Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów? Debata na VIII Forum Promocji Turystycznej
Czy wielkie imprezy sportowe zwiększają atrakcyjność turystyczną miasta, kraju? Czy efekt barceloński przynosi więcej korzyści, czy kłopotów? Jak wielkie imprezy sportowe wpływają na turystyfikację? Jak promować Polskę przy okazji wielkich imprez sportowych i po ich zakończeniu? – na te między innymi pytania odpowiedzą uczestnicy debaty Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów podczas VIII Forum Promocji Turystycznej.
Ósma edycja Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez redakcje portalu WaszaTurystyka.pl, odbędzie się 7 czerwca w Kamienicy Artystycznej w Warszawie.
Dzięki umowie z Polskim Komitetem Olimpijskim, POT będzie promowała Polskę na wszystkich wielkich imprezach sportowych współorganizowanych przez PKOl. Pierwsza okazją będą Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Czy wielkie imprezy sportowe na świecie są dobrą okazją do promocji Polski? Czy wydarzenia w Polsce można wykorzystać do promocji kraju?
Od czasów igrzysk olimpijskich w Barcelonie trwa dyskusja, na ile wielkie imprezy sportowe mogą być czynnikiem stymulującym rozwój turystyczny danego miasta czy regionu. Czy „efekt barceloński” jest pozytywny dla rozwoju turystyki i miasta, czy wręcz przeciwnie – powoduje turystyfikację miasta? Jak promować imprezę turystyczną, by chcieli na nią przyjechać kibice, jak wykorzystać ich pobyt dla promocji w przyszłości? O tym wszystkim będą rozmawiać eksperci zaproszeni do debaty „Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów.
Wezmą w niej udział:
Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych W PLL LOT,
Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej,
Tomasz Michałowski, organizator dużych imprez sportowych,
Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej,
Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
VIII Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 7 czerwca w Kamienicy Artystycznej w Warszawie.
Program i rejestracja TUTAJ
Debata o ofercie polskiej na VIII Forum Promocji Turystycznej
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty
Taka dyskusja już była. Odbyła się publicznie pomiędzy wieloma osobami w tym Panem Ministrem Stefanem Paszczykiem, a jego urzędnikiem odpowiedzialnym za promocję Polski Dyrektorem Departamentu, czyli moją skromną osobą. Pan Minister prezentował zadnie podobne do obecnego tj. że środki z promocji turystyki trzeba skierować na promocję wydarzeń sportowych. Ja byłem zadnia odmiennego i dalej pozostaję przy swoim zdaniu. To są zupełnie dwie różne grupy docelowe i różne motywacje. Pozorny sukces i utracone środki na promocje destynacji turystycznych. Minister Paszczyk ustąpił i nie zabrał środków turystyce, ale się poważnie odegrał na dyrektorze.
[…] Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów? Debata na VIII Forum Promocji Turystycznej […]