Accor: drugi kwartał lepszy niż w 2019
Wyniki finansowe Accor przyniosły znaczącą poprawę w pierwszej połowie 2022 r. po dwóch latach utrudnień związanych z pandemią w branży turystycznej i hotelarskiej. W II kwartale br. poziom aktywności grupy powrócił do poziomów zbliżonych, a nawet przekraczających wyniki z 2019 roku w prawie wszystkich szerokościach geograficznych. Przychody grupy wzrosły o 109 proc.
Poprawa odzwierciedla zarówno powrót i wzrost liczby turystów krajowych podróżujących w celach biznesowych i wypoczynkowych, jak i ponowne otwarcie granic, które przyspieszyło powrót międzynarodowych wyjazdów. Sytuacji towarzyszył gwałtowny wzrost cen, napędzany popytem i rosnącą inflacją.
“Ponownie w bieżącym kwartale Accor odnotował bardzo silny wzrost biznesu, po raz pierwszy przekraczając poziomy sprzed sytuacji pandemicznej. To wyraźne odbicie we wszystkich regionach, które zauważamy w każdym segmencie naszych marek. Jesteśmy pewni, że sezon letni potwierdzi tę tendencję, a jesień zapowiada mocną poprawę w obszarze konferencji i spotkań biznesowych” – komentuje Sébastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer Accor.
“Niemniej jako grupa, nadal zwracamy uwagę na ewolucję otoczenia geopolitycznego i gospodarczego. Na tym etapie szacujemy odnotowanie silnego wzrostu EBITDA, z docelowym poziomem ponad 550 mln euro na cały rok 2022” – dodaje.
85 nowych hoteli w pierwszym półroczu 2022
W pierwszym półroczu 2022 r., Accor otworzył 85 hoteli, oferujących 11 700 pokoi, co oznacza wzrost systemu na poziomie 1,8 proc. netto w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Grupa odnotowała przychody w I półroczu 2022 r. w wysokości 1 725 mln euro, co stanowi wzrost o 97 proc. w porównaniu z I poł. 2021 r. podziale na rodzaje działalności, wzrost ten rozbija się na 119 proc. wzrostu w przypadku usług hotelowych i 57 proc. w przypadku aktywów hotelowych i innych.
Zmiany w zakresie konsolidacji (przejęcia i zbycia), spowodowane są głównie konsolidacją Ennismore oraz ponownym otwarciem Pullman Montparnasse, które wpłynęły pozytywnie na ten wynik poprzez zwiększenie przychodów o 31 mln euro. Na rok 2022 Grupa potwierdza swoją prognozę wzrostu netto sieci o 3,5 proc.
Accor: pierwszy kwartał z wynikiem 701 mln euro. Przychody wyższe o 85 proc. niż w 2021
POWIĄZANE WPISY
10 września 2024
35 rocznica upadku Muru Berlińskiego
W ubiegłym tygodniu na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele DZT oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
10 września 2024
Mercure Szczyrk Resort otwarty dla gości. Może pomieścić tysiąc osób
Najwyżej zlokalizowany hotel w Szczyrku, położony na wysokości 600 m n.p.m – Mercure…
0 Komentarzy2 Minuty
9 września 2024
Radisson wprowadza markę Prize by Radisson do Polski
Radisson Hotel Group ogłosił rebranding marki prizeotel na Prize by Radisson oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Stolica Madery w czołówce miast z najczystszym powietrzem
Funchal, stolica Madery znalazła się w pierwszej dziesiątce europejskich miast z…
0 Komentarzy1 Minuty
6 września 2024
Accor wzmacnia globalną strategię marek premium
Accor ma dwóch nowych Global Brand President. Zostali nimi: Benoît Racle i Jean-Yves…
0 Komentarzy3 Minuty
5 września 2024
TFG: blisko 4,6 mln podróżnych w I półroczu 2024 roku
Rośnie liczba osób korzystających ze zorganizowanych wyjazdów turystycznych. Z danych…
0 Komentarzy2 Minuty
4 września 2024
Handwritten Collection – butikowa marka Accor otwiera nowe hotele
Handwritten Collection, butikowa marka grupy hotelarskiej Accor otwiera hotele na…
0 Komentarzy1 Minuty
4 września 2024
Nocowanie.pl: to był średni sezon wakacyjny
Wakacyjna pogoda sprzyjała wypoczynkowi w kraju, jednak właściciele obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
4 września 2024
Ryanair: promocyjna wyprzedaż tylko do północy
Ryanair uruchomił błyskawiczną wyprzedaż biletów na podróże we wrześniu i listopadzie.…
0 Komentarzy1 Minuta