Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo
Linia lotnicza Wizz Air uruchomiła automatyczny system zwrotu środków w maju 2020 roku, aby poradzić sobie z bezprecedensową skalą anulacji wynikających z pandemii COVID-19 – w 2020 roku Wizz Air odnotował 3000 proc. wzrost wniosków o zwrot środków (w porównaniu z 2019 rokiem). System zwraca 95 proc. żądań zwrotów w ciągu zaledwie tygodnia.
Zautomatyzowanie procesu zwrotów oznacza, że pasażerom, których loty zostały odwołane, Wizz Air, w oparciu o opcję wybraną przez klienta, automatycznie zwraca 120 proc. wartości pierwotnej ceny w postaci punktów, oferuje możliwość otrzymania 100 proc. zwrotu gotówki tą samą metodą, którą dokonano płatności lub bezpłatną zmianę rezerwacji. Pasażerowie mogą w łatwy sposób zawnioskować o zwrot środków – jednym kliknięciem na swoim koncie Wizz Air na wizzair.com lub klikając w link otrzymany w wiadomości email.
Aby przyspieszyć proces rozpatrywania zwrotów, Wizz Air zachęca pasażerów do dokonywania rezerwacji na stronie wizzair.com lub za pośrednictwem mobilnej aplikacji. Firma nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z klientami, którzy dokonują rezerwacji za pośrednictwem internetowych platform rezerwacji podróży – jako, że właścicielem rezerwacji jest wówczas nie pasażer, a platforma, przez którą bilety zostały zakupione. W związku z tym proces zwrotu może się wydłużyć. Pasażerowie, którzy kupili bilety za pośrednictwem internetowych platform rezerwacji, muszą polegać na działaniach podjętych przez właścicieli rezerwacji. Każdy z nich działa w oparciu o inny sposób procesowania wniosków o zwroty, co pozostaje poza wpływem i kontrolą Wizz Air.
Chcąc zyskać dodatkową ochronę i zapewnić większą elastyczność, pasażerowie mogą dokupić do rezerwacji usługę WIZZ Flex, uprawniającą do bezpłatnego odwołania rezerwacji lotu do 3 godzin przed planowanym czasem odlotu i otrzymania 100% wartości pierwotnej ceny rezerwacji w postaci punktów WIZZ, a także nielimitowanych zmian daty i kierunku podróży.
Zsuzsa Poos, członek zarządu ds. marketingu i obsługi klientów Wizz Air, powiedziała: “W WIZZ oferujemy klientom najlepsze doświadczenia. Z tego powodu już na wczesnym etapie pandemii zainwestowaliśmy w automatyzację procesu zwrotów. W odróżnieniu od innych linii lotniczych w Europie, zapewnia to bardziej sprawiedliwe podejście do klienta w przypadku odwołania lotu, gwarantując, że poszkodowani mogą otrzymać zwrot pieniędzy tak szybko, jak to możliwe. Jesteśmy dumni, że rozpatrujemy 95 proc. wniosków w ciągu zaledwie siedmiu dni i będziemy nadal inwestować w technologie, aby proces zwrotów był sprawny i intuicyjny, a klienci mogli ponownie podróżować bez zmartwień.”
POWIĄZANE WPISY
6 maja 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT prezentują nową odsłonę kampanii „Ważne, z kim podróżujesz”
1 maja 2024 roku wystartowała druga odsłona kampanii wizerunkowej narodowego przewoźnika…
0 Komentarzy2 Minuty
6 maja 2024
Wizz Air świętuje piątą rocznicę działalności bazy w Krakowie
Wizz Air obchodzi piątą rocznicę założenia swojej bazy w Krakowie. W ciągu ostatnich…
0 Komentarzy1 Minuty
6 maja 2024
W Porcie Lotniczym Lublin rozpoczęto lato 2024
W niedzielę, 28 kwietnia z Portu Lotniczego Lublin wyleciał do Antalyi pierwszy samolot…
0 Komentarzy2 Minuty
6 maja 2024
Ryanair: wystartowała nowa trasa na lato 2024 z Krakowa do Olbii
Ryanair uruchomił 1 maja z krakowskiego lotniska pierwszy lot na nowej trasie lato 2024…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
26 kwietnia 2024
Enter Air osiąga rekordowe wyniki. 2,6 mld zł przychodów i 545 mln zł EBITDA w 2023 roku
W 2023 roku Enter Air osiągnęło rekordowe wyniki, z przychodami wynoszącymi 2,6 mld zł i…
0 Komentarzy7 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
[…] Wizz Air: dzięki systemowi 95 proc. zwrotów tygodniowo […]