Otwarcie Centrum Promocji Turystyki Prowincji Guangdong w Polsce było tematem konferencji poświęconej wzajemnej promocji turystyki Polski i Chin.
W związku z coraz większym zainteresowaniem turystyką do Chin, władze prowincji Guangdong otwierają w europejskich stolicach kolejne biura promocji. Jedno z nich działać będzie w Warszawie. Jak informuje Tomasz Jeleń, wiceprezes biura CT Poland zaangażowany w stworzenie polskiego przedstawicielstwa, początki będą skromne. Działania skoncentrują się wokół budowania relacji z polską branżą turystyczną i mediami. Do obsługi centrum promocji zatrudniona zostanie ekipa z Polski. Na razie nie są planowane działania marketingowe na większą skalę, jednak pierwszym z celów jest budowanie pozytywnego wizerunku Guangdong jako destynacji turystycznej.
Prowincja Guangdong nie jest kierunkiem pierwszego wyboru dla turystów, którzy jadą do Chin po raz pierwszy, jednak jej popularność wśród turystów zagranicznych stale rośnie. “W 2013 roku prowincję odwiedziło ich ponad 70 tysięcy, z czego ponad 17 tysięcy stanowili Polacy. Dzięki większej liczbie odwiedzających, dochody z turystyki zagranicznej wzrosły o 4,2%. Turystyka zagraniczna stanowi ważne źródło utrzymania prowincji i odpowiada za ponad 6% PKB, które wynosi 6,23 miliarda dolarów.” – mówiła Zhao Yufang, Gubernator Prowincji Guangdong.
Guangdong to prowincja położona u wybrzeży Morza Południowochińskiego. Na infrastrukturę turystyczną składa się 1088 hoteli, 115 hoteli pięciogwiazdkowych, 130 ośrodków SPA i 218 atrakcji turystycznych, obiektów dziedzictwa kulturowego, parki rozrywki i plaże. Guandgong słynie również z organizacji najsłynniejszej imprezy targowej w Chinach, czyli tzw. Targów Kantońskich. Odbywają się one dwa razy do roku, wiosną i jesienią i imponują rozmachem oraz bogactwem oferty chińskiego rękodzieła.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Grecja ogłasza program Rodos Week dla osób poszkodowanych przez pożary na Rodos
Ministerstwo Turystyki Grecji uruchomiło program „Rodos Week”, który zapewnia darmowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2024
Litwa: liczba turystów z Polski stale rośnie
O działaniach marketingowych Litwy, planach dotyczących rozwoju sektora turystycznego,…
0 Komentarzy7 Minuty
2 kwietnia 2024
Chorwacja: żeglarskie królestwo Adriatyku
Adriatyk, jedno z najspokojniejszych i najbardziej przejrzystych mórz w basenie Morza…
0 Komentarzy7 Minuty
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty
Chiny to kraj komunistyczny, ale za promocję biorą się w sposób profesjonalny. Nie można tego powiedzieć o stronie polskiej. POT wywala na tzw. promocję wizeunkową kilkadziesiąt milionów złotych a równolegle brak jest Polski w katalogach tamtejszych turoperatorów, a nasze konsulaty nie wydają Chińczykom wiz!