Śląskie rozwija branżę spotkań. Silesia Convention Bureau podsumowało pierwszy rok działalności
Śląskie to region w branży spotkań nadal nieodkryty. Dlatego w pierwszym roku działalności Silesia Convention Bureau wykonało szereg działań, aby przybliżyć organizatorom wydarzeń potencjał miejsca w zakresie turystyki biznesowej. Pierwsze efekty już widać.
Najskuteczniejsza droga do poznania biegnie przez doświadczenie. Stąd decyzja, by zapraszać do regionu czołowych przedstawicieli branży, by mogli osobiście doświadczyć specyfiki tego miejsca. Trzy wizyty studyjne zorganizowane przez Silesia Convention Bureau pozwoliły zaprezentować walory regionu w bardzo nieoczywisty i łamiący stereotypy sposób. Dwie z nich skierowane były do krajowej branży spotkań, a jedna do międzynarodowej. Większość gości w regionie była po raz pierwszy.
Różnorodność wrażeń i doznań była cechą charakterystyczną każdego przedsięwzięcia. Wspinaczka skałkowa i lunch w jaskini, turbogolf 320 metrów pod ziemią, night spa w pocysterskich stodołach przemianowanych na luksusowy hotel, floating, czyli podziemne dryfowanie w pokopalnianej sztolni, degustacja wina w jurajskiej winnicy, off road w kamieniołomie, spływ kajakowy po rzece Rudzie – to tylko część atrakcji, która czekała na uczestników study tourów. Za każdym razem goście docenili autorski program, który umożliwił poznanie nieznanego.
„Silesia Convention Bureau zdecydowanie wie, jak wybierać miejsca, które nie tylko oferują wyjątkowe udogodnienia, ale także charakteryzują się fascynującą historią i kulturą. Każde odwiedzone miejsce pozostawiło niezapomniane wrażenie, pozwalając nam zanurzyć się w unikalnej atmosferze regionu. Cieszymy się, że mieliśmy niepowtarzalną okazję uczestniczyć w wyjeździe studyjnym zorganizowanym przez Silesia Convention Bureau. To było nie tylko “podróżowanie”, ale przede wszystkim prawdziwe doświadczenie pełne inspiracji, które zaowocuje organizacją niezapomnianego eventu dla naszego klienta w czerwcu 2024 roku” – mówi Joanna Krakós – Góralska, dyrektor kreatywna w agencji eventowej The Hive.
Integracja branży
Prezentacja regionu to jedno, ale wśród celów działalności biura jest także integracja środowiska, czyli podmiotów z województwa śląskiego organizujących wydarzenia biznesowe w regionie. Integracja branży umożliwi wypracowanie spójnej i kompletnej oferty przemysłu spotkań. Aby Silesia Convention Bureau stało się promotorem współpracy powstała autorska koncepcja wydarzenia branżowego Silesia Meeting Day. To cykl spotkań dla członków konsorcjum produktowego Silesia Convention Bureau, ale dzięki półotwartej formule zapraszane są podmioty spoza konsorcjum.
Silesia Meeting Day ma za sobą cztery edycje. Inicjatywa cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony branży i doskonale wpisuje się w formułę konsorcjum, które ma działać w partnerstwie na krajowym i międzynarodowym rynku spotkań. Można to osiągnąć poprzez wzajemne poznawanie się podmiotów działających na rynku spotkań w regionie, budowanie wzajemnych relacji oraz zdobywanie nowej branżowej wiedzy. Efektem działań są wspólne projekty, które pojawiają się wśród konsorcjantów.
„Szczególnie cieszymy się ze współpracy promocyjnej w ramach jubileuszowych obchodów 70-lecia istnienia Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny oraz należącej do naszej spółki – Kolei Linowej Szyndzielnia. Efektem jest wspólna sesja zdjęciowa oraz nagranie spotu, które przyczyniły się do wyjątkowego charakteru tych wydarzeń. Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy, które w nadchodzącym roku zamierzamy sfinalizować w postaci nowych, ekscytujących projektów” – mówi Zbigniew Hendzel, kierownik marketingu w ZIAD Bielsko-Biała S.A.
Udział w wydarzeniach krajowych i zagranicznych
Poza organizacją spotkań branżowych Silesia Convention Bureau również uczestniczy w wielu wydarzeniach w kraju i zagranicą. Jednym z nich były targi turystyki biznesowej IMEX w Frankfurcie nad Menem. To największe wydarzenie poświęcone branży spotkań w Europie. Wśród kilkunastu wystawców na Polskim Stoisku Narodowym znalazło się także Silesia Convention Bureau, które zadebiutowało na tym wydarzeniu. Podobnie było jesienią w Barcelonie podczas targów IBTM World. Podczas dwudziestu spotkań z zagranicznymi organizatorami wydarzeń zaprezentowano potencjał województwa śląskiego i jego ofertę w zakresie turystyki biznesowej.
„W ciągu niespełna 12 miesięcy udało się nam skutecznie postawić pierwsze kroki w turystyce biznesowej – zaznaczyć swoją obecność w branży oraz rozeznać, które z działań są najskuteczniejsze w promocji regionu w branży spotkań. Kręgosłupa naszej działalności w turystyce MICE upatrujemy w dziale incentive travel, bo region daje nam do tego świetne warunki” – dodaje Agnieszka Sikorska, dyrektorka biura Śląskiej Organizacji Turystycznej – Silesia Convention Bureau.
POWIĄZANE WPISY
17 maja 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: lepszy dostęp do darmowej wody w terminalu lotniska
Lotnisko Chopina w kwietniu odprawiło blisko 1,59 mln osób. Od początku drugiego kwartału…
0 Komentarzy2 Minuty
15 maja 2024
Sezon turystyczny na Mazowszu nabiera tempa
Wraz z powitaniem wiosny zwiększa się oferta turystyczna w województwie mazowieckim.…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Paweł Niewiadomski prezesem PIT po raz czwarty. Kilka nowych twarzy w radzie izby
Jako jedyny zgłoszony kandydat Paweł Niewiadomski został wybrany na stanowisko prezes…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Wrocław zaprasza na 8. Dni Odry
Dni Odry, zainicjowane w 2016 roku z okazji otwarcia Bulwaru Xawerego Dunikowskiego,…
0 Komentarzy17 Minuty
14 maja 2024
Praga jest szóstym najpopularniejszym miejscem spotkań na świecie
Według najnowszych danych, czeska stolica poprawiła wyniki rok do roku nie tylko pod…
0 Komentarzy6 Minuty
10 maja 2024
Powołano członków Rady IX Kadencji Polskiej Organizacji Turystycznej
Minister Sportu i Turystyki Sławomir Nitras wręczył powołania do Rady IX Kadencji…
0 Komentarzy1 Minuty
10 maja 2024
Turystyczna współpraca krajów Zatoki Perskiej
Ministrowie z krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) omówili przyszłość podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
9 maja 2024
Joanna Czechowska w Polskim Holdingu Hotelowym
Joanna Czechowska z początkiem maja 2024 roku zasiliła szeregi biura komunikacji i PR w…
0 Komentarzy2 Minuty
9 maja 2024
Dolny Śląsk Rowerem – nowoczesny sposób na promocję regionu
Strona i aplikacja Dolny Śląsk Rowerem to modelowe narzędzie promocji województwa poprzez…
0 Komentarzy4 Minuty