Fly.pl: Turcja we wrześniu wzięła ponad ¼ klientów
We wrześniu wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Egiptu lub Bułgarii. Te kraje przyniosły ponad 63 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji utrzymał się Cypr, na siódmej znalazła się Tunezja a na dziesiątej – Polska.
We wrześniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 26,1 proc., ich wpłaty stanowiły 24 proc. obrotów; Grecji – 17,6 proc. (17 proc. obrotów) i Egiptu – 16,1 proc. (18 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Bułgaria – 7,2 proc
Hiszpania – 7,2 proc.
Cypr – 5,5 proc.
Tunezja – 2,9 proc.
Malta – 2,8 proc.
Albania – 2,4 proc.
Polska – 2 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 24 proc.
Egipt – 18 proc.
Grecja – 17 proc.
Hiszpania – 8 proc.
Cypr – 6 proc.
Bułgaria – 4 proc.
Tunezja – 2 proc.
Malta – 2 proc.
Albania – 1 proc.
Polska – 1proc.
Preferowane: luksusowy hotel, samolot i all inclusive
We wrześniu sierpniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na wrzesień – 46,9 proc. i październik – 32,1. Listopadowe imprezy wybrało 3,4 proc klientów, zaś grudniowe – 3,1 proc. klientów. Imprezami w 2022 roku zainteresowanych było 4,7 proc.
Aż 95,6 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,9 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,5 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (31 proc.), hotel 3* wybrało 21 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 79 proc. klientów, HB – 11 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 7 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła we wrześniu 5 333 zł (w sierpniu – 5 425 zł).
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „We wrześniu niezmiennie dominowały rezerwacje krótkoterminowe – prawie 90 proc. rezerwacji miało termin wylotu we wrześniu lub październiku. Dostrzegamy wzrost zainteresowania wyjazdami na 2022 rok, które w sierpniu stanowiły 2,4 proc., we wrześniu już 4,7 proc. sprzedaży – ten trend bardzo nas cieszy. Im bliżej jesieni tym większy udział w sprzedaży Egiptu oraz Egzotyki Średnia cena rezerwacji w porównaniu do sierpnia spadła o niecałe 100 zł.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Rainbow Złotym Partnerem XIV edycji Forum Promocji Turystycznej
W trakcie Forum prezes zarządu Rainbow Tours Maciej Szczechura będzie mówił o kwestiach…
0 Komentarzy11 Minuty