Zysk Rainbow wzrósł w 2019 o 30 mln zł. Zarząd analizuje wpływ epidemii na spółkę
Skonsolidowany zysk netto całej grupy kapitałowej Rainbow wynosił w 2019 roku 37,8 mln zł, czyli o 30 mln zł więcej niż w roku wcześniejszym. Przychody wynosiły 1,7 mld zł. Co do dalszego rozwoju sytuacji wobec epidemii COVID-19, zarząd jest „gotów na szereg możliwych scenariuszy”.
Przychody ze sprzedaży dla całej grupy kapitałowej Rainbow wzrosły w 2019 o ok 160 mln zł w porównaniu z rokiem 2018 – wynika z rocznego raportu finansowego spółki W sumie skonsolidowane przychody wyniosły 1,75 mld zł. Jak raportował już wcześniej zarząd, rok 2019 był wyjątkowy pod względem rentowności. Zysk wzrósł o 30 mln zł i wynosił 37,82 mlz zł dla całej grupy Rainbow. EBITDA w 2019 wynosił zaś 68,89 mln zł. Zarząd zastrzega, że jest to raport wstępny, a dane te mogą ulec zmianie. Ostateczne wyniki zostaną opublikowane 30 kwietnia.
Jak epidemia wpłynie na wartość spółki
W komunikacie znalazło się też odniesienie do bieżącej sytuacji touroperatora, w świetle kryzysu związanego z epidemią COVID-19. Dowiadujemy się, że firma przygotowuje się na „szereg możliwych scenariuszy dalszego rozwoju sytuacji wynikającej z ograniczeń w podróżowaniu.”
Zarząd Spółki na bieżąco dokonuje oceny wpływu na działalność operacyjną, biznesową oraz finansową Grupy Kapitałowej Rainbow Tours negatywnych efektów związanych z rozprzestrzenianiem się pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2 oraz działań podjętych przez instytucje publiczne, w szczególności w ramach rozwiązań przewidzianych przez tzw. “Tarczę Antykryzysową” – czytamy w komunikacie.
Sytuacja kryzysowa może mieć wpływ na ocenę wartości firmy. Nadal trwa analiza tego wpływu. Po jej zakończeniu zarząd poinformuje o tym, czy i jakiej wysokości rezerwy finansowe przygotuje na oczekiwane straty w roku obrotowym 2020.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
Myślę, że akurat rainbow jest na ostatnim miejscu do odstrzału przez koronawirusa. Obserwuję od jakiegoś czasu spółkę, inwestuję w nią i widzę, że bardzo dobrze sobie radzi na przestrzeni lat.