Urzędnik od kampanii z „Kruszwilem”: chcieliśmy udowodnić, że memy są nieprawdziwe
![Michał Podbielski archiwum wrotapodlasia.pl](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2020/01/14a19e53dda2c4d51b4d0740b414e98d.jpg)
Michał Podbielski, urzędnik, który przeprowadził kampanię promocyjną z „Lordem Kruszwilem”, wydał oświadczenie, w którym zapewnia, że treść filmu znali jego przełożeni. Tłumaczy, że „założeniem filmu było skonfrontowanie z rzeczywistością negatywnego wizerunku województwa, utrwalanego w internetowych memach.”
Po ujawnieniu przez nasz portal, że film „Lorda Kruszwila”, zawierający wulgarne treści, był finansowany z budżetu Urzędu Marszałkowskiego Województwa, zaczęło się szukanie winnych. Marszałek Artur Kosicki przeprosił i zrzucił winę na byłego wicedyrektora departamentu, Michała Podbielskiego. Ten odpowiada w swoim oświadczeniu – wszystkie działania, w tym scenariusz filmu, były akceptowane przez zarząd województwa podlaskiego. Twierdzi również, że nie jest prawdą, jakoby jego zwolnienie z pracy miało związek z przeprowadzoną z youtuberem kampanią.
Poniżej publikujemy w całości oświadczenie Michała Podbielskiego:
“W obliczu narastającej fali krzywdzących mnie publikacji, jako osoba uczestnicząca w procesie nawiązywania współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego z youtuberem Lordem Kruszwilem, chcę odnieść się do następujących kwestii.
Po pierwsze, wszelkie działania, które podejmowałem podczas realizacji współpracy z Lordem Kruszwilem, począwszy od etapu opracowania koncepcji, przez akceptację scenariusza, po podpisanie i rozliczenie umowy, były prowadzone na polecenie, za wiedzą i zgodą Zarządu Województwa Podlaskiego, za pośrednictwem członka zarządu nadzorującego promocję. Cały proces został przeprowadzony z zachowaniem drogi służbowej, uzyskując akceptację przełożonych, oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami.
Wszystkie decyzje związane z tą współpracą konsultowałem z nadzorującym promocję członkiem Zarządu Województwa.
Wszystkie decyzje związane z tą współpracą były podejmowane po akceptacji członka Zarządu Województwa nadzorującego promocję.
Po drugie, założeniem filmu było skonfrontowanie z rzeczywistością negatywnego wizerunku województwa, utrwalanego w internetowych memach, popularnych szczególnie wśród młodzieży.
W tym celu zaangażowano jednego z najchętniej oglądanych przez tę grupę docelową youtuberów. W filmie miał udowadniać, że memy o Podlasiu nie mają pokrycia w rzeczywistości. Wybierając ofertę i scenariusz filmu zaproponowany przez Polsat Media, bazowano na przedstawionych przez nich wskaźnikach. Podjęta została decyzja o wyborze takiej formy nośnika, aby dotrzeć do określonych odbiorców i zrealizować założone cele. Niestety oczekiwany efekt nie został osiągnięty.
Marketing rządzi się swoimi prawami, a działania marketingowe bywają obarczone ryzykiem i podlegają stałej ocenie. Rozumiem i przyjmuję głosy krytyki.
Chciałbym zapewnić, że intencją podejmowanych działań nigdy nie było obrażanie mieszkańców regionu, a wszystkich, którzy poczuli się urażeni – przeprosić.
Po trzecie, faktycznie nie pracuję już w Urzędzie Marszałkowskim. Kwestia współpracy z Lordem Kruszwilem nie była wskazywana jako przyczyna mojego rozstania z urzędem. Do piątku, 10.01.2020 r.
Na swoim koncie mam szereg zakończonych sukcesem przedsięwzięć i kampanii nagradzanych w konkursach branży marketingowej. W mojej wieloletniej pracy zawsze kierowałem się interesem zatrudniającej mnie instytucji. Liczę na to, że dalej będę mógł to robić.”
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2024
PKL podpisuje kontrakt na nowe koleje linowe w Szczawniku. W planach reaktywacja ośrodka narciarskiego w Muszynie
Grupa PKL wraz z Gminą Muszyna planuje reaktywację ośrodka narciarskiego w Szczawniku.…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Hydropolis zorganizuje półkolonie w drugiej połowie sierpnia. Uczestnicy poznają ciekawostki ze świata wody
Centrum wiedzy o wodzie Hydropolis zaprasza najmłodszych na półkolonie, których motywem…
0 Komentarzy3 Minuty
17 lipca 2024
Startuje proces E-Certyfikacji Informacji Turystycznej w Polsce
Polska Organizacja Turystyczna, odpowiedzialna za promocję polskiej turystyki i rozwój…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Nocny bieg po płycie lotniska tym razem w Lublinie. Skywayrun 2024 zaplanowany na połowę października
Bieg Skywayrun Lublin Airport 2024 będzie 19-tym biegiem po pasie startowym lotniska…
0 Komentarzy2 Minuty