KLM i linie kolejowe Thalys wspólnie będą wozić pasażerów
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM i europejski przewoźnik kolejowy Thalys rozpoczęły realizację ogłoszonego niedawno wspólnego przedsięwzięcia. W ramach współpracy KLM będzie kupował miejsca na pokładach ekspresowych pociągów Thalys relacji Bruksela-Amsterdam (w obie strony), a część pasażerów tranzytowych KLM będzie podróżowała na tym odcinku koleją.
Dzięki temu, na wspomnianej trasie, codziennie linia będzie mogła obsługiwać o jeden lot mniej. Większość podróżnych z/do Brukseli z/do Amsterdamu stanowią pasażerowie tranzytowi, którzy na lotnisku Schiphol przesiadają się na dalsze połączenia.
Celem współpracy między KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie. Połączenie kolejowe Bruksela-Amsterdam, które od wczoraj zastępuje jeden z codziennych rejsów KLM trwa około 1,5 godziny. Już od kilku lat, na tej trasie KLM oferuje swoim klientom tranzytowym możliwość wyboru pociągu zamiast samolotu, ale od teraz podróż pociąg plus samolot jest w pełni zintegrowana. Faza testowa przedsięwzięcia potrwa do 29 października 2022 r., a po dogłębnej analizie partnerzy zdecydują o dalszym wdrażaniu i rozwoju air&rail.
Przedsięwzięcie stanowi pierwszy ważny krok we wdrażaniu przez KLM rządowego planu działania dotyczącego usług kolejowych i lotniczych (Actieagenda Trein en Luchtvaart). Plan ten został wspólnie podpisany i ogłoszony pod koniec 2020 roku przez Ministerstwo Infrastruktury i Gospodarki Wodnej Holandii, lotnisko Schiphol w Amsterdamie, ProRail oraz linie lotnicze KLM i holenderskie koleje – NS Dutch Railways. Określa on szczegółowe działania i środki, za sprawą których międzynarodowe podróże kolejowe staną się logiczną alternatywą, która uzupełni usługi lotnicze na trasach poniżej 700 km.
Samolot plus pociąg
Już od pewnego czasu KLM oferuje swoim pasażerom tranzytowym możliwość przejazdu szybkim pociągiem Thalys zamiast przelotu na odcinku Bruksela-Amsterdam-Bruksela, ale od teraz podróż jest w pełni zintegrowana. Korzystanie z transportu łączonego pociąg plus samolot oferowanego przez KLM jest podobne do doświadczenia z podróżą tranzytową samolot plus samolot, do której pasażerowie są już przyzwyczajeni. Przykładowo, podróżni mogą teraz odprawić się na całą podróż za pośrednictwem linii. Ich karta pokładowa jest ważna zarówno na kolej, jak i na lot. Ponadto KLM na bieżąco informuje pasażerów o aktualizacjach dotyczących całej podróży. Poza zintegrowaniem usług i znaczą poprawą doświadczenia klienta, ważną korzyścią z air&rail jest też mniejszy wpływ na środowisko.
Przed pandemią Covid-19 osoby, które wybrały pociąg stanowiły 20-25 procent wszystkich podróżnych (co przekłada się na około 36 tysięcy klientów KLM na trasie Bruksela-Amsterdam-Bruksela). Celem przedsięwzięcia KLM i Thalys jest maksymalne zwiększenie liczby pasażerów korzystających z kolei zamiast samolotu na tej krótkiej trasie.
Jednocześnie KLM współpracuje z NS Dutch Railways oraz innymi europejskimi przewoźnikami kolejowymi w celu zbadania możliwych opcji dla szybkich, wygodnych przejazdów pociągiem, z których mogliby korzystać pasażerowie tranzytowi z innych europejskich miast, w drodze do/z Amsterdamu.
„Nasza nowa usługa air&rail jest pierwszym konkretnym efektem w realizacji postanowień rządowego planu działania dla lotnictwa i kolei. Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Wraz z Ministerstwem Infrastruktury i Gospodarki Wodnej, lotniskiem Amsterdam Schiphol, ProRail i holenderskimi kolejami NS dążymy do zapewnienia bezproblemowych przewozów pasażerskich, w oparciu o zintegrowane usługi kolejowe i lotnicze” – powiedział Boet Kreiken, wiceprezes wykonawczy ds. doświadczenia klienta w KLM.
Faza testowa air&rail ma potrwać do 29 października 2022 r., po czym zostanie przeprowadzona dogłębna analiza projektu, w ramach której partnerzy poddadzą ocenie opcje do dalszego wdrażania i rozwoju usługi.
Połączenie kolejowe Thalys, które zastępuje jeden lot KLM na trasie z/do Brukseli do/z Amsterdamu (stacja na lotnisku Schiphol) jest realizowane codziennie, a podróż trwa około 1,5 godziny.
POWIĄZANE WPISY
4 października 2024
Warszawa-Modlin przyjmuje Airbusa A330-243. To największy samolot w historii portu
2 października 2024 roku lotnisko Warszawa-Modlin przyjęło lądowanie Airbusa A330-243. To…
0 Komentarzy1 Minuty
3 października 2024
Turystyczna Marka Kraszczady promuje powiat krasnostawski
W Krasnostawskim Domu Kultury odbyła się konferencja inaugurująca projekt Turystyczna…
0 Komentarzy1 Minuty
3 października 2024
Zmiany w Turystycznym Funduszu Pomocowym. Pożyczki będą zastąpione bezpośrednimi wypłatami
Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP) czeka istotna zmiana. Nowelizacja ustawy zakłada, że…
0 Komentarzy5 Minuty
2 października 2024
Piloci Wizz Air będą się szkolić na lotnisku w Rzymie
Wizz Air otworzył nowe centrum szkoleniowe na lotnisku Rzym-Fiumicino we Włoszech. To…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2024
Ryanair rozszerza swoją ofertę w Krakowie. Dwie nowe trasy i 62 połączenia na zimę 2024
Ryanair ogłosił rekordowy zimowy rozkład lotów z krakowskiego lotniska na sezon 2024. W…
0 Komentarzy3 Minuty
1 października 2024
Ras Al Khaimah promuje swoje atrakcje turystyczne w Polsce. Spotkania branżowe w Poznaniu, Katowicach i Warszawie
Biuro Promocji i Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah (RAKTDA) zorganizowało we wrześniu…
0 Komentarzy1 Minuty
30 września 2024
LOT wraca do Lyonu – sześć lotów tygodniowo z Warszawy
Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia na trasie Warszawa – Lyon. Od dziś polski…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2024
Mercure Katowice Centrum świętuje trzecie urodziny
Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi trzecią rocznicę działalności podkreślając swoje…
0 Komentarzy3 Minuty
27 września 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka rozszerza połączenia czarterowe na lato 2025
Lotnisko w Jasionce koło Rzeszowa rozszerza swoją siatkę czarterową na lato 2025, dodając…
0 Komentarzy1 Minuty