Urzędnicy z Podlasia strzelili sobie w stopę

Po przeczytaniu tekstu Marzeny Markowskiej „Podlaski UM zapłacił za patologiczne treści. Wydano 50 tys. zł na film „Kruszwila”, w głowie pojawiło mi się jedno żądanie: oddajmy promocję i pieniądze na nią ludziom kompetentnym.
Czas skończyć z chowaniem głowy w piasek, kiedy chodzi o kolejny przypadek marnotrawienia publicznych pieniędzy na skandalicznie głupie, nieodpowiedzialne działania służące jakoby promocji regionu.
50 tysięcy złotych wydane na antypromocję to oznaka ignorancji lub głupoty. Dobrze, że urzędnik, który był odpowiedzialny za to, już przestał pełnić swoją funkcję. Co dziwne, był on jednocześnie prezesem zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Działania wykorzystujące „filmiki” tego typu sankcjonują patologię. Nie mają żadnych walorów edukacyjnych, propagują wulgaryzmy i stopień kultury znany przed laty jedynie spod przysłowiowej budki z piwem. Potrafię – mimo takiego, a nie innego wychowania przez Rodziców – zrozumieć, że komuś może się podobać to, co przedstawia wspominany youtuber. Ale nie ma zgody na to, by publiczne instytucje przykładały do tego rękę, wydawały na to publiczne pieniądze. Nawet, gdyby to miało przynieść rozgłos Podlasiu – dzięki Bogu nie przyniosło – to czy na pewno o taki rozgłos chodzi?
W całej tej sprawie najdziwniejsze jest, że na Podlasiu najwidoczniej panuje totalny bałagan (choć może dostosowując się do poziomu lubianego najwidoczniej przez tamtejszych urzędników, powinienem tu użyć innego słowa na „b”) w instytucjach i organizacjach odpowiedzialnych za promocję. Bo jak inaczej wytłumaczyć, że gdy jedne filmy promujące region zlecone przez Podlaską Regionalna Organizację Turystyczną budzą podziw, zachęcają do odwiedzin regionu i zdobywają nagrody, w tym samym roku Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, za wiedzą PROT, wydaje niemałe pieniądze na żenujące, antypromocyjne wypociny youtubera.
Na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego możemy przeczytać między innymi: „Promocja walorów i możliwości rozwojowych województwa to jedno z zadań wykonywanych przez Samorząd Województwa Podlaskiego…”
A następnie w części poświęconej planom promocji w 2019 roku: “Wszystkie działania mają na celu wykreowanie w społecznej świadomości spójnego i pozytywnego obrazu regionu, budowanie skojarzeń z Podlaskim poprzez częstsze odwoływanie się do produktów powstających na jego terenie, promowanie potencjału gospodarczego i inwestycyjnego oraz dalsze zwiększenie ruchu turystycznego na terenie województwa podlaskiego.”
Zaiste, opisywane na naszym portalu “film” spełnia wszystkie powyższe warunki…
POWIĄZANE WPISY
18 września 2023
Maciej Szczechura: rok 2023 to nie tylko rekord sprzedaży, ale też wyższa rentowność
Zmiana pokoleniowa w zarządzie nie oznacza, że właściciele firmy przestali wytyczać…
0 Komentarzy12 Minuty
5 września 2023
Raport PIT: wakacje 2023 zdominowane przez Turcję. Rekordowa przedsprzedaż, wzrost cen nie tak duży, jak się obawiano
Rynek zagranicznej turystyki zorganizowanej wraca do stanu sprzed pandemii, widać jednak…
0 Komentarzy11 Minuty
21 sierpnia 2023
Czy biura podróży powinny odprowadzać „podatek u źródła” od środków transportu najmowanych od zagranicznych kontrahentów?
W działalności turystycznej zdarza się, że w celu realizacji programu imprezy…
0 Komentarzy35 Minuty
17 sierpnia 2023
5,7 mln turystów odwiedziło Berlin w pierwszej połowie 2023. To o 30 proc. więcej niż rok temu
Berlin może się pochwalić wynikiem odwiedzających w pierwszej połowie 2023 roku. Według…
0 Komentarzy2 Minuty
16 sierpnia 2023
Sądy stają w obronie praw podatników. Prawo do amortyzacji nieruchomości po „Polskim Ładzie” gwarantowane konstytucyjnie
Od 1 stycznia 2022 roku weszły w życie zmiany w ustawie o podatku dochodowym od osób…
0 Komentarzy31 Minuty
2 sierpnia 2023
Fly.pl: sprzedaż last minute w 2023 o 40 proc. wyższa niż w 2022
Fly.pl podsumowuje lipcową sprzedaż pokazując rekordowy wynik w historii firmy. Mimo obaw…
0 Komentarzy2 Minuty
2 sierpnia 2023
Lipiec w Ryanair: 18 mln klientów. Pierwszy taki miesiąc w historii przewoźnika
Ryanair Holdings opublikował 2 sierpnia statystyki ruchu za lipiec 2023 roku. Przewoźnik…
0 Komentarzy1 Minuty
25 lipca 2023
GNTO: sytuacja na Rodos opanowana, turyści są w hotelach albo w drodze do domu
Jak podaje w oficjalnym komunikacje Grecka Narodowa Organizacja Turystyczna, większość…
0 Komentarzy3 Minuty
24 lipca 2023
Ryanair: 663 mln euro zysku w pierwszym kwartale
Ryanair Holdings odnotował podał wynik finansowy za I kwartał 2023 roku w wysokości 663…
0 Komentarzy1 Minuty