Wielkopolskie Forum Organizacji Turystycznych: nie należy spisywać nadchodzącego sezonu na straty
Sytuacja branży turystycznej w dobie pandemii koronawirusa, możliwe działania na szczeblu lokalnym i regionalnym, mogące poprawić sytuację na rynku usług turystycznych oraz prognozy odnośnie tego, jak będzie wyglądać turystyka w Polsce w roku 2020 były głównymi tematami II Wielkopolskiego Forum Organizacji Turystycznych, które odbyło się 16 kwietnia.
Spotkanie było kontynuacją idei Wielkopolskiego Forum Organizacji Turystycznych, mającego być platformą do współpracy pomiędzy WOT, lokalnymi organizacjami turystycznymi oraz innymi wiodącymi stowarzyszeniami zaangażowanymi w rozwój turystyki w Wielkopolsce.
II Forum zostało zorganizowanie w formie wideokonferencji. Udział wzięło ogółem 14 osób – przedstawicieli dziewięciu organizacji i stowarzyszeń. Całe spotkanie trwało około dwóch godzin.
Jednym z najważniejszych wniosków znalazło się przede wszystkim stwierdzenie, że nie należy spisywać nadchodzącego sezonu na straty i że turystyka w Polsce i Wielkopolsce z pewnością się odrodzi.
Należy mieć zarazem świadomość, że nie będzie to jednak turystyka znana nam z lat ubiegłych. Dominującym trendem będą wyjazdy krótkie, w tym jednodniowe oraz mikroturystyka, przy jednoczesnym sporym deficycie turystów zagranicznych.
Odpowiedzią na to ma być właśnie zacieśnienie współpracy pomiędzy organizacjami turystycznymi, lepsza wymiana informacji, wspólna promocja oraz tworzenie lokalnych i ponadlokalnych pakietów turystycznych. Sporym problem towarzyszącym pandemii koronawirusa jest jej nieprzewidywalność i brak mapy drogowej, wskazującej etapy wychodzenia z kryzysu. Dlatego też wszyscy uczestnicy zgodnie uznali, że jedynie koordynacja działań pozwoli na szybkie reagowanie w sytuacji nagłych zmian.
Pierwsze koncepcje i gotowe propozycje rozwiązań powinny pojawić się w ciągu kilku najbliższych tygodni.
POWIĄZANE WPISY
14 października 2024
Mazowsze Partnerem Strategicznym XV Forum Promocji Turystycznej
Mazowieckie zostało Partnerem Strategicznym XV edycji Forum Promocji Turystycznej, które…
0 Komentarzy4 Minuty
11 października 2024
Debata ekspertów na XV Forum Promocji Turystycznej: rewolucja w zorganizowanej turystyce wyjazdowej
Rynek zorganizowanej turystyki wyjazdowej stale się rozwija. Zmiany rynkowe oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
11 października 2024
Dolny Śląsk wybrał Najlepsze Produkty Turystyczne. Zamek Książ na czele
Podczas gali z okazji Światowego Dnia Turystyki we Wrocławiu ogłoszono laureatów…
0 Komentarzy3 Minuty
10 października 2024
Ruszyły prace nad stworzeniem Turystycznej Marki Polesie
9 października 2024 roku w Starostwie Powiatowym w Łęcznej odbyła się konferencja…
0 Komentarzy2 Minuty
10 października 2024
Wielkie dane, wielkie możliwości, czyli jak wykorzystać big data w turystyce?
Już 29 października 2024 roku w Muzeum Historii Polski w Warszawie odbędzie się XV Forum…
0 Komentarzy1 Minuty
9 października 2024
Jaskinia Raj – 60 lat na mapie turystycznej Polski
W najbliższy czwartek 10 października odbędzie się konferencja popularno-naukowa z okazji…
0 Komentarzy1 Minuty
9 października 2024
Zachodniopomorskie kurorty z najlepszym sezonem letnim od trzech lat
Nadmorskie miejscowości Pomorza Zachodniego odnotowały w 2024 roku jeden z najlepszych…
0 Komentarzy3 Minuty
9 października 2024
FlixBus: dworce autobusowe w Polsce wymagają modernizacji
FlixBus – operator dalekobieżnych połączeń autobusowych i kolejowych przeprowadził…
0 Komentarzy3 Minuty
8 października 2024
Costa Cruises z nową ofertą gastronomiczną. Innowacje kulinarne na morzu
Costa Cruises wprowadza nową ofertę gastronomiczną. Dzięki współpracy z szefami kuchni,…
0 Komentarzy1 Minuty