Wrocław – spotkanie samorządowców odpowiedzialnych za promocję turystyczną
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2021/07/wroc1.jpg)
Do Wrocławia na zaproszenie Wydziału Promocji Miasta i Turystyki oraz Convention Bureau – Wrocław przyjechali przedstawiciele ośmiu polskich samorządów wojewódzkich, odpowiadających za promocję turystyczną.
W Art Hotelu w dniach 30 czerwca – 1 lipca odbyło się Pierwsze spotkanie samorządowe dotyczące rozwoju i promocji turystyki „Wspólnie i osobno”. Spotkanie odbyło się pod honorowym patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szlachty oraz Unii Metropolii Polskich.
We Wrocławiu pojawili się przedstawiciele z Poznania, Opola, Rzeszowa, Bydgoszczy, Lublina, Torunia, Warszawy oraz Białegostoku.
Podczas otwarcia spotkania głos zabrali: Wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur, Andrzej Pawluszek – Pełnomocnik Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej ds. ZOPOT oraz Piotr Polak – Koordynator komisji Unii Metropolii Polskich.
Część warsztatowa spotkania pozwoliła na merytoryczną dyskusję związaną ze sposobami radzenia sobie turystyki i promocji destynacji w okresie wyzwań związanych z pandemią. Sprzyjała ona również wymianie doświadczeń oraz dobrych praktyk, jakie w zakresie promocji sprawdzają się wśród miast biorących udział w spotkaniu.
Wystąpili również przedstawiciele wrocławskiej i dolnośląskiej turystyki.
Wiola Samborska – dyrektorka CEE Hydropolis zaprezentowała wnioski z badań prowadzonych w zakresie działań podejmowanych przez obiekty turystyczne w Polsce w czasie tzw. lockdownu.
O sytuacji sektora turystyki biznesowej i działaniach podjętych na rzecz branży spotkań mówiła Agnieszka Szymerowska, prezes Convention Bureau – Wrocław.
Plany promocji oraz rozwiązania podkreślające kooperację wewnątrz regionu Dolnego Śląska zaprezentował Piotr Wnukowicz, dyrektor Wydziału Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Podsumowaniem spotkania był panel z udziałem zaproszonych gości, podczas którego pod dyskusję został poddany temat „Wspólnie czy osobno – czyli jaki jest najlepszy model promocji turystyki w czasach post-pandemicznych?”
Do panelu zostali zaproszeni: Jakub Mazur (wiceprezydent Wrocławia), Paweł Wybierała (prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej), Rafał Szczepkowski (Koordynator ds. komunikacji i promocji Unii Metropolii Polskich) oraz Piotr Wnukowicz.
Wśród działań wspólnych, które są istotnym aspektem promocji polskich miast, znalazły się także kampanie prowadzone przez Unię Metropolii Polskich, a są nimi #OdkryjMyMiasta oraz #MiastowMiasto. W obu tych kampaniach udział bierze również stolica Dolnego Śląska.
Wnioski końcowe, podkreślające rolę i znaczenie współpracy między miastami w zakresie wypracowywania zarówno wspólnej jak i indywidualnej strategii promocji przedstawił Alfred Wagner, Zastępca dyrektora Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.
Miasto zatroszczyło się również aspekt turystyczny spotkania, organizując dla uczestników m.in. rejs po Odrze i wizytę w ZOO – największej atrakcji turystycznej Wrocławia.
Wszystkim przedstawicielom miast oraz naszym prelegentom serdecznie dziękujemy za udział w wydarzeniu oraz za wspólną dyskusję, mamy również nadzieję, że spotkanie zaowocuje współpracą i wypracowaniem wspólnych strategii rozwoju i promocji turystyki.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty