Fly.pl: Turcja we wrześniu wzięła ponad ¼ klientów

Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl
Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl/fot. archiwum Fly.pl

We wrześniu wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Egiptu lub Bułgarii. Te kraje przyniosły ponad 63 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji utrzymał się Cypr, na siódmej znalazła się Tunezja a na dziesiątej – Polska.

We wrześniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 26,1 proc., ich wpłaty stanowiły 24 proc. obrotów; Grecji – 17,6 proc. (17 proc. obrotów) i Egiptu – 16,1 proc. (18 proc. obrotów).

Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:

Bułgaria – 7,2 proc
Hiszpania – 7,2 proc.
Cypr – 5,5 proc.
Tunezja – 2,9 proc.
Malta – 2,8 proc.
Albania – 2,4 proc.
Polska – 2 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:

Turcja – 24 proc.
Egipt – 18 proc.
Grecja – 17 proc.
Hiszpania – 8 proc.
Cypr – 6 proc.
Bułgaria – 4 proc.
Tunezja – 2 proc.
Malta – 2 proc.
Albania – 1 proc.
Polska – 1proc.

Preferowane: luksusowy hotel, samolot i all inclusive

We wrześniu sierpniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na wrzesień – 46,9 proc. i październik – 32,1. Listopadowe imprezy wybrało 3,4 proc klientów, zaś grudniowe – 3,1 proc. klientów. Imprezami w 2022 roku zainteresowanych było 4,7 proc.

Aż 95,6 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,9 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,5 proc. na dojazd własny.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (31 proc.), hotel 3* wybrało 21 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 79 proc. klientów, HB – 11 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła we wrześniu 5 333 zł (w sierpniu – 5 425 zł).

Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „We wrześniu niezmiennie dominowały rezerwacje krótkoterminowe – prawie 90 proc. rezerwacji miało termin wylotu we wrześniu lub październiku. Dostrzegamy wzrost zainteresowania wyjazdami na 2022 rok, które w sierpniu stanowiły 2,4 proc., we wrześniu już 4,7 proc. sprzedaży – ten trend bardzo nas cieszy. Im bliżej jesieni tym większy udział w sprzedaży Egiptu oraz Egzotyki Średnia cena rezerwacji w porównaniu do sierpnia spadła o niecałe 100 zł.

Fly.pl: Turcja liderem w sierpniu