Fly.pl: Turcja liderem w sierpniu

W sierpniu wśród klientów fly.pl, ponad 2/3 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji Bułgarii lub Egiptu. Te kraje przyniosły ponad 68 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji utrzymał się Cypr.
W sierpniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 22,6 proc., ich wpłaty stanowiły 23,4 proc. obrotów; Grecji – 19,4 proc. (21,7 proc. obrotów) i Bułgarii – 15,1 proc. (11,2 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Egipt – 10,7 proc
Hiszpania – 9,6 proc.
Cypr – 5,9 proc.
Albania – 3,2 proc.
Malta – 2,9 proc.
Tunezja – 2,6 proc.
Chorwacja – 1 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 23,4 proc.
Grecja – 21,7 proc.
Egipt – 12,1 proc.
Bułgaria– 11,2 proc.
Hiszpania – 10,3 proc.
Cypr– 6,2 proc.
Albania – 3 proc.
Malta – 2,2 proc.
Tunezja – 2 proc.
Chorwacja – 1proc.
Bez zmian – luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W sierpniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na sierpień – 46,9 proc. i wrzesień – 42,6. Październikowe imprezy wybrało 6,1 proc klientów, zaś listopadowe – 0,5 proc. klientów. Grudniem było zainteresowanych 1,4 proc. a imprezami w 2022 roku – 2,4 proc.
Aż 96 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,3 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,7 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (50 proc.) lub 3* (28 proc.), hotel 5* wybrało 20 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 11 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 9 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w sierpniu 5 425 zł (w lipcu – 6 323 zł).
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Sierpień był bardzo dobrym miesiącem i z jego wyników jesteśmy zadowoleni podobnie jak było to w lipcu. Druga połowa sierpnia cechowała się lekkim osłabieniem sprzedaży, ale też widocznymi brakami w dostępności produktowej na bieżące wyloty jeszcze w sierpniu.
Bardzo cieszy nas wysoka sprzedaż wylotów wrześniowych. Liderem zainteresowania wśród klientów została Turcja, która stabilnie przez cały miesiąc odbudowywała swoją pozycje po lipcowych pożarach. Był to kolejny miesiąc, gdzie udział produktu opartego o dynamiczne pakietowanie osiągnął historycznie jedne z najwyższych poziomów. Po lipcowych problemach z potwierdzalnością tego produktu, sierpień był miesiącem zdecydowanie spokojniejszym w tym aspekcie.”
POWIĄZANE WPISY
16 maja 2025
PIT podsumowuje rok działalności. Najważniejsze negocjacje w UE w sprawie zaliczek na poczet wycieczek
15 maja w Hotelu Gromada Centrum w Warszawie obradowało XXXVII Walne Zgromadzenie…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2025
Exim Tours rozpoczął sprzedaż sezonu zima 2025/2026
Exim Tours rozpoczął sprzedaż oferty zimowej na sezon 2025/2026. W programie znalazły się…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2025
Rainbow wchodzi na rynek rumuński i przejmuje 70 proc. udziałów w Paralela 45
Rainbow Tours ogłasza strategiczne przejęcie 70 proc. udziałów w rumuńskim biurze podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Rainbow prezentuje ofertę rejsów wycieczkowych na sezon zima 2025/2026
Biuro podróży Rainbow wprowadza do oferty 20 programów rejsowych na sezon zima 2025/2026.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
TBO.com wprowadza AI Smart Search dla agentów turystycznych
TBO.com, globalna platforma B2B dla branży turystycznej, informuje o wprowadzeniu nowej…
0 Komentarzy1 Minuty