Amadeus wchodzi na rynek tanich przewoźników

Firma Amadeus przejmie od Accenture spółkę Navitaire za kwotę 830 milionów USD, co oznacza, że do grona klientów Amadeusa dołączy ponad 50 nowych przewoźników. Powiększy to portfolio firmy do około 200 linii lotniczych na całym świecie
Amadeus podpisał umowę przejęcia Navitaire, spółki będącej dotychczas w całości własnością Accenture, dostarczającej rozwiązania technologiczne i biznesowe dla branży lotniczej. Wartość transakcji wynosi 830 milionów dolarów. Jej zamknięcie jest spodziewane w IV kw. br., po uzyskaniu zgód wydawanych przez odpowiednie urzędy. Według Amadeus akwizycja powinna przynosić firmie zwiększenie zysków już od pierwszego dnia od wejścia umowy w życie.

Navitaire skupia się na dostarczaniu rozwiązań dla firm działających w segmentach tanich i hybrydowych linii lotniczych. Globalna liczba klientów firmy przekracza 50 przewoźników. Usługi Navitaire służą zwiększeniu przychodów i optymalizacji kosztów w obszarach rezerwacji, sprzedaży pomocniczych, budowania lojalności pasażerów, zarządzania dochodowością, księgowości oraz analityki biznesowej/
W ramach oddzielnego porozumienia Accenture ma zapewniać Amadeusowi infrastrukturę IT oferowaną w modelu outsourcingu, a także usługi z zakresu tworzenia aplikacji oraz badań i rozwoju. Amadeus i Accenture zawiążą też sojusz, by wspólnie oferować wyspecjalizowane usługi przeznaczone dla linii lotniczych.