Fly.pl: prawie ¼ klientów w lipcu wybierało Grecję

logotyp Fly.pl

W lipcu wśród klientów fly.pl, prawie 80 proc. rezerwowało wyjazdy do Grecji, Turcji, Bułgarii, Egiptu lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły ponad 80 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem rezerwacji znalazł się Cypr.

W lipcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Grecji – 24,31 proc., ich wpłaty stanowiły 26,35 proc. obrotów; Turcji – 19,3 proc. (20,77 proc. obrotów) i Bułgarii – 17,16 proc. (13,89 proc. obrotów).

Pozostałe kierunki z czołówki rezerwacji w lipcu to:

Egipt – 11,53 proc
Hiszpania – 7,33 proc.
Cypr – 6,52 proc.
Malta – 3,86 proc.
Albania– 2,59 proc.
Tunezja – 2,14 proc.
Chorwacja – 1,16 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:

Grecja – 24,31 proc.
Turcja – 20,97 proc.
Bułgaria – 13,89 proc.
Egipt – 11,44 proc.
Hiszpania – 7,57 proc.
Cypr– 6,66 proc.
Albania – 2,14 proc.
Malta – 2,03 proc.
Tunezja – 1,15 proc.
Chorwacja – 1,05 proc.

Bez zmian – luksusowy hotel, samolot i all inclusive

W lipcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na lipiec – 52,64 proc. i sierpień – 40,30. Wrześniowe imprezy wybrało 5 proc klientów, zaś październikowe – 1,07 proc. klientów. Listopadem było zainteresowanych 0,09 proc. a grudniem – 0,54 proc.

Aż 97,68 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1,34 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a tylko 0,98 proc. na dojazd własny.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 3* (27 proc.), hotel 4* wybrało 25 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 79,58 proc. klientów, HB – 10,15 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 5,99

Średnia cena imprezy wyniosła w lipcu 6 323 zł (w czerwcu – 6 094 zł).

Kacper Daszke, dyrektor marketingu i e-commerce Fly.pl, powiedział: „Lipiec był dla nas ogromnym wyzwaniem, ponieważ po wielu miesiącach odroczonego popytu właśnie w tym miesiącu nastąpił prawdziwy boom sprzedażowy. Boom, na który wszyscy w branży czekali z niecierpliwością.

Specyfika tegorocznego sezonu ma swoje odbicie w statystykach sprzedaży, a przykładem tego jest standard sprzedawanych hoteli. Rekordowo wysoki udział obiektów 3* spowodowany był bardzo wysokimi cenami oraz niską dostępnością produktu na bazie połączeń charterowych, który rezerwował się w pierwszej kolejności. W związku z tym wyjątkowo dużą popularnością cieszył się produkt dynamicznie pakietowany oparty o połączenia rejsowe oraz low cost. Jest to prawdopodobnie jedna z większych zmian jakie w tym sezonie obserwujemy w naszej strukturze sprzedaży.

Na trzecim miejscu w sprzedaży, bardzo blisko Turcji, zameldowała się Bułgaria, gdzie właśnie znacząca część sprzedaży była oparta o połączenia tanimi liniami lotniczymi.

Kierunkiem, który najbardziej został poszkodowany w lipcu była Turcja, której na początku lipca nie sprzyjały decyzje administracyjne, nakładające na wracających turystów z tej desytnacji kwarantannę. Z kolei w końcówce miesiąca pożary, które chwilowo zbliżyły się do kurortów turystycznych wstrzymały popyt na ten kierunek. Wyraźnie widzimy, że jest to sezon lastowy, tak jak prognozowaliśmy w naszych planach.”

Fly.pl – Turcja i Grecja idą łeb w łeb