Zysk Rainbow wzrósł w 2019 o 30 mln zł. Zarząd analizuje wpływ epidemii na spółkę
Skonsolidowany zysk netto całej grupy kapitałowej Rainbow wynosił w 2019 roku 37,8 mln zł, czyli o 30 mln zł więcej niż w roku wcześniejszym. Przychody wynosiły 1,7 mld zł. Co do dalszego rozwoju sytuacji wobec epidemii COVID-19, zarząd jest „gotów na szereg możliwych scenariuszy”.
Przychody ze sprzedaży dla całej grupy kapitałowej Rainbow wzrosły w 2019 o ok 160 mln zł w porównaniu z rokiem 2018 – wynika z rocznego raportu finansowego spółki W sumie skonsolidowane przychody wyniosły 1,75 mld zł. Jak raportował już wcześniej zarząd, rok 2019 był wyjątkowy pod względem rentowności. Zysk wzrósł o 30 mln zł i wynosił 37,82 mlz zł dla całej grupy Rainbow. EBITDA w 2019 wynosił zaś 68,89 mln zł. Zarząd zastrzega, że jest to raport wstępny, a dane te mogą ulec zmianie. Ostateczne wyniki zostaną opublikowane 30 kwietnia.
Jak epidemia wpłynie na wartość spółki
W komunikacie znalazło się też odniesienie do bieżącej sytuacji touroperatora, w świetle kryzysu związanego z epidemią COVID-19. Dowiadujemy się, że firma przygotowuje się na „szereg możliwych scenariuszy dalszego rozwoju sytuacji wynikającej z ograniczeń w podróżowaniu.”
Zarząd Spółki na bieżąco dokonuje oceny wpływu na działalność operacyjną, biznesową oraz finansową Grupy Kapitałowej Rainbow Tours negatywnych efektów związanych z rozprzestrzenianiem się pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2 oraz działań podjętych przez instytucje publiczne, w szczególności w ramach rozwiązań przewidzianych przez tzw. “Tarczę Antykryzysową” – czytamy w komunikacie.
Sytuacja kryzysowa może mieć wpływ na ocenę wartości firmy. Nadal trwa analiza tego wpływu. Po jej zakończeniu zarząd poinformuje o tym, czy i jakiej wysokości rezerwy finansowe przygotuje na oczekiwane straty w roku obrotowym 2020.
POWIĄZANE WPISY
29 listopada 2023
Rusza rejestracja uczestników na III Galę Waszej Turystyki
Już od dziś można zarejestrować się na III edycję Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2023
Turystyka w Szwajcarii wróciła do poziomu sprzed 2019 roku
Wraz ze startem nowego sezonu narciarskiego Switzerland Tourism Polska przedstawiło…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 listopada 2023
Join Up zamierza zimą latać z Rzeszowa-Jasionki na Sri Lankę
Biuro podróży Join Up od 25 grudnia 2023 roku wprowadza ofertę przelotów z portu…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Pierwszy rejs Rainbow z Katowice Airport na Margaritę
W piątek, 10 listopada chwilę po godzinie 9:00, z Katowice Airport wystartował pierwszy…
0 Komentarzy2 Minuty
Myślę, że akurat rainbow jest na ostatnim miejscu do odstrzału przez koronawirusa. Obserwuję od jakiegoś czasu spółkę, inwestuję w nią i widzę, że bardzo dobrze sobie radzi na przestrzeni lat.