Travelpanet.pl: ponad 30 proc. więcej rezerwacji na Wielkanoc

Według statystyk Travelplanet.pl, na ok. 3 tygodnie przed świętami rezerwacje były wyższe o grubo ponad 30 proc. w porównaniu z podobnym okresem w ubiegłym roku.
Dla wielu turystów wabikiem mogą być atrakcyjne ceny w porównaniu z majowym weekendem.
Turcja, najbardziej popularny kierunek rezerwowany zarówno na Wielkanoc jak i majówkę, w tym pierwszym terminie kosztuje realnie turystów średnio niecałe 2000 zł na osobę. Wyjazd na majówkę do Turcji to koszt niemal 2400 zł na osobę (według rezerwacji z początku marca).
Wielkanoc w Grecji jest tańsza od majówki również o 400 zł (1950 zł wobec 2350 zł). Święta w Egipcie kosztują turystów o 300 zł mniej niż wypoczynek w tym kraju podczas długiego majowego weekendu (2350 wobec 2650 zł) zaś na Cyprze w Wielkanoc wypocząć można aż o 700 zł taniej niż w maju (2100 zł wobec 2800 zł). Najmniejsze dysproporcje dotyczą Malty (200 zł mniej, tj. ok. 1700 zł wobec 1900 na majówkę) i Włoch (100 zł, tj. 1100 zł wobec 1200 zł na majówkę)
Na czele najbardziej popularnych kierunków Turcja zmieniła Egipt, zeszłorocznego lidera wyjazdów wielkanocnych. Z pierwszej piątki najbardziej popularnych kierunków na Wielkanoc niemal połowa turystów pojedzie do krajów muzułmańskich.
Jeszcze w 2017 niekwestionowanym liderem wielkanocnych wyjazdów była Hiszpania (34 proc.) a Wyspy Kanaryjskie, gdzie wybierała się zdecydowana większość turystów, nazywano polskimi Wyspami Wielkanocnymi. Z kolei tegoroczny lider – Turcja, cieszył się wówczas raptem 3,5 proc. frekwencją.
Ta zmiana preferencji to fragment szerszej tendencji powrotu turystów do krajów arabskich i Turcji.
Wielkanoc zapowiada się na tańszą od zeszłorocznej o ok 250 zł natomiast komfort wypoczynku jest wyjątkowy. Niemal 50 proc turystów spędzi święta w hotelach 5* a ponad 1/3 w hotelach 4*. Te proporcje mogą się zmienić, do Wielkanocy jest jeszcze trochę czasu, wiadomo również, że klienci szukają przede wszystkim dobrych hoteli i te rezerwowane są z wyprzedzeniem.
POWIĄZANE WPISY
6 listopada 2025
Travelist.pl z najdłuższą wyprzedażą w historii portalu – Black Month Sale 2025
Od 3 listopada do 2 grudnia portal rezerwacyjny Travelist.pl prowadzi akcję promocyjną…
0 Komentarzy2 Minuty
5 listopada 2025
Albania nowym kierunkiem w ofercie Itaki z Zielonej Góry
Biuro podróży Itaką ogłosiło uruchomienie nowego kierunku wakacyjnego z Portu Lotniczego…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
Wakacje.pl: Wzrost rezerwacji na długi weekend listopadowy. Polacy stawiają na Egipt, Turcję i Cypr
Długi weekend z 11 listopada cieszy się dużym zainteresowaniem. Według danych Wakacje.pl…
0 Komentarzy4 Minuty
5 listopada 2025
ETI i Enter Air łączą siły. Pierwszy lot z Katowic do Hurghady już w listopadzie
Z początkiem sezonu zimowego ETI dołącza do grona partnerów Enter Air, oferując regularne…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
eSky sprawdza, gdzie wypoczywają Polacy w listopadzie. Króluje Malta
Biuro podróży eSky.pl przygotowało zestawienie kierunków, które Polacy najczęściej…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Artur Makolągwa nowym marketing i e-commerce managerem w Exim Tours
Do zespołu Exim Tours dołączył Artur Makolągwa, obejmując stanowisko marketing i…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2025
Nekera: Austria utrzymuje pozycję lidera zimowych wyjazdów narciarskich Polaków
Nekera otwiera sezon zimowy 2025/26 w Austrii. Tegoroczna edycja Skiopening odbędzie się…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Rainbow pokazuje, jak świat wita Nowy Rok
Biuro podróży Rainbow przygotowało zestawienie najciekawszych i największych obchodów…
0 Komentarzy5 Minuty
3 listopada 2025
Skyscanner prezentuje najpopularniejsze kierunki na listopadowy city break
Jesień to czas, w którym coraz więcej podróżnych decyduje się na krótki, miejski…
0 Komentarzy2 Minuty










