Maszyna z floty Wizz Air
Samolot w barwach Wizz Air/fot. archiwum Wizz Air

Linia lotnicza Wizz Air ogłosiła dzisiaj, że w wyniku znacznej liczby odwołanych lotów spowodowanych ograniczeniami podróży mającymi na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się pandemii COVID-19, został zautomatyzowany proces zwrotu 120 proc. pierwotnej ceny rezerwacji w środkach WIZZ na konta WIZZ dla klientów indywidualnych.

Wraz z wprowadzeniem automatycznego procesu zwrotów, najpóźniej do 14 kwietnia 2020 roku, zostanie tymczasowo wyłączona rejestracja reklamacji online. Pozwoli to usprawnić obsługę ponad 100 razy więcej otrzymywanych codziennie anulowań. Wizz Air zapewnia, że nawet jeśli potrwa to dłużej niż zwykle, wszelkie roszczenia zostaną rozpatrzone, a klienci otrzymają zwrot kosztów po odwołanym lotach.

Wizz Air już 10 marca odwołał loty do Włoch i Izraela, zaś 13 marca przewoźnik odwołał wszystkie loty do Norwegii.

Z powodu prowadzenia prac nad automatyzacją procesu zwrotu pieniędzy dla biur podróży, Wizz Air prosi biura o kontakt z telecentrum.

Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z firmą, w której wykupili bilety.