
Otwarcie Centrum Promocji Turystyki Prowincji Guangdong w Polsce było tematem konferencji poświęconej wzajemnej promocji turystyki Polski i Chin.
W związku z coraz większym zainteresowaniem turystyką do Chin, władze prowincji Guangdong otwierają w europejskich stolicach kolejne biura promocji. Jedno z nich działać będzie w Warszawie. Jak informuje Tomasz Jeleń, wiceprezes biura CT Poland zaangażowany w stworzenie polskiego przedstawicielstwa, początki będą skromne. Działania skoncentrują się wokół budowania relacji z polską branżą turystyczną i mediami. Do obsługi centrum promocji zatrudniona zostanie ekipa z Polski. Na razie nie są planowane działania marketingowe na większą skalę, jednak pierwszym z celów jest budowanie pozytywnego wizerunku Guangdong jako destynacji turystycznej.
Prowincja Guangdong nie jest kierunkiem pierwszego wyboru dla turystów, którzy jadą do Chin po raz pierwszy, jednak jej popularność wśród turystów zagranicznych stale rośnie. “W 2013 roku prowincję odwiedziło ich ponad 70 tysięcy, z czego ponad 17 tysięcy stanowili Polacy. Dzięki większej liczbie odwiedzających, dochody z turystyki zagranicznej wzrosły o 4,2%. Turystyka zagraniczna stanowi ważne źródło utrzymania prowincji i odpowiada za ponad 6% PKB, które wynosi 6,23 miliarda dolarów.” – mówiła Zhao Yufang, Gubernator Prowincji Guangdong.
Guangdong to prowincja położona u wybrzeży Morza Południowochińskiego. Na infrastrukturę turystyczną składa się 1088 hoteli, 115 hoteli pięciogwiazdkowych, 130 ośrodków SPA i 218 atrakcji turystycznych, obiektów dziedzictwa kulturowego, parki rozrywki i plaże. Guandgong słynie również z organizacji najsłynniejszej imprezy targowej w Chinach, czyli tzw. Targów Kantońskich. Odbywają się one dwa razy do roku, wiosną i jesienią i imponują rozmachem oraz bogactwem oferty chińskiego rękodzieła.
POWIĄZANE WPISY
15 marca 2023
Polak jako pierwszy na świecie wylądował na szczycie Burdż Al Arab w Dubaju
Polski pilot Łukasz Czepiela jako pierwszy na świecie posadził samolot na lądowisku dla…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Turystyczny świat spotkał się na ITB. Biznes odżył, lecz widać lęk przed podróżami do Polski
Największe targi turystyczne na świecie wróciły na żywo po pandemii. ITB Berlin…
0 Komentarzy9 Minuty
1 marca 2023
Badania dla ITB: w 2022 niemal dwa razy więcej zagranicznych podróży. Dobre prognozy dla 2023
Liczba międzynarodowych podróży w 2022 roku wzrosła w ujęciu globalnym, jednak nadal nie…
0 Komentarzy7 Minuty
28 lutego 2023
Tourism Economics: 60 mln zagranicznych noclegów w Niemczech w 2022 roku
Według analityków Tourism Economics, Niemcy zakończą 2022 rok z liczbą 60 mln…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lutego 2023
Aviareps będzie promowała Chorwację w Polsce. Agencja dostaje od CNBT zlecenie na więcej rynków
W wyniku oficjalnego przetargu Chorwacka Wspólnota Turystyczna (CNTB) ponownie mianowała…
0 Komentarzy3 Minuty
24 lutego 2023
Udany rok dla berlińskiej turystyki. 26,5 mln noclegów i 10,4 mln gości w 2022
10,4 mln gości odwiedziło w ubiegłym roku Berlin, a w hotelach i kwaterach miejskich…
0 Komentarzy5 Minuty
23 lutego 2023
Mołdawia promuje się jako “mały kraj o wielkim sercu”. Powstał dokument o pomocy Ukraińcom
Narodowe Stowarzyszenie Turystyki Krajowej i Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM) w…
0 Komentarzy4 Minuty
22 lutego 2023
Berlin najbardziej ekologicznym niemieckim miastem dla turystów
Berlin jest pierwszym niemieckim miastem, które posiada uznawany na całym świecie zestaw…
0 Komentarzy2 Minuty
20 lutego 2023
W 2022 Maltę odwiedziło 143 tys. polskich turystów. To więcej niż przed pandemią
Maltańska Organizacja Turystyczna (Malta Tourism Authority – MTA) podsumowała 2022 rok.…
0 Komentarzy3 Minuty
Chiny to kraj komunistyczny, ale za promocję biorą się w sposób profesjonalny. Nie można tego powiedzieć o stronie polskiej. POT wywala na tzw. promocję wizeunkową kilkadziesiąt milionów złotych a równolegle brak jest Polski w katalogach tamtejszych turoperatorów, a nasze konsulaty nie wydają Chińczykom wiz!