Szpikowski: możliwe powiązanie Lotniska Chopina z portem w Modlinie
Na swojej pierwszej konferencji prasowej nowy naczelny dyrektor PPL, dyrektor Lotniska Chopina Mariusz Szpikowski, mówił o rozwoju Lotniska Chopina, koncepcji duoportu, bezpieczeństwie.
Szpikowski powiedział m.in. “Możliwe, że trzeba rozważyć koncepcję duoportu, czyli powiązania Lotniska Chopina w Warszawie z portem w Modlinie. Duoport taki powinien być osadzony w sieci dróg i kolei. Mamy konkurencję, dążeniem państwa powinno być to żebyśmy zostali na głównych szlakach komunikacyjnych Europy, świata. Co należy zrobić żeby pozostać na tych głównych szlakach? Musimy mieć właściwy produkt lotniskowy.
Długofalowe działania trzeba rozpocząć już teraz. Być może należy rozważyć to, jakie jest docelowe miejsce Lotniska Chopina w kontekście wszystkich portów w Polsce, jak powinna wyglądać koncepcja np. w powiązaniu z lotniskiem w Modlinie, tak by te dwa lotniska się uzupełniały, tworzyły jeden produkt jako duoport. Może w interesie zarówno Modlina i Lotniska Chopina, ale nie kosztem Chopina czy Modlina, można stworzyć taki model funkcjonowania portu. Połączenie obu portów lotniczych powinno odbyć się w sposób ewolucyjny, a nie rewolucyjny.”
Na konferencji poruszono również temat ochrony Lotniska Chopina. Umowa z firmą Konsalnet obowiązuje do czerwca tego roku i do tego czasu powstanie nowej formacji, która zajmie się ochroną stołecznego portu. Według nowego dyrektora portu należy rozważyć, czy podlegałaby ona bezpośrednio PPL, czy byłaby kontrolowana przez PPL jako firma-córka.
Stworzenie takiej formacji jest szczególnie potrzebne ze względu na to, co się działo na zachodzie i jest związane z zagrożeniem terrorystycznym.
Szpikowski dodał: “Uważam, że tylko firmy, nad którymi mamy sami kontrolę co do jakości, co do procesów szkolenia, co do procedur, zapewnią nam tak naprawdę 100-proc. jakość ochrony”
POWIĄZANE WPISY
8 maja 2024
Costa Cruises prezentuje nową usługę w przypadku zagubionego bagażu.
Klienci Costa Cruises korzystający z lotu czarterowego armatora otrzymają pomoc w…
0 Komentarzy1 Minuty
8 maja 2024
Grupa eSky zacieśnia współpracę z PLL LOT
Grupa eSky to pierwszy globalny gracz z branży turystycznej, który bezpośrednio integruje…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Pięć lat połączenia Wrocław – Amsterdam. Jubileusz KLM i Portu Lotniczego Wrocław
Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM i Port Lotniczy im. Mikołaja Kopernika we…
0 Komentarzy3 Minuty
6 maja 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT prezentują nową odsłonę kampanii „Ważne, z kim podróżujesz”
1 maja 2024 roku wystartowała druga odsłona kampanii wizerunkowej narodowego przewoźnika…
0 Komentarzy2 Minuty
6 maja 2024
Wizz Air świętuje piątą rocznicę działalności bazy w Krakowie
Wizz Air obchodzi piątą rocznicę założenia swojej bazy w Krakowie. W ciągu ostatnich…
0 Komentarzy1 Minuty
6 maja 2024
W Porcie Lotniczym Lublin rozpoczęto lato 2024
W niedzielę, 28 kwietnia z Portu Lotniczego Lublin wyleciał do Antalyi pierwszy samolot…
0 Komentarzy2 Minuty
6 maja 2024
Ryanair: wystartowała nowa trasa na lato 2024 z Krakowa do Olbii
Ryanair uruchomił 1 maja z krakowskiego lotniska pierwszy lot na nowej trasie lato 2024…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
26 kwietnia 2024
Enter Air osiąga rekordowe wyniki. 2,6 mld zł przychodów i 545 mln zł EBITDA w 2023 roku
W 2023 roku Enter Air osiągnęło rekordowe wyniki, z przychodami wynoszącymi 2,6 mld zł i…
0 Komentarzy7 Minuty
brzmi nieźle. Ja bym jeszcze ponownie krytycznie przeanalizował koncepcję rozbudowy terminalu cargo niemal w sercu Warszawy. Przy ograniczeniach związanych z czasem lotów, to krótkowzroczne i bez sensu! Dyr. Kaczmarzyk wyjałowił PPL z fachowców a tzw. myślenie strategiczne uzależnił od firm zewnętrznych, bardzo kosztownych i nie zawsze kompetentnych.
Zbyt dużo tam politykierów z PO…