Fundacja Argan zachęca do odkrywania kultury Maroka
Nowo powstała Polsko-Marokańska Fundacja Argan, ma na celu promocję marokańskiej kultury i budowanie dobrych relacji. Wśród działań fundacji znajdują się m.in. rytuał miętowej herbaty i stół z tradycyjnymi słodkościami, takimi jak: briwat, ghriba czy chebakia.
Maroko w ostatnich latach zyskało dużą popularność jako kierunek turystyczny. Teraz poznawanie kultury tego kraju można zacząć już w Polsce dzięki Polsko-Marokańskiej Fundacji Argan. Skupia się ona na promowaniu marokańskiej kultury, sztuki i edukacji oraz integracji społeczności polskiej i marokańskiej w myśl głównego hasła: „Pielęgnujemy kulturę, dbamy o ludzi i rozwijamy pasje”.
„Ceremoniał miętowej herbaty pielęgnowany przez Fundację Argan to ważny element kultury i tradycji Maroka, który symbolizuje gościnność, przyjaźń oraz czas spędzany z bliskimi. Wprowadzenie tego elementu do wydarzenia nadaje mu szczególnej oprawy, podnosi jego rangę, a jednocześnie zachęca do rozmów i integracji” – mówi Hassna Ezzara, prezes i założycielka Fundacji Argan.
W eventowej ofercie mieszczą się także prezentacje tematyczne, seminaria, pokazy mody, wystawy, warsztaty kulinarne, którym towarzyszą oryginalne, różnorodne rekwizyty i tradycyjne stroje.
Międzykulturowe wydarzenia dla każdego
Propozycje wydarzeń organizowanych przez Polsko-Marokańską Fundację Argan skierowane są do jednostek administracji publicznej, samorządowych i pozarządowych, instytucji edukacyjnych oraz biznesu.
„Spotkania międzykulturowe to dobra okazja do wymiany doświadczeń i poznania innych, ciekawych stylów życia i zwyczajów. Mają one szczególne znaczenie, gdyż poszerzają wiedzę, ale umożliwiają budowanie nowych relacji. Obecność różnych kultur w społecznym porozumiewaniu się wzbogaca każdego człowieka” – podkreśla dr Aniela Kucharska z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, pomysłodawczyni i koordynatorka spotkania oraz wystawy pt. „Dziedzictwo kulturowe narodu marokańskiego”, które w listopadzie przygotowała Fundacja Argan.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty