Pyszne.pl: Polacy wybierają góry na zimę. Wzrost liczby zamówień do 21 proc.

Badania na podstawie zamówień z Pyszne.pl pokazują, że Polacy najchętniej wybierają góry zimą. W miejscowościach turystycznych, takich jak Szklarska Poręba i Karpacz, liczba zamówień wzrosła o 21 proc. i 19 proc. w sezonie zimowym w porównaniu do lata. W Zakopanem różnica wyniosła tylko 8 proc., co potwierdza trwałą popularność tego regionu przez cały rok.
Statystyki zebrane przez Pyszne.pl prezentują trendy dotyczące zamówień jedzenia na wynos w siedmiu znanych ośrodkach turystycznych: w górach (Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba), nad morzem (Kołobrzeg, Świnoujście) i na Mazurach (Giżycko, Ełk). Pod uwagę wzięto wszystkie rodzaje zamówień (odbiór osobisty i dostawa).
Góry latem czy zimą? Preferencje kulinarnych podróżujących
Analizując zamówienia w dwóch różnych okresach – wakacyjnym (lipiec-sierpień) i zimowym (styczeń-luty), badacze ustalili, że polscy turyści preferują góry zimą. W Szklarskiej Porębie i Karpaczu liczba zamówień wzrosła odpowiednio o 21 proc. i 19 proc. w okresie zimowym w porównaniu do lata. Zakopane stanowiło wyjątek, a różnica była tu mniejsza i wynosiła 8 proc., co wskazuje na stałą popularność tego regionu zarówno latem, jak i zimą.
Turyści coraz chętniej kierują się preferencjami kulinarnymi podczas podejmowania decyzji o wyborze miejsca na urlop. W przypadku Giżycka, serca Mazur, liczba zamówień w lecie przewyższała tę zimową o aż 73 proc. Ełk zanotował większe zainteresowanie wakacyjnymi daniami, liczba zamówień wzrosła o 16 proc. Na wybrzeżu również widać różnice – w Kołobrzegu liczba zamówień w sezonie wynosiła 41 proc. więcej niż zimą, a w Świnoujściu o 33 proc.
Smakowe preferencje w ośrodkach turystycznych
W zakresie preferencji kulinarnej, nadal dominują pizze i kebaby. W Zakopanem, gdzie turystyka kwitnie zarówno latem, jak i zimą zainteresowanie budzi burger. W Świnoujściu rosół popularnością wyprzedza nawet kebaby. W Ełku drugim najczęściej zamawianym daniem jest placek po węgiersku – choć na skalę całej Polski nie jest to jedno z najczęściej wybieranych dań.
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty










