KLM wprowadza nową kabinę: Premium Comfort

fot. archiwum KLM

Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM zapowiedziały wprowadzenie na rynek nowej kabiny: Premium Comfort. Będzie to kabina pośrednia pomiędzy klasą ekonomiczną a biznes, dostępna na lotach międzykontynentalnych, która zaoferuje podróżnym więcej przestrzeni, komfortu, prywatności i dodatkowych usług niż klasa ekonomiczna, jednak w znacznie niższej cenie niż przelot w klasie biznes.

Kabiny pośrednie, to już znany koncept na rynku przewozów lotniczych, który cieszy się zainteresowaniem zarówno pasażerów podróżujących służbowo, jak też wśród osób w drodze na wakacje.

W nowe kabiny zostaną wyposażone szerokokadłubowe samoloty we flocie KLM: Boeing B787-9 i Boeing B 787-10 Dreamliner oraz Boeing B777-200 i 300, a w pierwszej kolejności Premium Comfort będzie dostępna na trasach do Ameryki Północnej. Sprzedaż biletów ma ruszyć od końca lipca b.r. Stopniowo będzie też rósł wybór tras, na których będzie można podróżować w nowej klasie.

Premium Comfort to zupełnie nowa klasa podróży, w osobnej kabinie, z nowym typem foteli i odrębną koncepcją serwisu pokładowego podczas lotów dalekiego zasięgu. Każda kabina zostanie wyposażona w 21 do 28 (w zależności od typu samolotu) nowoczesnych foteli, które zostały zaprojektowane przez Collins Aerospace we współpracy ze specjalistami z KLM. Poza eleganckim wyglądem, nowy fotel jest szerszy, a jego oparcie odchyla się w znacznie większym stopniu w porównaniu z klasą ekonomiczną. Podróżni będą mieli do dyspozycji więcej przestrzeni na nogi, podnóżek i większy ekran oraz słuchawki w funkcją redukcji szumu, podobnie jak pasażerowie World Business Class. Linia zaplanowała też miły akcent, jakim jest dedykowany pasażerom klasy Premium Comfort, zestaw akcesoriów podróżnych.
Niebawem specjaliści z KLM Engineering & Maintenance na lotnisku Amsterdam Schiphol rozpoczną rekonfigurację kabin w samolotach Boeing B787-9 i 10 (Dreamliner) oraz Boeing B777-200 i 300.

Boet Kreiken, Wiceprezes Wykonawczy ds. Doświadczenia Klienta, powiedział: „Wkrótce oddamy do dyspozycji naszych klientów nową klasę Premium Comfort, wobec której mamy duże oczekiwania, w oparciu o szeroko zakrojone badania rynku. Oczekujemy, że Premium Comfort spełni życzenia zarówno pasażerów biznesowych, jak i osób podróżujących na urlop, wzmacniając jednocześnie pozycję KLM jako globalnego przewoźnika sieciowego oferującego atrakcyjny i zróżnicowany produkt pokładowy – od klasy ekonomicznej, poprzez Premium Comfort, po klasę biznes. Poprzez wprowadzenie nowej kabiny potwierdzamy też nasze partnerstwo z Delta Air Lines, Air France i Virgin Atlantic na trasach północnoatlantyckich, gdzie teraz dysponujemy wzajemnie korespondującymi klasami i produktami.”

 Nowa odsłona serwisu pokładowego

Na potrzeby nowej klasy Premium Comfort, KLM stworzył odrębną koncepcję serwisu pokładowego. W zależności od czasu trwania lotu, goście Premium Comfort na trasach międzykontynentalnych otrzymają jeden lub dwa posiłki na ciepło, w ramach których będą dostępne do wyboru dania mięsne, rybne i wegetariańskie. Po posiłku będą serwowane kawa, herbata, likier i lody. Serwis wzbogacą oferowane pomiędzy posiłkami różnorodne przekąski i koktajle, które w dużej mierze zostaną wybrane spośród najbardziej popularnych pozycji w Klasie World Business.

Z podobną starannością KLM dobiera naczynia i akcesoria do serwisu pokładowego w kabinie Premium Comfort. Większość zastawy jak specjalne sztućce, miski i talerze zostały wykonane z lekkiego polipropylenu i są przeznaczone do wielokrotnego użytku. Natomiast akcesoria, które nie nadają się do wielokrotnego użycia, zostały wykonane z PEF – tworzywa opartego na surowcach roślinnych, które podlega całkowitemu przetworzeniu. Wszystkie elementy serwisu pokładowego zostały ponadto dokładnie ocenione w kontekście gospodarki o obiegu zamkniętym, pod względem wagi oraz walorów estetycznych.

KLM świętuje piątą rocznicę połączenia Gdańska z Amsterdamem