Triverna.pl: Polacy chętniej spędzili ferie nad morzem
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2021/11/baltyk.jpg)
Koniec lutego to dobry moment na podsumowanie ferii, które (w zależności od województwa) trwały od 15 stycznia do 25 lutego. Jak wynika z danych serwisu rezerwacyjnego Triverna.pl, tegoroczne preferencje wypoczynkowe turystów, nieco różniące się od zeszłorocznych – coraz rzadziej na zimowy urlop wjeżdżamy do górskich kurortów, a coraz chętniej spędzamy go nad morzem.
Dane pokazują jednoznacznie – ferie planujemy i rezerwujemy z umiarkowanym wyprzedzeniem. Panuje powszechne przekonanie, że aby znaleźć ofertę pasującą wszystkim członkom rodziny, powinniśmy decydować kilka miesięcy przed planowanym urlopem – nic bardziej mylnego. Maksymalne wyprzedzenie rezerwacji wyniosło 282 dni, jednak średnio turyści rezerwowali miejsca na pobyt 32 dni wcześniej. Może to oznaczać, że użytkownicy portali rezerwacyjnych preferują spontaniczne urlopy lub czekają na promocyjne oferty last minute.
Za ile i na jak długo?
Maksymalna długość rezerwowanego pobytu na platformie Triverna.pl wynosiła 14 nocy (czyli dokładnie tyle ile trwa przerwa od zajęć w szkołach). Jednak średnia długość wszystkich rezerwowanych pobytów wynosiła nieco ponad trzy noce. To potwierdza, że turyści ciągle cenią sobie elastyczność i różnorodność w planowaniu swojego wypoczynku.
W tym roku za dobę w pokoju średnio zapłaciliśmy 460 zł, a średnia wartość rezerwacji dokonanej w styczniu i w lutym przez jednego turystę lub rodzinę wynosiła 1620 zł.
Popularność ofert promocyjnych
W serwisie dokonano 29 proc. rezerwacji zawierających ofertę „dzieci gratis” w stosunku do wszystkich rezerwacji na ferie. Natomiast, jeżeli rodzina podróżowała z dziećmi to najczęściej (75 proc.) wybierała promocję „dzieci gratis”.
Nie odnotowano znaczących różnic w popularności poszczególnych terminów ferii, jednak zauważalny wzrost rezerwacji miał miejsce w okolicach Walentynek i 17 lutego – zarezerwowano wtedy aż 1400 pokoi.
Najpopularniejsze regiony podczas ferii zimowych 2024
Zimowe wakacje zazwyczaj kojarzą się z wyprawami w polskie góry. Niezaprzeczalną popularnością przez wiele lat cieszyły się Tatry, a Zakopane nie bez przyczyny uznawane było za „polską stolicę gór”. W tegorocznym sezonie można jednak zauważyć pewne zmiany – ponad szusowanie na nartach przedłożyliśmy spacery po plaży. Najwięcej turystów wybrało się w tym roku w Sudety, na Pomorze Zachodnie oraz w Beskidy. Kolejne w rankingu popularności znalazły się: Pomorze Środkowe, Gdańskie i Mazury. Tatry i Podhale zajęły ósme miejsce.
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lipca 2024
eTravel z rekordowym obrotem. W planach 6 mld zł w ciągu pięciu lat
eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, osiągnęła w 2023…
0 Komentarzy9 Minuty
10 lipca 2024
Ryanair ogłasza współpracę z Etraveli Group
Ryanair poinformował o nowym partnerstwie z Etraveli Group. W ramach współpracy, marki…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2024
Ski Opening Schladming-Dachstein 2024: Bryan Adams, Sting i Simply Red otworzą sezon narciarski
Ski Opening Schladming-Dachstein oraz Leutgeb Entertainment Group zapowiadają start…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2024
Projekt #iamAUT: Austria Tourism wysyła influencerów na prawdziwy urlop bez mediów społecznościowych
Austria Tourism (Narodowe Biuro Promocji Austrii) inicjuje projekt #iamAUT, w ramach…
0 Komentarzy2 Minuty