Zysk Rainbow wzrósł w 2019 o 30 mln zł. Zarząd analizuje wpływ epidemii na spółkę
Skonsolidowany zysk netto całej grupy kapitałowej Rainbow wynosił w 2019 roku 37,8 mln zł, czyli o 30 mln zł więcej niż w roku wcześniejszym. Przychody wynosiły 1,7 mld zł. Co do dalszego rozwoju sytuacji wobec epidemii COVID-19, zarząd jest „gotów na szereg możliwych scenariuszy”.
Przychody ze sprzedaży dla całej grupy kapitałowej Rainbow wzrosły w 2019 o ok 160 mln zł w porównaniu z rokiem 2018 – wynika z rocznego raportu finansowego spółki W sumie skonsolidowane przychody wyniosły 1,75 mld zł. Jak raportował już wcześniej zarząd, rok 2019 był wyjątkowy pod względem rentowności. Zysk wzrósł o 30 mln zł i wynosił 37,82 mlz zł dla całej grupy Rainbow. EBITDA w 2019 wynosił zaś 68,89 mln zł. Zarząd zastrzega, że jest to raport wstępny, a dane te mogą ulec zmianie. Ostateczne wyniki zostaną opublikowane 30 kwietnia.
Jak epidemia wpłynie na wartość spółki
W komunikacie znalazło się też odniesienie do bieżącej sytuacji touroperatora, w świetle kryzysu związanego z epidemią COVID-19. Dowiadujemy się, że firma przygotowuje się na „szereg możliwych scenariuszy dalszego rozwoju sytuacji wynikającej z ograniczeń w podróżowaniu.”
Zarząd Spółki na bieżąco dokonuje oceny wpływu na działalność operacyjną, biznesową oraz finansową Grupy Kapitałowej Rainbow Tours negatywnych efektów związanych z rozprzestrzenianiem się pandemii wywołanej koronawirusem SARS-CoV-2 oraz działań podjętych przez instytucje publiczne, w szczególności w ramach rozwiązań przewidzianych przez tzw. “Tarczę Antykryzysową” – czytamy w komunikacie.
Sytuacja kryzysowa może mieć wpływ na ocenę wartości firmy. Nadal trwa analiza tego wpływu. Po jej zakończeniu zarząd poinformuje o tym, czy i jakiej wysokości rezerwy finansowe przygotuje na oczekiwane straty w roku obrotowym 2020.
POWIĄZANE WPISY
7 lutego 2023
Ósmy cykl szkoleń dla biur podróży Merigo Meeting Tour już 17 lutego w Warszawie
System rezerwacyjny Merigo/Go Global Travel zaprasza na bezpłatne szkolenie podczas…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lutego 2023
eSky.pl: liczba rezerwacji wzrosła o 81 proc. w porównaniu do 2022
Polacy masowo rozpoczęli planowanie tegorocznych podróży – zainteresowanie wyrażone…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
Exim Tours: wzrost sprzedaży w styczniu o 122 proc. rdr
Biuro Podróży Exim Tours niedawno podsumowało rok 2022, a teraz zebrało wyniki za…
0 Komentarzy1 Minuty
6 lutego 2023
Biura podróży – w ostatnim tygodniu najbardziej podrożał Cypr, Zakintos i półwysep Chalcydycki
W minionym tygodniu, ceny wycieczek z wylotami pomiędzy 31 lipca i 6 sierpnia wzrosły…
0 Komentarzy8 Minuty
2 lutego 2023
Sieć Fostertravel.pl: styczeń lepszy od zeszłorocznego o 279 proc.
Fostertravel.pl nie zwalnia tempa i otworzył kolejne dwa salony w Żukowie i Izabelinie. W…
0 Komentarzy1 Minuta
2 lutego 2023
Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku
W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Śniadanie biznesowe dla branży z MICE Expert
Grażyna Grot-Duziak działająca pod własną marką MICE Expert zorganizowała śniadanie…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
31 stycznia 2023
UOKiK: Wakacje.pl z zarzutami za mylące ceny
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w…
1 Komentarz3 Minuty
Myślę, że akurat rainbow jest na ostatnim miejscu do odstrzału przez koronawirusa. Obserwuję od jakiegoś czasu spółkę, inwestuję w nią i widzę, że bardzo dobrze sobie radzi na przestrzeni lat.