Fly.pl: prawie ¼ klientów w lipcu wybierało Grecję
W lipcu wśród klientów fly.pl, prawie 80 proc. rezerwowało wyjazdy do Grecji, Turcji, Bułgarii, Egiptu lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły ponad 80 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazł się Cypr.
W lipcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Grecji – 24,31 proc., ich wpłaty stanowiły 26,35 proc. obrotów; Turcji – 19,3 proc. (20,77 proc. obrotów) i Bułgarii – 17,16 proc. (13,89 proc. obrotów).
Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:
Egipt – 11,53 proc
Hiszpania – 7,33 proc.
Cypr – 6,52 proc.
Malta – 3,86 proc.
Albania– 2,59 proc.
Tunezja – 2,14 proc.
Chorwacja – 1,16 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Grecja – 24,31 proc.
Turcja – 20,97 proc.
Bułgaria – 13,89 proc.
Egipt – 11,44 proc.
Hiszpania – 7,57 proc.
Cypr– 6,66 proc.
Albania – 2,14 proc.
Malta – 2,03 proc.
Tunezja – 1,15 proc.
Chorwacja – 1,05 proc.
Bez zmian – luksusowy hotel, samolot i all inclusive
W lipcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na lipiec – 52,64 proc. i sierpień – 40,30. Wrześniowe imprezy wybrało 5 proc klientów, zaś październikowe – 1,07 proc. klientów. Listopadem było zainteresowanych 0,09 proc. a grudniem – 0,54 proc.
Aż 97,68 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,34 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a tylko 0,98 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 3* (27 proc.), hotel 4* wybrało 25 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 79,58 proc. klientów, HB – 10,15 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 5,99
Średnia cena imprezy wyniosła w lipcu 6 323 zł (w czerwcu – 6 094 zł).
Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Lipiec był dla nas ogromnym wyzwaniem, ponieważ po wielu miesiącach odroczonego popytu właśnie w tym miesiącu nastąpił prawdziwy boom sprzedażowy. Boom, na który wszyscy w branży czekali z niecierpliwością.
Specyfika tegorocznego sezonu ma swoje odbicie w statystykach sprzedaży, a przykładem tego jest standard sprzedawanych hoteli. Rekordowo wysoki udział obiektów 3* spowodowany był bardzo wysokimi cenami oraz niską dostępnością produktu na bazie połączeń charterowych, który rezerwował się w pierwszej kolejności. W związku z tym wyjątkowo dużą popularnością cieszył się produkt dynamicznie pakietowany oparty o połączenia rejsowe oraz low cost. Jest to prawdopodobnie jedna z większych zmian jakie w tym sezonie obserwujemy w naszej strukturze sprzedaży.
Na trzecim miejscu w sprzedaży, bardzo blisko Turcji, zameldowała się Bułgaria, gdzie właśnie znacząca część sprzedaży była oparta o połączenia tanimi liniami lotniczymi.
Kierunkiem, który najbardziej został poszkodowany w lipcu była Turcja, której na początku lipca nie sprzyjały decyzje administracyjne, nakładające na wracających turystów z tej desytnacji kwarantannę. Z kolei w końcówce miesiąca pożary, które chwilowo zbliżyły się do kurortów turystycznych wstrzymały popyt na ten kierunek. Wyraźnie widzimy, że jest to sezon lastowy, tak jak prognozowaliśmy w naszych planach.”
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty