Hotelarze szukają ludzi do pracy
Długie miesiące całkowitego lockdownu lub funkcjonowania w cieniu obostrzeń doprowadziły do dramatycznego spadku zatrudnienia w całym sektorze HoReCa i nawet po złagodzeniu restrykcji na rynku pracy utrzymywała się niepewność, a ofert zatrudnienia w hotelach pojawiało się stosunkowo niewiele. Czy sektor HoReCa czeka przemiana z rynku pracodawcy w rynek pracownika?
Okrojone załogi wystarczyły na start sezonu, ale wraz z powrotem gości w branży hotelarskiej zapanował głód pracownika. Miejsc pracy jest więcej niż chętnych, ponieważ wiele osób dotychczas związanych z branżą znalazło zatrudnienie w innych sektorach. Stwarza to okazję dla nowych osób do rozpoczęcia przygody zawodowej w hotelarstwie.
François Delattre, Director of Operations – Europe w Louvre Hotels Group, powiedział: „Obecnie mamy wiele wakatów w całej Polsce i wciąż rekrutujemy pracowników do hoteli naszej sieci we wszystkich kategoriach: ekonomicznych Première Classe, dwu- i trzygwiazdkowych Campanile oraz czterogwiazdkowych Golden Tulip. Liczymy na to, że wkrótce uda nam się zasilić załogi hotelowe naszych obiektów ambitnymi osobami, które poszukują nowych wyzwań i uwielbiają pracować z ludźmi i dla ludzi. Na rynku trwa prawdziwa walka o pracownika, dlatego staramy się być konkurencyjni i jako duża, międzynarodowa sieć mamy w tym względzie niemałe możliwości. Oferujemy chociażby liczne benefity, od pakietów medycznych i rekreacyjnych, przez dodatki na transport do pracy aż po dofinansowania do urlopów i zniżki na noclegi oraz inne usługi w hotelach należących do naszej sieci.”
Praca w hotelu ma swoje zalety, zwłaszcza jeśli uda się znaleźć zatrudnienie w obiekcie należącym do globalnej sieci – a takich ofert obecnie nie brakuje.
Przy aplikacji na podstawowe stanowiska wymagania formalne nie są wielkie, liczą się przede wszystkim zaangażowanie, pracowitość i umiejętności interpersonalne (w hotelarstwie trzeba mieć serce do ludzi), a możliwości rozwoju osobistego – całkiem spore. Praca w dużej sieci to dostęp do szkoleń, w tym do udziału w wymianach międzynarodowych, a także liczne ścieżki awansu w strukturach korporacji.
François Delattre dodał: „Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju naszych pracowników. Kształcimy nie tylko twarde umiejętności związane z realizacją obowiązków na danym stanowisku, ale także kompetencje miękkie, dzięki którym każdy z naszych pracowników staje się ambasadorem kultury jednej z naszych marek i odpowiada za kreowanie jej wizerunku w oczach gościa. Chodzi o formowanie postaw i zachowań, które sprawiają, że nasze hotele zyskują indywidualną osobowość, na przykład hotele Golden Tulip są skore do zabawy i spontaniczne, a Campanile towarzyskie i rozsmakowane w dobrych chwilach. Programy i szkolenia, które oferujemy naszym pracownikom, pozwalają nie tylko na podnoszenie kompetencji zawodowych; bywa, że dają też szansę na przeżycie prawdziwej przygody, jak w przypadku kelnerki z naszego hotelu Campanile w Bydgoszczy, która w ramach wymiany talentów wyruszyła niedawno na trzymiesięczny staż w luksusowym hotelu w Szanghaju w Chinach.”
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty