Małopolska z nową kampanią promującą turystykę kulinarną
Województwo Małopolskie startuje z nową kampanią promującą turystykę kulinarną. Jest to kontynuacja działań zachęcających do turystyki ekologicznej. Turystyka kulinarna to coraz popularniejsza forma podróżowania dla osób, które nie tylko chcą zwiedzać, ale także odkrywać lokalne smaki i tradycje.
Połączenie degustacji regionalnych potraw z poznawaniem kultury i historii danego regionu to dla turystów kulinarnych niezapomniane wrażenia. Województwo Małopolskie zachęca do odkrywania regionu poprzez zmysły i dołączenia do coraz większej społeczności ceniącej sobie turystykę kulinarną.
Turystyka kulinarna to przede wszystkim smakowanie potraw i produktów regionalnych, która jest połączona ze zwiedzaniem, poznawaniem historii i kultury danego miejsca. Do takiej formy podróżowania przez cały letni sezon turystyczny zachęcać będzie Województwo Małopolskie w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej pod hasłem Małopolska – zasmakuj w podróży, której głównym celem będzie popularyzowanie oferty turystycznej regionu ze szczególnym uwzględnieniem tradycji kulinarnych i aktualnej oferty gastronomicznej i produktowej.
„Turyści coraz częściej podróżują nie tylko by podziwiać przepiękne widoki i zabytki, aktywnie wypoczywać, ale także by doświadczać nowych smaków, aromatów i poszukiwać kulinarnych inspiracji. Podczas tegorocznej kampanii pod hasłem “Małopolska – zasmakuj w podróży” będziemy starali się udowodnić, że nie tylko eskapady w najdalsze zakątki świata dostarczają nam nowych wrażeń smakowych i poznawczych, ale także te bliższe wyprawy potrafią zaskoczyć i zaintrygować. Małopolska ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o produkty regionalne, wielowiekowe tradycje kulinarne, rolnictwo ekologiczne i ofertę gastronomiczną. Mimo że większość osób zapytana o kulinarny symbol Małopolski w pierwszej kolejności wymienia krakowskiego obwarzanka i oscypek, gwarantuję, że tutejsza kuchnia ma do zaoferowania wiele niezwykłych smaków, a specjały poszczególnych subregionów są różnorodne i związane z bardzo odmiennymi tradycjami. A to wszystko w związku wielokulturowością i burzliwą historią regionu” – mówi Iwona Gibas z zarządu Województwa Małopolskiego.
POWIĄZANE WPISY
7 maja 2024
GTM Chemnitz: 5 254 spotkań branżowych i 97 proc. pozytywnych opinii
50. workshop Germany Travel Mart (GTM) w Chemnitz było według Niemieckiej Centrali…
0 Komentarzy4 Minuty
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty