Dolny Śląsk Rowerem – nowoczesny sposób na promocję regionu

Strona i aplikacja Dolny Śląsk Rowerem to modelowe narzędzie promocji województwa poprzez łączenie potencjału lokalnych środowisk rowerowych.
Dolny Śląsk to świetny teren do uprawiania turystyki rowerowej. Każdy rowerowy turysta znajdzie tu coś dla siebie: miłośnicy przyrody i terenów nizinnych Dolinę Baryczy i Bory Dolnośląskie, kolarze szosowi trasy znane z etapów Tour de Pologne, a preferujący rowery górskie – największą w Polsce sieć single tracków i górskich szlaków ze wspaniałymi widokami.
Jak używać aplikacji Dolny Śląsk Rowerem
Przewodnikiem po istniejących trasach jest strona internetowa i aplikacja Dolny Śląsk Rowerem, której twórcą i operatorem jest Dolnośląska Organizacja Turystyczna. Aplikacja powstała dzięki wsparciu Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Zawiera szczegółowe opisy ponad 200 propozycji rowerowych wycieczek po regionie wraz ze śladami GPX do pobrania oraz funkcją geolokalizacji, pozwalającą na orientację w terenie i zgłoszenie DOT problemów na trasie. Użytkownicy znajdą tu opisy regionów pod kątem rowerowych atrakcji oraz blog z informacjami o ciekawych wydarzeniach. Korzystając z filtrów, mogą wybrać typ wycieczki, dystans, stopień trudności oraz dopasować trasę do rodzaju roweru, którym chcą pojechać.
Trasy sprawdzone przez DOT
Do prezentacji wybrano szlaki wytyczone i oznakowane w terenie przez lokalne samorządy, które przejechał i sprawdził przedstawiciel DOT-u. Idąc za nowymi trendami (bikepacking, kolarstwo romantyczne), wprowadzane są stopniowo także propozycje nowych wycieczek, tylko ze śladem GPX w opisie.
„Chętnie zamieścimy propozycje nowych wycieczek przygotowane przez gminy, samorządy i aspirujących influencerów” – mówi Jakub Feiga, dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej. – „Poddamy je oczywiście weryfikacji pod kątem jakości opisów i atrakcyjności. Przyświeca nam idea, by Dolny Śląsk Rowerem stał się wraz z naszymi stronami w social mediach hubem skupiającym osoby zainteresowane odkrywaniem Dolnego Śląska na dwóch kołach. Wprowadziliśmy także funkcję osadzania, czyli embedowania tras na stronach, żeby np. samorządy lub przedsiębiorcy mogli skorzystać z naszych zasobów i zaprezentować bezpłatnie opisy wycieczek ze swoich okolic na własnych stronach. Współpraca z samorządami, nie tylko członkami Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, wspólne działania promocyjne i stworzenie wojewódzkiej oferty to przyszłość tego projektu” – dodaje Feiga.
#ZnajdźSwojąTrasę
Działania te idealnie wpisują się w kampanię Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego #ZnajdźSwojąTrasę, której celem jest promocja turystyki rowerowej w regionie. W jej ramach powstała seria spotów promujących aktywną turystykę oraz najpiękniejsze miejsca Dolnego Śląska, w tym spot wyróżniony pierwszą nagrodę w kategorii Eco Tourism w konkursie XVII Festiwalu FilmAT 2022. Zarówno kampania promocyjna, jak i nagrodzony film „Dolny Śląsk #ZnajdźSwojąTrasę” wpisują się we współczesne trendy aktywnego wypoczynku i zdrowego stylu życia. Coraz popularniejsza turystyka rowerowa smakuje jeszcze lepiej, jeśli dodamy do niej piękno przyrody i licznych zabytków Dolnego Śląska.

Spójna promocja turystyki rowerowej
Celem projektu Dolny Śląsk Rowerem jest przekierowanie zainteresowanych tą formą rekreacji do właściwego miejsca na mapie Dolnego Śląska, a w przyszłości prezentacja rekomendowanych miejsc noclegowych i obiektów przyjaznych rowerzystom, czyli spełniających przyjęte przez Dolnośląską Organizację Turystyczną kryteria.
„Działania pod marką Dolny Śląsk Rowerem doskonale skupiają aktywność lokalnych środowisk rowerowych i prezentują je pod wspólną marką regionalną. Znajdzie się w nich również miejsce na prezentację największego projektu rowerowego w regionie, czyli Cyklostrady Dolnośląskiej. Będzie to sieć tras długodystansowych prowadzących przez całe województwo. Pierwsze odcinki są już oddawane do użytku, a projekt Dolny Śląsk Rowerem jest przygotowany, aby na bieżąco wprowadzać je na portal, dzięki czemu mieszkańcy województwa i turyści będą mieli do nich na bieżąco dostęp” – mówi Krzysztof Maj, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Artykuł sponsorowany
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty










