Warszawska Organizacja Turystyczna promuje stolicę
Po co w Warszawie istnieje Stołeczne Biuro Turystyki, skoro lepiej i bardziej pomysłowo miasto jest promowane przez inne instytucje? Prowadzenie punktów informacji turystycznej to co innego niż przemyślana, zaplanowana na wiele lat do przodu kampania promocyjna i marketingową. Taka rozpoczęła Warszawska Organizacja Turystyczna.
Monika Białkowska, dyrektor biura Warszawskiej Organizacji Turystycznej, powiedziała: „W czerwcu tego roku rozpoczęliśmy kampanię promocyjną on-line w Wielkiej Brytanii I Szwecji. Chcemy pokazać Warszawę, jako doskonałą destynację na krótkie wyjazdy turystyczne. Nadrabiamy zaległości w promowaniu stolicy, bo bardzo często okazuje się, że nawet mieszkańcy miasta nie zawsze wiedzą o jego, również kulturalnych atrakcjach. Skupiamy się na tym, by pokazać Warszawę, jako miasto wszechstronne. Pokazujemy więc najwspanialsze zabytki , ale i nowoczesne budynki i miejsca, które stały się ikonami miasta, jak choćby obchodzący w tym roku 60 lecie Pałac Kultury i Nauki. On tez się zmienia, niedawno otwarto w nim trasę podziemną.
Warto przypominać o atutach miasta, o jego ikonach. Taka na pewno jest Chopin i wędrówka jego stołecznymi śladami. To szlak słynnych już wśród turystów, ale i wśród mieszkańców Warszawy, ławeczek wygrywających muzykę kompozytora a ustawionych w najważniejszych miejscach związanych z jego życie. To oczywiście koncerty w Łazienkach Królewskich i muzeum na Tamce. Same Łazienki Królewskie to kolejny nasz atutu, warto pamiętać o otwartej Królewskiej Galerii Rzeźby. Mocną pozycję ma Muzeum Powstania Warszawskiego i nowe muzeum POLIN.
Ikoną miasta stał się Stadion Narodowy a bywanie na imprezach sportowych odbywających się na nim jest już modą…”
Obecnie w Warszawskiej Organizacji Turystycznej skupionych jest 55 podmiotów. Najważniejszym składkowiczem jest Urząd Miasta – daje do WOT 950 tys. rocznie. Oczywiście, byłoby lepiej, żeby to właśnie WOT zajął się kompleksowo promocją Warszawy, skoro Urząd Miasta a właściwie jego Stołeczne Biuro Turystyki nie ma na nią pomysłu. Można by część środków przekierować na WOT, skoordynować działania i współpracę w Informacją Turystyczną.
Co prawda Monika Białkowska dyplomatycznie twierdzi: „Na co dzień koordynujemy nasze działania ze Stołecznym Biurem Turystyki”, ale widać różnicę między podejściem urzędników miasta a ludźmi turystyki. Jest kwestią czasu, że WOT urośnie w siłę i przejmie całkowicie promocję stolicy. Wciąż przecież potencjał Warszawy w wielu sektorach turystyki jest niewykorzystany. Choćby w turystyce biznesowej.
Mateusz Czerwiński dyrektor Warsaw Convention Bureau (działa przy WOT), powiedział: „Warszawa ma najlepszą w kraju bazę hotelową, ma bogatą ofertę turystyczną, kulturalną. Oferuje wiele możliwości spędzenia wolnego czasu. Wszystkie miasta organizujące imprezy biznesowe zarabiają na tym wielkie pieniądze, np. Wiedeń co roku odprowadza do budżetu kraju i regionu 950 mln euro.
Potrzeba jednak nie tylko większej promocji Warszawy, jako idealnego miejsca na organizowanie dużych imprez. W ramach tej promocji organizujemy rocznie ok. 15 podróży studyjnych dla dziennikarzy zagranicznych. W stolicy potrzebne jest dodatkowe, nowoczesne centrum kongresowe. Nie mamy bowiem miejsca, w którym można zorganizować kongres na pięć czy dziesięć tysięcy ludzi. Rozmowy na ten temat rozpoczęły się, nad koncepcją pracują m.in. ratusz, ministerstwa, organizacja pozarządowa.”
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty
Rzeczywiście Stołeczne Biuro Turystyki to skostniały relikt przeszłości, ale noe słyszałam też o jakichś konkretnych osiągnięciach WOT. Na razie to tylko puste obietnice. A może nadszedł już czas aby zatrudnić fachowca od promocji turystycznej z prawdziwego zdarzenia???
Dzień dobry
Zapraszam na spotkanie WOT 29 lipca w hotelu Westin – po uprzednim zgłoszeniu swojej obecności. WOT jest organizacją zrzeszającą rózne podmioty i podejmuje inicjatywy członków WOT. W ostatnim czasie do WOT dolaczyło około 20 nowych podmiotów, deklarując swój udział – także finansowy poprzez składkę – w działaniach WOT.
Zamiast komentować w internecie zapraszam do otwartej dyskusji i rozmowy.
Namiary na organizację http://www.onewarsaw.com.
M. Białkowska, dyrektor biura WOT