Dolny Śląsk podsumowuje drugi etap wsparcia: otrzyma je 750 firm
Ponad 2000 firm z regionu otrzyma dofinansowanie w ramach unijnego wsparcia przewidzianego dla firm, których funkcjonowaniu przeszkodziła pandemia koronawirusa. Samorząd województwa i Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca podsumowali dziś dotychczasowe nabory wniosków dla przedsiębiorców.
“Turystyka to jeden z sektorów gospodarki, który najdotkliwiej odczuł kryzys spowodowany pandemią koronawirusa. To jednocześnie branża o ogromnym znaczeniu dla Dolnego Śląska. Uruchomione przez samorząd województwa wsparcie pomoże wielu firmom w utrzymaniu płynności finansowej, a dzięki dotacjom przedsiębiorstwa będą nadal wpływać na rozwój regionu” – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
750 firm, w tym turystyka
Podczas pierwszego naboru ocenę formalno-merytoryczną pozytywnie przeszło 1 318 firm, które zostały rekomendowane do dofinansowania na kwotę ponad 53 mln złotych. Drugi nabór został ogłoszony z uwagi na bardzo duże zapotrzebowanie na wsparcie przez dolnośląskich przedsiębiorców. W drugim naborze pozytywnie oceniono 750 wniosków firm m.in. z branż turystycznej i okołoturystycznej.
Na wsparcie branży turystycznej samorząd województwa przeznaczył w sumie ponad 90 mln zł, pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.
Do stu tysięcy złotych wsparcia
“W okresie ścisłej kwarantanny przychody w branży turystycznej zmalały o 80-90 procent. W zależności od ilości zatrudnianych osób, przedsiębiorcy mogli liczyć na wsparcie w wysokości od kilkudziesięciu do nawet stu tysięcy złotych. Zdajemy sobie sprawę, że te pieniądze nie rozwiążą wszystkich problemów, ale dla wielu podmiotów, ta pomoc stała się niezbędna, aby móc przetrwać na rynku” – mówi Paweł Wybierała, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
“Cieszy szybka reakcja samorządu na to co się dzieje w turystyce. Te pieniądze pomogą nam przetrwać, bo ten rok dla branży jest nieciekawy. Dzięki wsparciu nasze firmy i nasi pracownicy przetrwają do kolejnego, mam nadzieje dobrego, sezonu” – dodaje Marek Dymkowski, Prezes Spółki ELTUS (Hotel Niemcza SPA).
POWIĄZANE WPISY
15 października 2024
Synergia kluczem do sukcesu. Jak Polska może zyskać na światowej mapie dzięki Convention Bureau?
W kontekście globalnej rywalizacji o uwagę turystów i organizatorów wydarzeń biznesowych,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 października 2024
Pomorskie w gronie Partnerów XV Forum Promocji Turystycznej
XV Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 29 października 2024 w Warszawie. Jednym z…
0 Komentarzy11 Minuty
14 października 2024
Poznajcie Olsztyn – partnera XV Forum Promocji Turystycznej
Miasto reklamuje się jako miejsce, które urzekło Kopernika. Dziś może się pochwalić…
0 Komentarzy7 Minuty
14 października 2024
Mazowsze Partnerem Strategicznym XV Forum Promocji Turystycznej
Mazowieckie zostało Partnerem Strategicznym XV edycji Forum Promocji Turystycznej, które…
0 Komentarzy4 Minuty
11 października 2024
Debata ekspertów na XV Forum Promocji Turystycznej: rewolucja w zorganizowanej turystyce wyjazdowej
Rynek zorganizowanej turystyki wyjazdowej stale się rozwija. Zmiany rynkowe oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
11 października 2024
Dolny Śląsk wybrał Najlepsze Produkty Turystyczne. Zamek Książ na czele
Podczas gali z okazji Światowego Dnia Turystyki we Wrocławiu ogłoszono laureatów…
0 Komentarzy3 Minuty
10 października 2024
Ruszyły prace nad stworzeniem Turystycznej Marki Polesie
9 października 2024 roku w Starostwie Powiatowym w Łęcznej odbyła się konferencja…
0 Komentarzy2 Minuty
10 października 2024
Wielkie dane, wielkie możliwości, czyli jak wykorzystać big data w turystyce?
Już 29 października 2024 roku w Muzeum Historii Polski w Warszawie odbędzie się XV Forum…
0 Komentarzy1 Minuty
9 października 2024
Jaskinia Raj – 60 lat na mapie turystycznej Polski
W najbliższy czwartek 10 października odbędzie się konferencja popularno-naukowa z okazji…
0 Komentarzy1 Minuty