Accor: pierwszy kwartał z wynikiem 701 mln euro. Przychody wyższe o 85 proc. niż w 2021
Accor opublikował wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące 2022 roku. Grupa odnotowała przychody w pierwszym kwartale 2022 r. w wysokości 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85 proc. według danych porównywalnych z pierwszym kwartałem ubiegłego roku.
„Wyniki Accor w pierwszym kwartale 2022 roku wskazują na wyraźny wzrost koniunktury i nową dynamikę w turystyce, usługach gastronomicznych i rozrywce, a także silny popyt na marki lifestyle i luksusowe. Dzisiejsze trendy w połączeniu z powrotami podróży napawają optymizmem na najbliższe miesiące” – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.
Przychody grupy za pierwszy kwartał 2021 r. wyniosły 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r. i spadek o 23 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Wzrost ten wyniósł 105 proc. w zakresie usług hotelowych i 52 proc. w ramach aktywów hotelowych i innych usług.
Zmiany w zakresie konsolidacji (przejęcia i zbycia) przyniosły pozytywny wynik w wysokości 13 mln euro, głównie dzięki integracji spółek, które obecnie wchodzą w skład Ennismore w ciągu 2021 r.
Zwiększenie liczby dostępnych pokoi
Na koniec pierwszego kwartału br. Accor otworzył 26 hoteli, oferujących około 3 700 pokoi, co oznacza wzrost dostępności o 2,5 proc. w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Grupa obecnie dysponuje ok. 778 tys. pokoi (5 304 hotele).
„Nasze marki są atrakcyjne, idealnie pozycjonowane, a rozbudowany ekosystem hotelowy, który zbudowaliśmy w ciągu ostatnich lat, przyciąga coraz większą liczbę gości, inwestorów i partnerów biznesowych. W nadchodzących miesiącach będziemy nadal koncentrować wysiłki na rozwoju i rozbudowie naszego portfolio marek oraz docieraniu do coraz większej grupy klientów” – dodaje Sébastien Bazin.
Grupa liczy, że do końca roku popyt krajowy powróci do poziomu porównywalnego z rokiem 2019. Powoli rozpoczyna się także odbudowywać popyt międzynarodowy. Na rok 2022 Grupa potwierdza swoją prognozę wzrostu netto sieci o 3,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Alfred Wagner prezesem Wrocławskiej Organizacji Turystycznej
31 stycznia Agnieszka Szymerowska złożyła rezygnację z funkcji prezesa zarządu…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
31 stycznia 2023
B&B Hotels Polska: mamy 10 hoteli w Polsce, planujemy więcej
Początek roku to zawsze dobry moment na podsumowanie minionych dwunastu miesięcy i…
0 Komentarzy4 Minuty
31 stycznia 2023
WorkTrips.com integruje się z bazą noclegową Booking.com
Po rozszerzeniu bazy noclegowej, WorkTrips.com znacząco ułatwia organizację podróży…
0 Komentarzy4 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
PHH promuje model prognostyczny dla branży hotelarskiej
Projekt z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przygotowany przez studentów UMK, pod…
0 Komentarzy1 Minuty