Pyszne.pl: Polacy wybierają góry na zimę. Wzrost liczby zamówień do 21 proc.
Badania na podstawie zamówień z Pyszne.pl pokazują, że Polacy najchętniej wybierają góry zimą. W miejscowościach turystycznych, takich jak Szklarska Poręba i Karpacz, liczba zamówień wzrosła o 21 proc. i 19 proc. w sezonie zimowym w porównaniu do lata. W Zakopanem różnica wyniosła tylko 8 proc., co potwierdza trwałą popularność tego regionu przez cały rok.
Statystyki zebrane przez Pyszne.pl prezentują trendy dotyczące zamówień jedzenia na wynos w siedmiu znanych ośrodkach turystycznych: w górach (Zakopane, Karpacz, Szklarska Poręba), nad morzem (Kołobrzeg, Świnoujście) i na Mazurach (Giżycko, Ełk). Pod uwagę wzięto wszystkie rodzaje zamówień (odbiór osobisty i dostawa).
Góry latem czy zimą? Preferencje kulinarnych podróżujących
Analizując zamówienia w dwóch różnych okresach – wakacyjnym (lipiec-sierpień) i zimowym (styczeń-luty), badacze ustalili, że polscy turyści preferują góry zimą. W Szklarskiej Porębie i Karpaczu liczba zamówień wzrosła odpowiednio o 21 proc. i 19 proc. w okresie zimowym w porównaniu do lata. Zakopane stanowiło wyjątek, a różnica była tu mniejsza i wynosiła 8 proc., co wskazuje na stałą popularność tego regionu zarówno latem, jak i zimą.
Turyści coraz chętniej kierują się preferencjami kulinarnymi podczas podejmowania decyzji o wyborze miejsca na urlop. W przypadku Giżycka, serca Mazur, liczba zamówień w lecie przewyższała tę zimową o aż 73 proc. Ełk zanotował większe zainteresowanie wakacyjnymi daniami, liczba zamówień wzrosła o 16 proc. Na wybrzeżu również widać różnice – w Kołobrzegu liczba zamówień w sezonie wynosiła 41 proc. więcej niż zimą, a w Świnoujściu o 33 proc.
Smakowe preferencje w ośrodkach turystycznych
W zakresie preferencji kulinarnej, nadal dominują pizze i kebaby. W Zakopanem, gdzie turystyka kwitnie zarówno latem, jak i zimą zainteresowanie budzi burger. W Świnoujściu rosół popularnością wyprzedza nawet kebaby. W Ełku drugim najczęściej zamawianym daniem jest placek po węgiersku – choć na skalę całej Polski nie jest to jedno z najczęściej wybieranych dań.
POWIĄZANE WPISY
20 maja 2024
Emirates po raz dwunasty oficjalnym partnerem Roland Garros 2024
Dzisiaj (20 maja) rozpoczął się turniej Roland Garros. Emirates już dwunasty rok z rzędu…
0 Komentarzy2 Minuty
20 maja 2024
Revolut Travel Report: 38 proc. badanych Polaków obawia się oszustw związanych z podróżami
Revolut zapytał 15 tys. osób w 15 krajach (w tym tysiąc w Polsce) czego obawiają się w…
0 Komentarzy7 Minuty
20 maja 2024
TMR: zatrwierdzono sprzedaż nowych akcji za 120 mln euro
Walne zgromadzenie spółki Tatry Mountain Resorts (TMR) zatwierdziło emisję około 6,3 mln.…
0 Komentarzy1 Minuty
20 maja 2024
Kolejkowo S.A. uruchomiło nową kampanią inwestycyjną. W planach Jelenia Góra i Warszawa
Kolejkowo ruszyło pełną parą z nową kampanią inwestycyjną. W siedem dni zebrało…
0 Komentarzy3 Minuty
20 maja 2024
Odkryj Dolny Śląsk – tradycja i innowacja w turystyce lokalnej
Dolny Śląsk to miejsce, gdzie historia spotyka się z nowoczesnością, a przyroda zachwyca…
0 Komentarzy7 Minuty
16 maja 2024
Zmiany w PHH. Jarosław Kusto czasowym prezesem zarządu spółki
W dniu 16 maja 2024 członek Rady Nadzorczej Polskiego Holdingu Hotelowego Jarosław Kusto…
0 Komentarzy1 Minuty
15 maja 2024
Sezon turystyczny na Mazowszu nabiera tempa
Wraz z powitaniem wiosny zwiększa się oferta turystyczna w województwie mazowieckim.…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Paweł Niewiadomski prezesem PIT po raz czwarty. Kilka nowych twarzy w radzie izby
Jako jedyny zgłoszony kandydat Paweł Niewiadomski został wybrany na stanowisko prezes…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Wrocław zaprasza na 8. Dni Odry
Dni Odry, zainicjowane w 2016 roku z okazji otwarcia Bulwaru Xawerego Dunikowskiego,…
0 Komentarzy17 Minuty