Fly.pl: Turcja liderem w sierpniu
W sierpniu wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji Bułgarii lub Egiptu. Te kraje przyniosły ponad 68 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji utrzymał się Cypr.
W sierpniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,6 proc., ich wpłaty stanowiły 23,4 proc. obrotów; Grecji – 19,4 proc. (21,7 proc. obrotów) i Bułgarii – 15,1 proc. (11,2 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Egipt – 10,7 proc
Hiszpania – 9,6 proc.
Cypr – 5,9 proc.
Albania – 3,2 proc.
Malta – 2,9 proc.
Tunezja – 2,6 proc.
Chorwacja – 1 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 23,4 proc.
Grecja – 21,7 proc.
Egipt – 12,1 proc.
Bułgaria– 11,2 proc.
Hiszpania – 10,3 proc.
Cypr– 6,2 proc.
Albania – 3 proc.
Malta – 2,2 proc.
Tunezja – 2 proc.
Chorwacja – 1proc.
Bez zmian – luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W sierpniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na sierpień – 46,9 proc. i wrzesień – 42,6. Październikowe imprezy wybrało 6,1 proc klientów, zaś listopadowe – 0,5 proc. klientów. Grudniem było zainteresowanych 1,4 proc. a imprezami w 2022 roku – 2,4 proc.
Aż 96 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,3 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,7 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (50 proc.) lub 3* (28 proc.), hotel 5* wybrało 20 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 11 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 9 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w sierpniu 5 425 zł (w lipcu – 6 323 zł).
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Sierpień był bardzo dobrym miesiącem i z jego wyników jesteśmy zadowoleni podobnie jak było to w lipcu. Druga połowa sierpnia cechowała się lekkim osłabieniem sprzedaży, ale też widocznymi brakami w dostępności produktowej na bieżące wyloty jeszcze w sierpniu.
Bardzo cieszy nas wysoka sprzedaż wylotów wrześniowych. Liderem zainteresowania wśród klientów została Turcja, która stabilnie przez cały miesiąc odbudowywała swoją pozycje po lipcowych pożarach. Był to kolejny miesiąc, gdzie udział produktu opartego o dynamiczne pakietowanie osiągnął historycznie jedne z najwyższych poziomów. Po lipcowych problemach z potwierdzalnością tego produktu, sierpień był miesiącem zdecydowanie spokojniejszym w tym aspekcie.”
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty