Urzędnicy z Podlasia strzelili sobie w stopę

Po przeczytaniu tekstu Marzeny Markowskiej „Podlaski UM zapłacił za patologiczne treści. Wydano 50 tys. zł na film „Kruszwila”, w głowie pojawiło mi się jedno żądanie: oddajmy promocję i pieniądze na nią ludziom kompetentnym.
Czas skończyć z chowaniem głowy w piasek, kiedy chodzi o kolejny przypadek marnotrawienia publicznych pieniędzy na skandalicznie głupie, nieodpowiedzialne działania służące jakoby promocji regionu.
50 tysięcy złotych wydane na antypromocję to oznaka ignorancji lub głupoty. Dobrze, że urzędnik, który był odpowiedzialny za to, już przestał pełnić swoją funkcję. Co dziwne, był on jednocześnie prezesem zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Działania wykorzystujące „filmiki” tego typu sankcjonują patologię. Nie mają żadnych walorów edukacyjnych, propagują wulgaryzmy i stopień kultury znany przed laty jedynie spod przysłowiowej budki z piwem. Potrafię – mimo takiego, a nie innego wychowania przez Rodziców – zrozumieć, że komuś może się podobać to, co przedstawia wspominany youtuber. Ale nie ma zgody na to, by publiczne instytucje przykładały do tego rękę, wydawały na to publiczne pieniądze. Nawet, gdyby to miało przynieść rozgłos Podlasiu – dzięki Bogu nie przyniosło – to czy na pewno o taki rozgłos chodzi?
W całej tej sprawie najdziwniejsze jest, że na Podlasiu najwidoczniej panuje totalny bałagan (choć może dostosowując się do poziomu lubianego najwidoczniej przez tamtejszych urzędników, powinienem tu użyć innego słowa na „b”) w instytucjach i organizacjach odpowiedzialnych za promocję. Bo jak inaczej wytłumaczyć, że gdy jedne filmy promujące region zlecone przez Podlaską Regionalna Organizację Turystyczną budzą podziw, zachęcają do odwiedzin regionu i zdobywają nagrody, w tym samym roku Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, za wiedzą PROT, wydaje niemałe pieniądze na żenujące, antypromocyjne wypociny youtubera.
Na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego możemy przeczytać między innymi: „Promocja walorów i możliwości rozwojowych województwa to jedno z zadań wykonywanych przez Samorząd Województwa Podlaskiego…”
A następnie w części poświęconej planom promocji w 2019 roku: “Wszystkie działania mają na celu wykreowanie w społecznej świadomości spójnego i pozytywnego obrazu regionu, budowanie skojarzeń z Podlaskim poprzez częstsze odwoływanie się do produktów powstających na jego terenie, promowanie potencjału gospodarczego i inwestycyjnego oraz dalsze zwiększenie ruchu turystycznego na terenie województwa podlaskiego.”
Zaiste, opisywane na naszym portalu “film” spełnia wszystkie powyższe warunki…
POWIĄZANE WPISY
8 grudnia 2022
Litwa: w 2022 roku odwiedziło nas 86 tys. Polaków. Chcemy przyciągnąć turystów wypoczynkowych
Wykreowanie nowego wizerunku Litwy, nowoczesnego, młodego, aktywnego, przyrodniczo i…
0 Komentarzy11 Minuty
18 października 2022
CEO Dubai Economy & Tourism: Planujemy w perspektywie dekad. Do kryzysu trzeba się dostosować, ale on przeminie
Ponad 9,2 mln turystów w Dubaju w pierwszym półroczu to efekt nie tylko rozbudowanej…
0 Komentarzy17 Minuty
22 września 2022
Dariusz Górzny: na krócej lub do tańszych hoteli, ale Polacy będą podróżowali także w kryzysie
Przyszły sezon w turystyce wyjazdowej nadal będzie zależał od odroczonego popytu i może…
0 Komentarzy25 Minuty
9 września 2022
Wszyscy kochają szarą strefę
Czy naprawdę trzeba więcej trupów turystów, żeby wszyscy zaczęli traktować szarą strefę…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lipca 2022
Malta chce przyjmować więcej grup poza sezonem. „Mamy infrastrukturę, której potrzebuje branża MICE”
„Naszym celem na najbliższe miesiące jest zwiększyć świadomość polskiej branży, że Wyspy…
0 Komentarzy7 Minuty
28 kwietnia 2022
Wojna i święty spokój, czyli jak wojna wpływa na turystykę, a turystyka na wojnę
Jedni rzucili prawie wszystko, by pomagać uchodźcom z Ukrainy, by słać pomoc do tego…
1 Komentarz11 Minuty
28 lutego 2022
Cała branża turystyczna pomaga Ukrainie
Tysiące przewiezionych osób znad granicy polsko-ukraińskiej, tysiące miejsc noclegowych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 grudnia 2021
100 najbardziej wpływowych osób w polskiej turystyce 2021
Już po raz szósty przedstawiamy Listę 100 najbardziej wpływowych osób w polskiej…
8 Komentarzy111 Minuty
10 grudnia 2021
Savvas Perdios: 40 mln euro inwestycji w obszary górskie na Cyprze. Zostaniemy kierunkiem całorocznym
Cypr ma do końca dekady zostać całorocznym kierunkiem podróży. Prawie wszystkie środki z…
0 Komentarzy16 Minuty