Incentive travel na zielono. SOIT przygotowuje członków do wdrażania zasad ESG
Jedną z tegorocznych inicjatyw Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel jest edukacja członków w obszarze wprowadzonych przez Unię Europejską dyrektyw dotyczących składania przez przedsiębiorstwa raportów z prowadzonych przez nie działań w obszarach ESG, czyli E – ochrony środowiska, S – odpowiedzialności społecznej i G – zarządzania.
W czasie Konferencji Incentive Day, 21 czerwca, jeden z paneli tematycznych poświęcony został wprowadzeniu do koncepcji ESG i dyskusji o tym, jakie działania można podejmować w branży Incentive Travel, które będą korzystne dla środowiska a równocześnie podniosą wartość naszych usług na rynku.
W kolejnym kroku „oswajania ESG”, w październiku, stowarzyszenie zorganizowało dla swoich członków szkolenie. Poprowadziła je Joanna Bańkowska, ekspert akademii IKG Technology. W sześciogodzinnych zajęciach online udział wzięło 25 przedstawicieli z 15 agencji zrzeszonych w SOIT: Activezone, *Bespoke, BFC Travel, Conqueror Travel Club Szerkus, eTravel, Grupa TSO, Haxel Events & Incentive, Margot Travel Biznes, Mazurkas Travel, Motivoscope, NU Horizons, Power, Travel Concierge, United Partners, Wysoko i Wyżej, a także prezes Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego, które działa przy SOIT.
Dlaczego warto wdrożyć działania na rzecz ESG?
W pierwszej części szkolenia położono nacisk na przedstawienie głównych przesłanek dla konieczności wdrożenia i stosowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, poszanowania środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu zarządczego określanego mianem: Koncepcji ESG.
Pierwszą i kluczową przesłanką jest globalne ocieplenie klimatu i konsekwencje z nim związane dla całej planety, ludzi i wszystkich pozostałych organizmów ją zamieszkujących. Susze, powodzie, huragany, topnienie lodowców to wszystko powoduje naruszenie równowagi w przyrodzie, powtarzające się kataklizmy i anomalia.
Drugim argumentem jest kwestia unikania podatków bądź stosowania szkodliwej konkurencji podatkowej przez wiele krajów na świecie i wykorzystywanie tzw. rajów podatkowych. Międzynarodowe koncerny przenoszą 40 proc. swoich zysków do krajów, które umożliwiają im unikanie płacenia podatków, a to powoduje pogłębianie się nierówności społecznych, doprowadzających do wykluczenia ekonomicznego, głodu i biedy.
Jednym z efektów tych działań jest fakt, że miliony dzieci na świecie są zmuszone do wykonywania pracy zarobkowej. Obecnie szacuje się, że ogółem na świecie pracuje 152 mln nieletnich, a z tego 72 mln w szkodliwych warunkach (według ILO).
Cele, raporty i określenie ścieżki działań
Nałożenie konieczności składania raportów dotyczących realizacji celów ESG w każdej z dużych korporacji przyczyni się do transparentności jej działań, a także zobrazuje dążenia, które ta podejmuje w celu polepszenia prezentowanych wyników. W dalszej części szkolenia omówione zostały cele ESG oraz istotne akty prawne w obszarze ESG dotyczące terminów i sposobów raportowania przez konkretne grupy przedsiębiorstw.
Kolejnym krokiem było określenie ścieżki działań jakie powinna podjąć każda firma w celu dostosowania się do obowiązujących wytycznych dotyczących raportowania realizacji celów ESG: i tu znalazły się: Szkolenie w obszarze Zrównoważonego Rozwoju/ESG, wykonanie audytu „0”, opracowanie strategii ESG poprzez wybór celów, wdrożenie działań i na koniec sporządzenie raportu ESG na podstawie powyższych działań z uwzględnieniem oceny ryzyka, zgodnie z dyrektywą CSRD.
Organizatorzy wyjazdów incentive travel należą do grupy MŚP, która prawdopodobnie jako jedna z ostatnich będzie zobligowana do sporządzania raportów z realizacji celów ESG. Jednak już teraz do raportowania przygotowują się klienci branży incentive travel – duże korporacje, banki i inne firmy sektora finansowego. Kluczowym tematem w przygotowywaniu raportu w każdym przedsiębiorstwie jest opisanie łańcucha dostaw, w którym istotne jest każde ogniwo i jego oddziaływanie na środowisko.
Stawiajmy na minimalizację śladu węglowego
Agencje incentive travel zrzeszone w SOIT, ze świadomością i przygotowaniem merytorycznym w obszarze koncepcji ESG, są w stanie przygotować oferty wyjazdów motywacyjnych dla swoich klientów, które oprócz ciekawego programu dla uczestników zapewnią realizację z naciskiem na minimalizację śladu węglowego i wodnego a także na efektywne wspieranie lokalnych społeczności odwiedzanych destynacji.
Znając i optymalizując swój łańcuch dostaw, organizatorzy wyjazdów incentive travel zapewnią klientowi w jego łańcuchu dostawcę profesjonalnych usług o wysokiej jakości, świadczonych z poszanowaniem zrównoważonego rozwoju i nakierowanych na realizację celów ESG.
POWIĄZANE WPISY
3 października 2024
XV FPT: jak wspólna strategia może zwiększyć popyt na turystykę w Polsce?
29 października 2024 roku w Muzeum Historii Polski w Warszawie odbędzie się XV Forum…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2024
Medialny wizerunek turystyki: jak radzić sobie z kryzysowym PR-em?
Branża turystyczna często staje się celem medialnych ataków podczas kryzysów takich jak…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2024
Powstało centrum edukacyjno-rozrywkowe na lotnisku w Radomiu
Na terenie terminala Lotniska w Radomiu powstało centrum edukacyjno-rozrywkowe o tematyce…
0 Komentarzy1 Minuty
19 września 2024
Dolny Śląsk odbudowuje się po powodzi i czeka na turystów
Choć powódź dotknęła część regionów Dolnego Śląska, zdecydowana większość atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
19 września 2024
Organizatorzy turystyki przyjazdowej odwiedzili Wrocław i Dolny Śląsk
W dniach 16-18 września 30 touroperatorów turystyki przyjazdowej zrzeszonych w Polskiej…
0 Komentarzy3 Minuty
19 września 2024
Polskie hotele po powodzi: nie odwołuj pobytu, pomóż lokalnym społecznościom
Od kilku dni uwaga wszystkich Polaków jest skierowana na południe kraju, gdzie trwa…
0 Komentarzy5 Minuty
17 września 2024
Visit Madeira: rośnie liczba odwiedzających wyspę
12 września odbyło się spotkanie prasowe organizowane przez Visit Madeira we współpracy z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 września 2024
Powódź niszczy plany turystów i przedsiębiorców. Branża apeluje o pomoc z TFP
W wyniku powodzi, która dotknęła południową Polskę, branża turystyczna zaczyna zmagać się…
0 Komentarzy7 Minuty
17 września 2024
Połączenia lotnicze jako narzędzie promocji. O tym jak zwiększyć ruch do Polski porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Głównym tematem debaty inauguracyjnej na XV Forum Promocji Turystycznej będzie współpraca…
0 Komentarzy1 Minuty