TT-Line: Peter Pan na trasie Świnoujście-Trelleborg

archiwum TT-LIne

Prom klasy premium „Peter Pan” z floty TT-Line przeszedł transformację i został wydłużony o 30 metrów do długości 220 m. w stoczni w Bremerhaven. Pierwszy raz zawinął do portu w Świnoujściu w dniu 1 czerwca o godz.03:45.

Po przebudowie, prom rozpoczął natychmiast swoją eksploatację na trasach pomiędzy portami w Travemünde, Trelleborg i Rostock oraz portem Świnoujście i Trelleborg w miesiącu czerwcu. Prom będzie największą jednostką obsługującą połączenia z Polski do Szwecji w stałym rozkładzie od miesiąca września.

„Peter Pan” oferuje klientom ponad 3 tysiące metrów linii ładunkowej, co stanowi wzrost zdolności przewozowej o 25 proc. i jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów frachtowych współpracujących z firmą.

Aneta Wencel, dyrektor TT-Line Polska, powiedziała: „Prom PETER PAN to nowa jakość na połączeniu promowym Świnoujście-Trelleborg. Wierzymy, że nasi klienci docenią fakt, że TT-Line kładzie bardzo duży nacisk na przyjazną dla środowiska eksploatację statków. Jesteśmy także dumni, że możemy zaoferować naszym pasażerom lepszy komfort podróżowania. Na pokładzie jest ponad 200 kabin pasażerskich, różnych kategorii, w tym ekskluzywne 34 m2 kabiny Panorama Suite. W trakcie 6-godzinnego rejsu goście będą mogli skorzystać z restauracji, strefy SPA z siłownią, strefy relaksu, a rodziny z dziećmi ze strefy zabaw.”

Prom „Peter Pan” stał się popularny, gdyż został już zaprojektowany, jako jeden z najbardziej przyjaznych środowisku promów na Bałtyku. Charakteryzuje się zaawansowaną technologią i przyjaznym dla środowiska napędem spalinowo- elektrycznym, który znacznie redukuje emisję szkodliwych substancji z systemów napędowych. Dodatkowo optymalne kształty kadłuba promu oraz zmieniona w trakcie wydłużenia promu gruszka dziobowa zredukują emisję spalin o 25 proc..

Bernhard J. Termühlen, dyrektor zarządzający TT-Line GmbH & Co. KG, dodał: „Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom odnowiony, większy i bardziej przyjazny dla środowiska prom PETER PAN tuż przed rozpoczęciem sezonu letniego.”

Pierwsze wyniki prób morskich, przeprowadzone przez armatora, przy wyspie Helgoland i północnej części Danii, potwierdziły redukcję emisji spalin.