Fly.pl: Egipt numerem jeden rezerwacji

Macadi Bay/fot. AG

W marcu wśród klientów fly.pl, 21,8 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu. Przyniosło to prawie 55 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazł się Cypr, na dziewiątej zaś Polska.

W marcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 21,8 proc., ich wpłaty stanowiły 24,2 proc. obrotów; do Grecji – 12,1 proc. (12,2 proc. obrotów) i Bułgarii – 11,6 proc. (8,8 proc. obrotów).

Pozostałe najpopularniejsze kierunki w marcu, to:

Hiszpania – 11,1 proc
Turcja – 10,7 proc.
Cypr – 9,7 proc.
Malta – 6,1 proc.
Tunezja – 5,8 proc.
Polska – 1,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 1,5 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:

Egipt – 24,2 proc.
Turcja – 12,9 proc.
Grecja – 12,2 proc.
Hiszpania – 10 proc.
Bułgaria – 8,8 proc.
Cypr – 8 proc.
Tunzja – 7,9 proc.
Malta – 2,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,1 proc.
Polska – 0,8 proc.

Najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z ofertą All Inclusive

W marcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 23,2 proc. i maj – 23,2. Marcowe imprezy wybrało 15,7 proc klientów, czerwcowe – 10,7 proc., lipcowe – 9,7 proc, sierpniowe – 4,6 proc., wrześniowe – 3,6 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 0,5 proc.

96,1 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,2 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,7 proc. na dojazd własny.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (49 proc.) lub 5* (25 proc.), hotele 3* wybrało 23 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 15 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 6 530,45 zł (w lutym – 6 550,23 zł).

Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży E-commerce, powiedziała: „Marzec był miesiącem, w którym sytuacja związana z wojną na Ukrainie bardzo mocno wpływała na decyzyjność klientów co do planów wyjazdowych.
W pierwszej połowie miesiąca zainteresowanie wyjazdami było zdecydowanie niższe niż w styczniu i lutym.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni marca z każdym dniem notowaliśmy więcej rezerwacji, a ostatni tydzień przyniósł zdecydowane wzrosty sprzedaży, co pozwoliło nam zamknąć miesiąc dobrym wynikiem.
Najchętniej rezerwowanym kierunkiem w marcu był Egipt, którego sprzedaż stanowiła prawie ¼ obrotu. W czołówce popularnych kierunków znalazły się również: Grecja, Bułgaria i Hiszpania.
Zaskoczeniem dla nas była dopiero piąta pozycja Turcji w rankingu i jej 5 proc. spadek w ilości rezerwacji w porównaniu do lutego.
Ze względu na sytuację geopolityczną odnotowaliśmy spadek udziału rezerwacji z bliskim terminem wylotu oraz na Lato 2022.
Klienci najchętniej rezerwowali wyjazdy wiosenne – aż 55 proc. rezerwacji to podróże w kwietniu i maju.
Zauważalny jest także spadek średniej ceny rezerwacji – 6550,23 zł w lutym i 5530,43 zł w marcu.
Jest to spowodowane niskimi cenami Last Minute na wyjazdy w marcu, które pojawiły się w pierwszych 2-3 tygodniach po wybuchu wojny a także spadkiem udziału egzotyki (w lutym – 7,9 proc., w marcu – 3,4 proc.) związanym z końcem sezonu na niektórych kierunkach.”

Fly.pl: 1/3 klientów w lutym wybrała Egipt lub Turcję