stagnacji. Przeciwnie, to właściwy moment by wprowadzać nowe, ambitne rozwiązania, które podnoszą jakość świadczonych usług. Gratuluję zarządowi portu lotniczego tej inicjatywy i jestem przekonany, że będzie doceniona przez pasażerów. Tego rodzaju działania mogą być wzorem dla innych obiektów użyteczności publicznej, takich jak dworce kolejowe czy autobusowe.”

Lotnisko w Rzeszowie przetestuje technologię wykrywania koronawirusa

Adam Gąsior

Redaktor naczelny portalu branżowego WaszaTurystyka.pl


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center