Accor: drugi kwartał lepszy niż w 2019
Wyniki finansowe Accor przyniosły znaczącą poprawę w pierwszej połowie 2022 r. po dwóch latach utrudnień związanych z pandemią w branży turystycznej i hotelarskiej. W II kwartale br. poziom aktywności grupy powrócił do poziomów zbliżonych, a nawet przekraczających wyniki z 2019 roku w prawie wszystkich szerokościach geograficznych. Przychody grupy wzrosły o 109 proc.
Poprawa odzwierciedla zarówno powrót i wzrost liczby turystów krajowych podróżujących w celach biznesowych i wypoczynkowych, jak i ponowne otwarcie granic, które przyspieszyło powrót międzynarodowych wyjazdów. Sytuacji towarzyszył gwałtowny wzrost cen, napędzany popytem i rosnącą inflacją.
“Ponownie w bieżącym kwartale Accor odnotował bardzo silny wzrost biznesu, po raz pierwszy przekraczając poziomy sprzed sytuacji pandemicznej. To wyraźne odbicie we wszystkich regionach, które zauważamy w każdym segmencie naszych marek. Jesteśmy pewni, że sezon letni potwierdzi tę tendencję, a jesień zapowiada mocną poprawę w obszarze konferencji i spotkań biznesowych” – komentuje Sébastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer Accor.
“Niemniej jako grupa, nadal zwracamy uwagę na ewolucję otoczenia geopolitycznego i gospodarczego. Na tym etapie szacujemy odnotowanie silnego wzrostu EBITDA, z docelowym poziomem ponad 550 mln euro na cały rok 2022” – dodaje.
85 nowych hoteli w pierwszym półroczu 2022
W pierwszym półroczu 2022 r., Accor otworzył 85 hoteli, oferujących 11 700 pokoi, co oznacza wzrost systemu na poziomie 1,8 proc. netto w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Grupa odnotowała przychody w I półroczu 2022 r. w wysokości 1 725 mln euro, co stanowi wzrost o 97 proc. w porównaniu z I poł. 2021 r. podziale na rodzaje działalności, wzrost ten rozbija się na 119 proc. wzrostu w przypadku usług hotelowych i 57 proc. w przypadku aktywów hotelowych i innych.
Zmiany w zakresie konsolidacji (przejęcia i zbycia), spowodowane są głównie konsolidacją Ennismore oraz ponownym otwarciem Pullman Montparnasse, które wpłynęły pozytywnie na ten wynik poprzez zwiększenie przychodów o 31 mln euro. Na rok 2022 Grupa potwierdza swoją prognozę wzrostu netto sieci o 3,5 proc.
Accor: pierwszy kwartał z wynikiem 701 mln euro. Przychody wyższe o 85 proc. niż w 2021
POWIĄZANE WPISY
8 lutego 2023
TT-Line dodaje szwedzki port Karlshamn do swojej siatki połączeń promowych
TT-Line dodaje do oferty połączeń promowych dodatkowy port w Szwecji. Od kwietnia 2023 r.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 lutego 2023
Ósmy cykl szkoleń dla biur podróży Merigo Meeting Tour już 17 lutego w Warszawie
System rezerwacyjny Merigo/Go Global Travel zaprasza na bezpłatne szkolenie podczas…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lutego 2023
eSky.pl: liczba styczniowych rezerwacji wzrosła o 81 proc. w porównaniu do 2022
Polacy masowo rozpoczęli planowanie tegorocznych podróży – zainteresowanie wyrażone…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
A&o Hostels: już za dwa lata będziemy pierwszą w Europie bezemisyjną siecią hosteli
W 2025 roku a&o chce być pierwszą siecią hosteli o zerowej emisji CO2 w Europie – dzięki…
0 Komentarzy2 Minuty
6 lutego 2023
IMTM 2023: spodziewamy się około 20 tys. odwiedzających
W dniach 14-15 lutego 2023 roku odbędą się w Tel Awiwie po raz 29. Międzynarodowe Targi…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
31 stycznia 2023
B&B Hotels Polska: mamy 10 hoteli w Polsce, planujemy więcej
Początek roku to zawsze dobry moment na podsumowanie minionych dwunastu miesięcy i…
0 Komentarzy4 Minuty