Niemiecka Centrala Turystyki stawia na kulturę i zrównoważony rozwój w 2024 roku

Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) ogłosiła plany na 2024 rok, w których skoncentruje się na promowaniu Niemiec jako zrównoważonego celu podróży kulturowych. Znana z bogatego dziedzictwa artystyczno-kulturowego, DZT dąży do umocnienia swojej pozycji jako lidera w dziedzinie turystyki kulturowej, jednocześnie promując zrównoważony rozwój. Kampania ma na celu przyciągnięcie turystów do dłuższych pobytów i rozwijanie obszarów wiejskich pod kątem turystyki.
DZT przedstawiła swoim członkom i partnerom główne cele kampanii, które zostały zaplanowane w ramach marketingu tematycznego, a także możliwości współpracy oraz działań adresowanych na poszczególne rynki.
„Niemcy charakteryzuje wyjątkowy krajobraz artystyczno-kulturowy. Jego bogata różnorodność jest integralnym składnikiem miejskiego życia i silnym motywem podróży dla turystów z zagranicy. Europejczycy odbyli w 2022 roku 140 milionów podróży w celach związanych z kulturą, z których aż 16,4 miliona przypadło na przyjazdy do Niemiec – ta wielkość lokuje nas na pierwszym miejscu wśród kierunków turystycznych całego świata. I tę pozycję chcemy dalej umacniać. Ponadto kampania nawiązuje do idei zrównoważonego rozwoju w turystyce i w tym kontekście ma zachęcać podróżnych do dłuższych pobytów, a także aktywizować obszary wiejskie pod względem turystycznym” – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.
Nowa globalna kampania tematyczna „Niemiecka Kultura i Sztuka”
Otwarta na świat: taka jest niemiecka scena kultury i sztuki – i w mieście, i na wsi. Ranking marek narodowych Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) z roku 2022 wskazuje na postrzeganie Niemiec na arenie międzynarodowej w szczególności przez pryzmat historycznych budowli, współczesnej kultury i sztuki oraz tętniących życiem miast.
Według wyników badań Monitora Jakości Niemieckiej Turystyki (Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus) z okresu maj 2015 – październik 2022 jako powód decyzji o wyborze Niemiec za cel podróży 47 proc. respondentów wskazało „zabytki”, 35 proc. „architekturę”, a 33 proc. „kulturę i sztukę”.
Nowa kampania inspiracyjna DZT, która ruszy w kwietniu 2024 roku, wykorzysta te dane do zaprezentowania Niemiec jako miejsca nasyconego doznaniami w sferze kultury. Zróżnicowana oferta turystyczna obejmuje sztukę współczesną, galerie sztuki, pracownie artystów, ale też akademie, w których gromadzą się twórcy młodej generacji z całego świata.
Kampania skupia się wokół tematu sztuki ulicznej mającej być wyrazem poczucia istnienia w przestrzeni publicznej, nowoczesnej architektury i nietypowych miejsc ekspozycji. W spektrum kulturowym oferty znajdą się również uznawane na świecie za prestiżowe wydarzenia kulturalne i historyczne krajobrazy kulturowe. Przykładem może być 13 regionów winiarskich w Niemczech, gdzie młodzi winiarze redefiniują dawne tradycje. Osobowości – kuratorzy sztuki, wschodzące gwiazdy kultury czy prywatni kolekcjonerzy – reprezentujące aktualne kulturowe trendy w Niemczech zostaną kampanii Niemieckiej Centrali Turystyki.
Kontynuacja kampanii DZT „UNESCO” i „Simply Feel Good”
W roku 2024 DZT będzie kontynuować swoją kampanię promującą obiekty światowego dziedzictwa UNESCO, wzbogacając ją o dodatkowe propozycje i informacje turystyczne. Kampania kieruje uwagę potencjalnych urlopowiczów wybierających się do Niemiec, na ogromne dziedzictwo dóbr kultury o doniosłym znaczeniu i unikatowe krajobrazy przyrodnicze – wraz z rozwiniętą siecią transportu publicznego. Obiekty światowego dziedzictwa UNESCO reprezentują standard ochrony konserwatorskiej oraz dbałości o kultywowane zwyczaje i tradycje.
Baza szlaków turystycznych opracowana wspólnie ze Stowarzyszeniem Światowego Dziedzictwa w Niemczech zawiera zrównoważone oferty turystyczne, w tym wiele certyfikowanych. DZT występuje również z inicjatywą zachęcającą do dłuższych pobytów w Niemczech w ramach propagowania zmniejszania śladu węglowego. Na świecie rośnie popularność Niemiec jako zrównoważonego kierunku turystycznego. DZT wykorzysta ten pozytywny wizerunek w 2024 roku i poprowadzi globalnie swoją sztandarową kampanię na rzecz zrównoważonego rozwoju „Simply Feel Good” z dodatkowymi ofertami.
Inne kluczowe tematy w 2024
W 2024 roku przypada 250. rocznica urodzin Caspara Davida Friedricha. Okoliczność ta otrzyma odpowiednią oprawę w programie marketingowym DZT. Z okazji UEFA Euro 2024 w Niemczech będzie promowany program 10 miast-gospodarzy, w których będą rozgrywane mecze Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Natomiast tematem przewodnim akcji „35 lat od upadku Muru” będzie rozwój turystycznej różnorodności Niemiec po ponownym zjednoczeniu kraju.
W przyszłym roku DZT zainauguruje też promocję Chemnitz jako Europejskiej Stolicy Kultury 2025. Pod hasłem „C the unseen” region kulturalny składający się z 38 gmin ze środkowej Saksonii, Rudaw oraz miast Zwickau i Chemnitz przedstawi 65 dużych projektów międzynarodowych i setki inicjatyw w regionie.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
26 listopada 2025
Polska podsumowuje udział w targach IBTM World 2025 w Barcelonie
Podczas tegorocznych targów IBTM World w Barcelonie Polska zaprezentowała szeroką ofertę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
eSky: Podróże zamiast zakupów. Jak wykorzystać okres Black Friday na inwestycję w siebie?
W czasie, gdy sklepy kuszą rekordowymi promocjami, coraz głośniej mówi się o…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty










