Węgry przedstawiają się polskim agentom – nowe pomysły na wzrost turystyki z Polski

W zeszłym tygodniu mieliśmy możliwość uczestniczyć w dwóch workshopach organizowanych przez Węgierską Organizacje Turystyczną. Prezentacje zaplanowano w Krakowie i Warszawie. Z Węgier obok władz tamtejszej organizacji przyjechali zarówno hotelarze, jak i reprezentanci DMC czy regionów.
Polska strategicznym rynkiem dla węgierskiej turystyki
Nie ma przypadku, w tym, że plany węgierskich workshopów były naprawdę spektakularne. Konieczność inwestycji na polskim rynku potwierdzają twarde dane. Polska staje się dla Węgrów kluczowym rynkiem. W okresie przedpandemicznym nasz kraj kręcił się w okolicach piątego miejsca, jeżeli chodzi o turystykę przyjazdową do kraju bratanków.
Ostatnie statystyki już z okresu pandemii są jeszcze bardziej zaskakujące – szacuje się, że możemy wskoczyć nawet na podium. A to już naprawdę wielka rzecz. Węgrom z pewnością mogą sprzyjać nowe trendy w światowej turystyce. Przede wszystkim w segmencie MICE będziemy przeżywać renesans krótszych podróży (zamknięta Azja). Z dobrą relacją jakości do ceny. Te wszystkie warunki Węgry z łatwością spełniają już dziś.
Nowe cele – dłuższe pobyty, MICE, nowe destynacje, turystyka termalna
Podczas prezentacji pokazanej przez Węgierską Organizacje Turystyczną można było bez trudu wychwycić obszary, na których kraj ten będzie chciał się koncentrować. Celem numer jeden może być zachęcenie Polaków do dłuższych pobytów. Powinniśmy przyjeżdżać na dłużej, niż tylko 2-3 dni. Czyli typowe pobyty dla krótkich city-breakowych wypadów.
Węgry mają też dużo większy apetyt na powalczenie o segment MICE. Wydaje się, że jest duża szansa, by budować tu pozycje w oparciu o turystykę kulinarną i termalną. Ambicją Węgier jest też zaistnienie na arenie wielkich wydarzeń kongresowych. Być może już na wiosnę jeden z takich wielkich eventów będzie miał za cel promocję zrównoważonej / proekologicznej turystyki.
Madziarzy chcą też zachęcić Polaków do odwiedzania innych, niż klasyczne węgierskie destynacje. Dziś nasi rodacy wybierają głównie Budapeszt, Balaton czy Hajduszoboszlo. Celem węgierskiej promocji będzie wskazanie na inne nie mniej spektakularne destynacje. Przede wszystkim naturalnym wyborem wydają się regiony północne z Egerem, południe i południowy wschód też mają sporo do zaoferowania.
Te „nowe” destynacje mają też sporo do pokazania w dziedzinie turystyki termalnej. A ta będzie prawdziwym oczkiem w głowie Węgrów w kolejnych latach.
Woda będzie atutem, który może stać się dźwignią węgierskiej turystyki
Z pewnością trend do promocji turystyki zrównoważonej będzie mocno działał na korzyść Węgrów. Pojawia się potężna szansa by budować swoją pozycje jako destynacji proekologicznej szanującej i promującej zasoby wodno – termalne. Taką strategie od kliku lat realizuje m.in. Słowenia, kraj ten zrobił z ochrony zasobów wodnych swoją markę rozpoznawalną. Węgrzy z pewnością mogą pójść tą drogą, mają wszak dużo większe terytorium i wodne atrakcje rozsiane po całym kraju, to wielki atut w porównaniu z kompaktową i dość drogą jak na polskie kieszenie Słowenią.
Tanie linie pomogą – Ryanair zaczyna latać z Krakowa do Budapesztu
Promocji turystyki wyjazdowej na Węgry pomogą też niewątpliwie tanie linie, dostaliśmy od niedawna nowe rejsy Ryanaira z Krakowa do Budapesztu. Ze stolicy do stolicy lata też Wizz Air, choć ten ostatni podjął decyzje o przesunięciu ponownego uruchomienia tanich rejsów do wiosny 2022 roku.
Z pewnością dalszemu rozwojowy turystyki z Polski powinno, sprzyjać pojawianie się kolejnych tanich połączeń w przyszłości. Rejsy do Debreczynu pozwoliłyby na ciekawe zwiedzanie pasa od tego miasta przez Eger do Budapesztu.
W ciągu kilku lat dojedzie kolejny pozytywny czynnik infrastrukturalny, zakończona zostanie budowa drogi ekspresowej S19 dzięki niej, podróż na Węgry środkami transportu kołowego będzie dużo łatwiejsza. Szczególnie ze ściany wschodniej, ale nie tylko, znacznie skróci się też droga z Warszawy.
Wiele wydaje się, więc sprzyjać Węgrom, a oni dostrzegają w polskim rynku te możliwości, planując kolejne prosprzedażowe aktywności. Warto zapoznać się z prezentacją przygotowaną przez Węgierski Ośrodek Turystyczny, można uzyskać do niej dostęp, komunikując się z polskim oddziałem Aviareps pod mailem [email protected] Naprawdę jest to ciekawy materiał, szczególnie takie ukryte perełki jak Miskolctapolca czy Egerszalok powinny zwrócić naszą uwagę, tym bardziej iż podobnie jak w przypadku Gruzji, Polacy mogą liczyć na szczególną gościnę na Węgrzech.
POWIĄZANE WPISY
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2023
Efe Türkel odchodzi z Join Up
Efe Türkel, po niespełna pół roku zrezygnował ze stanowiska prezesa Join Up! Polska,…
0 Komentarzy1 Minuta
16 marca 2023
Zima w biurach podróży: klienci zapłacili więcej, ale wyjechali tłumniej niż rok temu
Ponad milion Polaków zdecydowało się wyjechać tej zimy z biurami podróży – zarówno na…
0 Komentarzy12 Minuty
15 marca 2023
Ceny wycieczek na celowniku UOKiK. „Przepisy zniszczą pakietowanie dynamiczne”
Zarzut, który UOKiK postawił w styczniu multiagentowi Wakacje.pl, to problem dla całej…
0 Komentarzy14 Minuty
14 marca 2023
TUI Poland kontraktuje w Enter Air miejsca za 718 mln zł
Enter Air i TUI Poland podpisały umowę czarteru dotyczącą współpracy w sezonie lato 2023…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Turespaña: chcemy podnosić kwalifikacje agentów biur podróży
Hiszpański event organizowany przez biuro podróży Nekera, to nie tylko okazja do…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2023
Workshop ALLinTOO: stawiamy na jakość, a nie na ilość
III międzynarodowy workshop turystyczny ALLinTOO zorganizowany wspólnie przez Magazyn…
0 Komentarzy4 Minuty
6 marca 2023
Wystawcy zadowoleni z targów we Wrocławiu. „Dawno nie widziano takiej frekwencji”
„Cały czas obsługiwaliśmy zainteresowanych”. „Nie było kiedy odpocząć, przez cały weekend…
0 Komentarzy8 Minuty