Fly.pl: Egipt numerem jeden rezerwacji
W marcu wśród klientów fly.pl, 21,8 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu. Przyniosło to prawie 55 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazł się Cypr, na dziewiątej zaś Polska.
W marcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 21,8 proc., ich wpłaty stanowiły 24,2 proc. obrotów; do Grecji – 12,1 proc. (12,2 proc. obrotów) i Bułgarii – 11,6 proc. (8,8 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w marcu, to:
Hiszpania – 11,1 proc
Turcja – 10,7 proc.
Cypr – 9,7 proc.
Malta – 6,1 proc.
Tunezja – 5,8 proc.
Polska – 1,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 1,5 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 24,2 proc.
Turcja – 12,9 proc.
Grecja – 12,2 proc.
Hiszpania – 10 proc.
Bułgaria – 8,8 proc.
Cypr – 8 proc.
Tunzja – 7,9 proc.
Malta – 2,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,1 proc.
Polska – 0,8 proc.
Najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z ofertą All Inclusive
W marcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 23,2 proc. i maj – 23,2. Marcowe imprezy wybrało 15,7 proc klientów, czerwcowe – 10,7 proc., lipcowe – 9,7 proc, sierpniowe – 4,6 proc., wrześniowe – 3,6 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 0,5 proc.
96,1 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,2 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,7 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (49 proc.) lub 5* (25 proc.), hotele 3* wybrało 23 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 15 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 6 530,45 zł (w lutym – 6 550,23 zł).
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży E-commerce, powiedziała: „Marzec był miesiącem, w którym sytuacja związana z wojną na Ukrainie bardzo mocno wpływała na decyzyjność klientów co do planów wyjazdowych.
W pierwszej połowie miesiąca zainteresowanie wyjazdami było zdecydowanie niższe niż w styczniu i lutym.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni marca z każdym dniem notowaliśmy więcej rezerwacji, a ostatni tydzień przyniósł zdecydowane wzrosty sprzedaży, co pozwoliło nam zamknąć miesiąc dobrym wynikiem.
Najchętniej rezerwowanym kierunkiem w marcu był Egipt, którego sprzedaż stanowiła prawie ¼ obrotu. W czołówce popularnych kierunków znalazły się również: Grecja, Bułgaria i Hiszpania.
Zaskoczeniem dla nas była dopiero piąta pozycja Turcji w rankingu i jej 5 proc. spadek w ilości rezerwacji w porównaniu do lutego.
Ze względu na sytuację geopolityczną odnotowaliśmy spadek udziału rezerwacji z bliskim terminem wylotu oraz na Lato 2022.
Klienci najchętniej rezerwowali wyjazdy wiosenne – aż 55 proc. rezerwacji to podróże w kwietniu i maju.
Zauważalny jest także spadek średniej ceny rezerwacji – 6550,23 zł w lutym i 5530,43 zł w marcu.
Jest to spowodowane niskimi cenami Last Minute na wyjazdy w marcu, które pojawiły się w pierwszych 2-3 tygodniach po wybuchu wojny a także spadkiem udziału egzotyki (w lutym – 7,9 proc., w marcu – 3,4 proc.) związanym z końcem sezonu na niektórych kierunkach.”
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty