Amadeus zainwestował 9,8 mln dolarów w start-up Refundit w celu cyfryzacji procedur zwrotu VAT
Rozwiązanie mobilne firmy Refundit pozwala podróżnym uzyskać zwrot VAT drogą cyfrową oraz uniknąć uciążliwej papierkowej roboty i kolejek na lotnisku
To już czwarta inwestycja Amadeus Ventures ukończona w 2019 roku.
Po relaksującym urlopie i zakupach podróżni nie mają ochoty na stres związany z próbą odzyskania podatku VAT od zakupionych produktów. Każdego roku do turystów w całej UE nie trafia ok. 90 proc. zwrotów VAT (23 mld EUR) .
Amadeus Ventures poinformował, że jest liderem rundy inwestycji o wartości 9,8 mln USD w firmę Refundit. Dodatkowi inwestorzy to m.in. Portugal Ventures oraz inwestorzy rundy zalążkowej.
Za pomocą rozwiązania cyfrowego oferowanego przez ten start-up globalni turyści odwiedzający Europę mogą uzyskać zwrot VAT wyjątkowo szybko i sprawnie. Rozwiązanie, którego pilotażowa wersja jest właśnie testowana w Belgii, ma wyeliminować długie kolejki i papierkową pracę, tak aby ubieganie się o zwrot VAT było procesem całkowicie cyfrowym.
Start-up Refundit założyli w 2017 r. przedsiębiorca Uri Levine, najbardziej znany ze współtworzenia aplikacji Waze do nawigacji samochodowej, oraz Ziv Tirosh, były dyrektor generalny oraz współzałożyciel spółki Stockton, produkującej rozwiązania bio do ochrony roślin.
Jak działa Refundit?
Aby uzyskać zwrot VAT za pomocą aplikacji mobilnej Refundit, turyści spoza UE muszą zrobić zdjęcie paragonu, karty pokładowej i paszportu, a następnie złożyć wniosek o zwrot VAT drogą cyfrową. Urząd skarbowy danego kraju rozpatrzy wniosek cyfrowo i wyśle podróżnemu cyfrowe potwierdzenie. Nowa procedura jest prosta, szybka i wygodna.
Główną innowacją wyróżniającą Refundit na tle konkurencji jest całkowicie cyfrowy proces zarówno dla podróżnego, jak i urzędu skarbowego. Dotychczas bowiem w większości państw UE podróżni musieli wypełniać formularze i stać w kolejce na lotnisku, co wiązało się z dodatkowym stresem i przedłużało czas podróży.
Ziv Tirosh, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Refundit, powiedział: „Dotychczasowa procedura ubiegania się o zwrot podatku VAT była uciążliwa i mało wydajna dla wszystkich uczestników. Oferując innowacyjne, całkowicie cyfrowe rozwiązanie, Refundit przynosi realne korzyści wszystkim zainteresowanym. Nasze rozwiązanie pomaga wszystkim stronom tego procesu: turystom, sprzedawcom detalicznym, urzędom skarbowym oraz całej gospodarce danego kraju, ponieważ zwiększa atrakcyjność robienia zakupów”.
Stefan Ropers, prezes działu strategicznego rozwoju w firmie Amadeus, który dołączy do zarządu start-upu, dodał: „W firmie Amadeus cały czas szukamy sposobów na zmniejszenie stresu związanego z podróżowaniem. Bardzo cieszymy się, że Refundit dołączył do rodziny Amadeus, i będziemy pracować wspólnie z jego zespołem nad wprowadzeniem tego usprawnienia dla podróżnych.”
Suzanna Chiu, szef Amadeus Ventures, podkreśliła: „Refundit i jego pracownicy oferują wszystko, czego szukamy w strategicznych inwestycjach. Aplikacja zdecydowanie zwiększa komfort podróżnych i jest przydatna na każdym etapie procedury uzyskiwania zwrotu VAT.”
Refundit wpisuje się w strategiczny cel firmy Amadeus, jakim jest dawanie podróżnym większych możliwości i zapewnianie im jak największego komfortu podróżowania. W 2014 r. Amadeus uruchomił program inwestowania w start-upy, którego celem jest zwiększenie innowacyjności poprzez współpracę ze środowiskiem start-upów i firmami takimi jak Refundit. Od tego czasu Amadeus wprowadził do swojego przedsiębiorstwa ponad 150 start-upów i wspólnie z nimi zrealizował ponad 20 projektów.
Program inwestowania w start-upy nosi nazwę Amadeus Ventures. Firma dokonuje inwestycji mniejszościowych na wczesnym etapie rozwoju start-upów działającymi na styku branży informatycznej i turystycznej. W ramach programu Amadeus szuka wybitnych przedsiębiorców z całego świata, którzy stworzyli już działający produkt i współpracują z kilkoma klientami. Start-upy wchodzące w skład portfela firmy Amadeus mają dostęp nie tylko do finansowania, lecz również do wiedzy i doświadczenia, bazy klientów oraz technologii firmy.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2023
Polska w stylu slow promowana w Austrii i Szwajcarii przez ZOPOT w Wiedniu
Druga edycja kampanii Poland Soul Travel prezentuje Austriakom i Szwajcarom możliwości…
0 Komentarzy1 Minuty
15 marca 2023
Polak jako pierwszy na świecie wylądował na szczycie Burdż Al Arab w Dubaju
Polski pilot Łukasz Czepiela jako pierwszy na świecie posadził samolot na lądowisku dla…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Turystyczny świat spotkał się na ITB. Biznes odżył, lecz widać lęk przed podróżami do Polski
Największe targi turystyczne na świecie wróciły na żywo po pandemii. ITB Berlin…
0 Komentarzy9 Minuty
1 marca 2023
Badania dla ITB: w 2022 niemal dwa razy więcej zagranicznych podróży. Dobre prognozy dla 2023
Liczba międzynarodowych podróży w 2022 roku wzrosła w ujęciu globalnym, jednak nadal nie…
0 Komentarzy7 Minuty
28 lutego 2023
Tourism Economics: 60 mln zagranicznych noclegów w Niemczech w 2022 roku
Według analityków Tourism Economics, Niemcy zakończą 2022 rok z liczbą 60 mln…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lutego 2023
Aviareps będzie promowała Chorwację w Polsce. Agencja dostaje od CNBT zlecenie na więcej rynków
W wyniku oficjalnego przetargu Chorwacka Wspólnota Turystyczna (CNTB) ponownie mianowała…
0 Komentarzy3 Minuty
24 lutego 2023
Udany rok dla berlińskiej turystyki. 26,5 mln noclegów i 10,4 mln gości w 2022
10,4 mln gości odwiedziło w ubiegłym roku Berlin, a w hotelach i kwaterach miejskich…
0 Komentarzy5 Minuty
23 lutego 2023
Mołdawia promuje się jako “mały kraj o wielkim sercu”. Powstał dokument o pomocy Ukraińcom
Narodowe Stowarzyszenie Turystyki Krajowej i Przyjazdowej Mołdawii (ANTRIM) w…
0 Komentarzy4 Minuty
22 lutego 2023
Berlin najbardziej ekologicznym niemieckim miastem dla turystów
Berlin jest pierwszym niemieckim miastem, które posiada uznawany na całym świecie zestaw…
0 Komentarzy2 Minuty