VisitSweden rozpoczęło działalność w Warszawie

Polskie przedstawicielstwo VisitSweden, którego dyrektorem została Agnieszka Blandzi, otworzyło biuro w Warszawie. VisitSweden jest agendą rządową należącą do Rządu Szwecji poprzez przynależność do Ministerstwa Gospodarki oraz do szwedzkiego przemysłu turystycznego, na jej czele stoi Dyrektor Administracyjny Thomas Brühl. Siedziba główna VisitSweden mieści się w Sztokholmie. Dodatkowo VisitSweden posiada przedstawicielstwa w dwunastu krajach, które zostały zidentyfikowane jako rynki o wielkim, długofalowym potencjale dla szwedzkiej turystyki. Są to: Dania, Finlandia, Francja, Włochy, Chiny, Holandia, Norwegia, Rosja, Hiszpania, Wielka Brytania, Niemcy i USA. Posiada wielojęzyczny portal www.visitsweden.com
Wśród najważniejszych dla Szwecji piętnastu rynków, Polska zajmuje 11 miejsce z 225 tys. noclegów (cała Szwecja) w 2014 roku, co stanowi wzrost o 4 proc. w stosunku do roku 2013.
Od 2008 roku liczba noclegów spędzonych w Szwecji przez turystów z Polski wzrosła o 30 proc.. Rosnącą popularność tego kraju potwierdzają dane GUS-u, wedle których w 2010 roku Szwecję odwiedziło 150 tys. Polaków, zaś w 2014 roku liczba ta wyniosła 400 tysięcy osób (dla porównania ta sama liczba turystów wyjechała do Turcji, zaś Norwegię odwiedziło ok 350 tysięcy).
W tym momencie Szwecja jest jedynym państwem skandynawskim, które dysponuje w Polsce organizacją rządową promującą atrakcje turystyczne kraju. Celem polskiego przedstawicielstwa na najbliższe lata, jest przede wszystkim promocja Skanii, najbliższej Polsce części Szwecji, licznie odwiedzanej przez naszych rodaków.
W 2014 roku, obok nieustannie rosnącego zainteresowania regionem Sztokholmu (+29,5 proc.) polscy turyści chętnie odwiedzali Skanię, co przełożyło się na 14,4 proc. wzrost liczby noclegów w porównaniu z rokiem 2013. Wedle danych statystycznych z okresu 3 miesięcy letnich 2015 roku (czerwiec-lipiec-sierpień), turyści z Polski spędzili 90 883 noclegi w Skanii, co oznacza 27,5 procentowy wzrost z porównaniu z tym samym okresem 2014 roku.
Promocja regionu Skanii, którym zajmuje się nowo otworzone przedstawicielstwo obejmuje działania skierowane do mediów oraz rynku turystycznego, w planach jest również otwarcie polskojęzycznej strony internetowej i dystrybucja materiałów drukowanych.
Stojąca na czele polskiego przedstawicielstwa VisitSweden Agnieszka Blandzi, w latach 2000-2013 odpowiadała za promocję turystyczną Danii w Polsce z ramienia VisitDenmark, obecnie zajmuje się także działaniami public relation na rzecz SPCC (Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej) oraz Linii Lotniczych SAS należących do rządów Danii, Szwecji i Norwegii.
Nowo powstałe przedstawicielstwo w Polsce w swej strukturze jest objęte działaniami regionu VisitSweden w Niemczech, w Hamburgu. VistSweden jest członkiem SPCC (Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej).
POWIĄZANE WPISY
21 maja 2025
Gniezno zaprasza na II Zlot Królów
W dniach 18–20 lipca Gniezno, dawna stolica monarchii, organizuje wyjątkowy II Zlot…
0 Komentarzy1 Minuty
14 maja 2025
Międzynarodowy chór, polskie serce. Vistula University Choir wystąpi na IMEX 2025
Podczas targów IMEX Frankfurt 2025 Polska Organizacja Turystyczna przygotowała muzyczną…
0 Komentarzy8 Minuty
14 maja 2025
Travelist.pl: Zmiana preferencji majówkowych Polaków. Mniej city breaków, więcej natury
Majówka 2025 przyniosła wyraźne zmiany w preferencjach wyjazdowych Polaków – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2025
Puchar Świata UCI w Downhillu wraca do Szczyrku
W dniach 17–18 maja 2025 roku Szczyrk Mountain Resort po raz drugi będzie gospodarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2025
Rusza XXII Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT
Polska Organizacja Turystyczna ogłasza XXII edycję konkursu na Najlepszy Produkt…
0 Komentarzy2 Minuty
13 maja 2025
Polacy spędzili majówkę 2025 w kraju. Królowały góry i aktywny wypoczynek
Z danych Polskiej Organizacji Turystycznej wynika, że 43 proc. Polaków planowało krótki…
0 Komentarzy3 Minuty
13 maja 2025
Miejsca Przyjazne Rowerzystom. Małopolska specjalizacja!
Jak wygląda rowerowy raj? W Polsce ujrzą go wszyscy, którzy wybiorą się do……
0 Komentarzy6 Minuty
12 maja 2025
Sopot dla każdego i przez cały rok. Sukces kampanii „See you in Sopot”
Sopot i Sopocka Organizacja Turystyczna zakończyły pierwszą odsłonę kampanii „Widzimy się…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
DOT uruchomiła nową wersję portalu dolnyslask.travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zakończyła modernizację portalu turystycznego…
0 Komentarzy1 Minuty