Szpikowski: możliwe powiązanie Lotniska Chopina z portem w Modlinie

Na swojej pierwszej konferencji prasowej nowy naczelny dyrektor PPL, dyrektor Lotniska Chopina Mariusz Szpikowski, mówił o rozwoju Lotniska Chopina, koncepcji duoportu, bezpieczeństwie.
Szpikowski powiedział m.in. „Możliwe, że trzeba rozważyć koncepcję duoportu, czyli powiązania Lotniska Chopina w Warszawie z portem w Modlinie. Duoport taki powinien być osadzony w sieci dróg i kolei. Mamy konkurencję, dążeniem państwa powinno być to żebyśmy zostali na głównych szlakach komunikacyjnych Europy, świata. Co należy zrobić żeby pozostać na tych głównych szlakach? Musimy mieć właściwy produkt lotniskowy.
Długofalowe działania trzeba rozpocząć już teraz. Być może należy rozważyć to, jakie jest docelowe miejsce Lotniska Chopina w kontekście wszystkich portów w Polsce, jak powinna wyglądać koncepcja np. w powiązaniu z lotniskiem w Modlinie, tak by te dwa lotniska się uzupełniały, tworzyły jeden produkt jako duoport. Może w interesie zarówno Modlina i Lotniska Chopina, ale nie kosztem Chopina czy Modlina, można stworzyć taki model funkcjonowania portu. Połączenie obu portów lotniczych powinno odbyć się w sposób ewolucyjny, a nie rewolucyjny.”
Na konferencji poruszono również temat ochrony Lotniska Chopina. Umowa z firmą Konsalnet obowiązuje do czerwca tego roku i do tego czasu powstanie nowej formacji, która zajmie się ochroną stołecznego portu. Według nowego dyrektora portu należy rozważyć, czy podlegałaby ona bezpośrednio PPL, czy byłaby kontrolowana przez PPL jako firma-córka.
Stworzenie takiej formacji jest szczególnie potrzebne ze względu na to, co się działo na zachodzie i jest związane z zagrożeniem terrorystycznym.
Szpikowski dodał: „Uważam, że tylko firmy, nad którymi mamy sami kontrolę co do jakości, co do procesów szkolenia, co do procedur, zapewnią nam tak naprawdę 100-proc. jakość ochrony”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty










brzmi nieźle. Ja bym jeszcze ponownie krytycznie przeanalizował koncepcję rozbudowy terminalu cargo niemal w sercu Warszawy. Przy ograniczeniach związanych z czasem lotów, to krótkowzroczne i bez sensu! Dyr. Kaczmarzyk wyjałowił PPL z fachowców a tzw. myślenie strategiczne uzależnił od firm zewnętrznych, bardzo kosztownych i nie zawsze kompetentnych.
Zbyt dużo tam politykierów z PO…