Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów? Debata na VIII Forum Promocji Turystycznej

Czy wielkie imprezy sportowe zwiększają atrakcyjność turystyczną miasta, kraju? Czy efekt barceloński przynosi więcej korzyści, czy kłopotów? Jak wielkie imprezy sportowe wpływają na turystyfikację? Jak promować Polskę przy okazji wielkich imprez sportowych i po ich zakończeniu? – na te między innymi pytania odpowiedzą uczestnicy debaty Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów podczas VIII Forum Promocji Turystycznej.
Ósma edycja Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez redakcje portalu WaszaTurystyka.pl, odbędzie się 7 czerwca w Kamienicy Artystycznej w Warszawie.
Dzięki umowie z Polskim Komitetem Olimpijskim, POT będzie promowała Polskę na wszystkich wielkich imprezach sportowych współorganizowanych przez PKOl. Pierwsza okazją będą Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Czy wielkie imprezy sportowe na świecie są dobrą okazją do promocji Polski? Czy wydarzenia w Polsce można wykorzystać do promocji kraju?
Od czasów igrzysk olimpijskich w Barcelonie trwa dyskusja, na ile wielkie imprezy sportowe mogą być czynnikiem stymulującym rozwój turystyczny danego miasta czy regionu. Czy „efekt barceloński” jest pozytywny dla rozwoju turystyki i miasta, czy wręcz przeciwnie – powoduje turystyfikację miasta? Jak promować imprezę turystyczną, by chcieli na nią przyjechać kibice, jak wykorzystać ich pobyt dla promocji w przyszłości? O tym wszystkim będą rozmawiać eksperci zaproszeni do debaty „Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów.
Wezmą w niej udział:
Michał Fijoł, członek zarządu ds. handlowych W PLL LOT,
Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej,
Tomasz Michałowski, organizator dużych imprez sportowych,
Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej,
Andrzej Kraśnicki, prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
VIII Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 7 czerwca w Kamienicy Artystycznej w Warszawie.
Program i rejestracja TUTAJ
Debata o ofercie polskiej na VIII Forum Promocji Turystycznej
POWIĄZANE WPISY
14 maja 2025
Międzynarodowy chór, polskie serce. Vistula University Choir wystąpi na IMEX 2025
Podczas targów IMEX Frankfurt 2025 Polska Organizacja Turystyczna przygotowała muzyczną…
0 Komentarzy8 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Rusza XXII Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT
Polska Organizacja Turystyczna ogłasza XXII edycję konkursu na Najlepszy Produkt…
0 Komentarzy2 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
Miejsca Przyjazne Rowerzystom. Małopolska specjalizacja!
Jak wygląda rowerowy raj? W Polsce ujrzą go wszyscy, którzy wybiorą się do……
0 Komentarzy6 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Czech Tourism zaprasza na warsztat MICE w Krakowie
Czech Tourism zaprasza przedstawicieli branży MICE na swój pierwszy warsztat dedykowany…
0 Komentarzy2 Minuty
Taka dyskusja już była. Odbyła się publicznie pomiędzy wieloma osobami w tym Panem Ministrem Stefanem Paszczykiem, a jego urzędnikiem odpowiedzialnym za promocję Polski Dyrektorem Departamentu, czyli moją skromną osobą. Pan Minister prezentował zadnie podobne do obecnego tj. że środki z promocji turystyki trzeba skierować na promocję wydarzeń sportowych. Ja byłem zadnia odmiennego i dalej pozostaję przy swoim zdaniu. To są zupełnie dwie różne grupy docelowe i różne motywacje. Pozorny sukces i utracone środki na promocje destynacji turystycznych. Minister Paszczyk ustąpił i nie zabrał środków turystyce, ale się poważnie odegrał na dyrektorze.
[…] Wielkie wydarzenia sportowe magnesem dla turystów? Debata na VIII Forum Promocji Turystycznej […]