Wrocław – spotkanie samorządowców odpowiedzialnych za promocję turystyczną

Do Wrocławia na zaproszenie Wydziału Promocji Miasta i Turystyki oraz Convention Bureau – Wrocław przyjechali przedstawiciele ośmiu polskich samorządów wojewódzkich, odpowiadających za promocję turystyczną.
W Art Hotelu w dniach 30 czerwca – 1 lipca odbyło się Pierwsze spotkanie samorządowe dotyczące rozwoju i promocji turystyki „Wspólnie i osobno”. Spotkanie odbyło się pod honorowym patronatem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Rafała Szlachty oraz Unii Metropolii Polskich.
We Wrocławiu pojawili się przedstawiciele z Poznania, Opola, Rzeszowa, Bydgoszczy, Lublina, Torunia, Warszawy oraz Białegostoku.
Podczas otwarcia spotkania głos zabrali: Wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur, Andrzej Pawluszek – Pełnomocnik Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej ds. ZOPOT oraz Piotr Polak – Koordynator komisji Unii Metropolii Polskich.
Część warsztatowa spotkania pozwoliła na merytoryczną dyskusję związaną ze sposobami radzenia sobie turystyki i promocji destynacji w okresie wyzwań związanych z pandemią. Sprzyjała ona również wymianie doświadczeń oraz dobrych praktyk, jakie w zakresie promocji sprawdzają się wśród miast biorących udział w spotkaniu.
Wystąpili również przedstawiciele wrocławskiej i dolnośląskiej turystyki.
Wiola Samborska – dyrektorka CEE Hydropolis zaprezentowała wnioski z badań prowadzonych w zakresie działań podejmowanych przez obiekty turystyczne w Polsce w czasie tzw. lockdownu.
O sytuacji sektora turystyki biznesowej i działaniach podjętych na rzecz branży spotkań mówiła Agnieszka Szymerowska, prezes Convention Bureau – Wrocław.
Plany promocji oraz rozwiązania podkreślające kooperację wewnątrz regionu Dolnego Śląska zaprezentował Piotr Wnukowicz, dyrektor Wydziału Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
Podsumowaniem spotkania był panel z udziałem zaproszonych gości, podczas którego pod dyskusję został poddany temat „Wspólnie czy osobno – czyli jaki jest najlepszy model promocji turystyki w czasach post-pandemicznych?”
Do panelu zostali zaproszeni: Jakub Mazur (wiceprezydent Wrocławia), Paweł Wybierała (prezes Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej), Rafał Szczepkowski (Koordynator ds. komunikacji i promocji Unii Metropolii Polskich) oraz Piotr Wnukowicz.
Wśród działań wspólnych, które są istotnym aspektem promocji polskich miast, znalazły się także kampanie prowadzone przez Unię Metropolii Polskich, a są nimi #OdkryjMyMiasta oraz #MiastowMiasto. W obu tych kampaniach udział bierze również stolica Dolnego Śląska.
Wnioski końcowe, podkreślające rolę i znaczenie współpracy między miastami w zakresie wypracowywania zarówno wspólnej jak i indywidualnej strategii promocji przedstawił Alfred Wagner, Zastępca dyrektora Wydziału Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia.
Miasto zatroszczyło się również aspekt turystyczny spotkania, organizując dla uczestników m.in. rejs po Odrze i wizytę w ZOO – największej atrakcji turystycznej Wrocławia.
Wszystkim przedstawicielom miast oraz naszym prelegentom serdecznie dziękujemy za udział w wydarzeniu oraz za wspólną dyskusję, mamy również nadzieję, że spotkanie zaowocuje współpracą i wypracowaniem wspólnych strategii rozwoju i promocji turystyki.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2025
Piknik nad Odrą – zapraszamy na targi w sercu Szczecina!
Już 10 i 11 maja 2025 roku na Wałach Chrobrego w Szczecinie po raz kolejny gościć będzie…
0 Komentarzy5 Minuty
29 kwietnia 2025
Fru: Wczesne rezerwacje Polaków na majówkę. Królują Włochy, Francja i Hiszpania
Coraz więcej Polaków decyduje się na wczesne planowanie majówkowych wyjazdów, a wśród…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2025
PLL LOT uruchamia nowe połączenie Warszawa-Marrakesz
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają do zimowej siatki połączeń rejsy z Warszawy do…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2025
Mazowsze Srebrnym Partnerem XVI Forum Promocji Turystycznej
Samorząd Województwa Mazowieckiego został Srebrnym Partnerem Strategicznym XVI edycji…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Turystyczna odwilż nad Bałtykiem. Nadmorskie miejscowości hitem wśród turystów
Sezon turystyczny na polskim wybrzeżu wyraźnie przyspiesza, mimo że dopiero co…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Majowa promocja FlixBusa. Zwiększona liczba połączeń i bilety od 19,99 zł
FlixBus ogłosił nową kampanię promocyjną, obejmującą bilety na połączenia krajowe i…
0 Komentarzy3 Minuty
24 kwietnia 2025
Raport IGHP: Marzec 2025 z niższym obłożeniem w hotelach
Wyniki marcowej ankiety przeprowadzonej przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2025
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej” w okresie świątecznym
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej”, mającą na celu zwrócenie uwagi…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Dlaczego Małopolska?
Zastanawiasz się nad wyjazdem dla całej rodziny? A może chcesz spędzić weekend na…
0 Komentarzy7 Minuty