Travelist.pl reaguje na zarzuty postawione przez UOKiK. „Jesteśmy w trakcie wdrażania stosownych zmian”
Travelist.pl wydał oświadczenie w związku z wczorajszym (4 września) komunikatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w którym prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił firmie zarzuty naruszenia przepisów wynikających z dyrektywy Omnibus.
Oto treść oświadczenia:
„W związku z komunikatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącym implementacji zapisów unijnej dyrektywy Omnibus przez platformy e-commerce, w tym Travelist.pl, pragniemy podkreślić, że wszystkie sygnały ze strony UOKiK traktujemy ze szczególną starannością, aby jak najlepiej dostosować się do obowiązujących wymogów. Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami Urzędu, od kilku miesięcy konsekwentnie dbając o wdrażanie stosownych zmian. Do dziś w obrębie strony internetowej nasz zespół wprowadził szereg modyfikacji, będących odpowiedzią na wytyczne unijnej dyrektywy Omnibus i przekazane stanowisko UOKiK.
Od początku roku wprowadziliśmy między innymi informację na temat parametrów decydujących o kolejności przedstawionych na stronie ofert, czy tę dotyczącą sposobu weryfikacji opinii gości o obiektach. Upewniliśmy się także, że numer telefonu kontaktowego do naszego Biura Obsługi Klienta jest dobrze widoczny na stronie.
Ostatnie zmiany, dotyczące rozszerzonych obowiązków informacyjnych, zostały wdrożone przez nas w sierpniu bieżącego roku. Wówczas na stronie każdej oferty oraz w koszyku tj. na ostatnim etapie przed dokonaniem płatności, umieszczona została nowa sekcja. To w niej prezentowany jest zarówno przedsiębiorca oferujący konkretną usługę pobytu, jak i podział obowiązków pomiędzy Travelist.pl a przedsiębiorcą. Stosowne zapisy wprowadzone zostały także w Regulaminie, który możliwy jest teraz dodatkowo do pobrania w formie pliku PDF. Wyżej wymienione zmiany zostały wdrożone w terminie do 25 sierpnia 2023 roku.
Mając na uwadze powyższe, informację, która 4 września 2023 roku obiegła media, przyjęliśmy z zaskoczeniem. Pragniemy jednocześnie podkreślić, że będziemy kontynuować współpracę z UOKiK, która pozwoli jak najlepiej zabezpieczyć interesy naszych klientów, w tym prawidłowo realizować obowiązek informacyjny w przestrzeni e-commerce – zgodny z dyrektywą Omnibus i zrozumiały dla konsumenta.”
POWIĄZANE WPISY
10 lipca 2025
Gubałówka zaprasza na lato 2025: plaża w górach, sport i góralski folklor
Na czas wakacji Gubałówka - jeden z najchętniej odwiedzanych ośrodków turystycznych Grupy…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lipca 2025
Od Szkocji po Mazowsze. V edycja Dnia Szkockiego w Jadowie
Jadów po raz piąty zamienił się w szkocką stolicę Mazowsza. 5 lipca odbyła się kolejną…
0 Komentarzy4 Minuty
9 lipca 2025
Gniezno: Widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
W sierpniu 2025 roku odbędzie w Gnieźnie plenerowe widowisko historyczno-teatralne…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Compensa: Polacy coraz częściej planują urlop poza latem
Rozpoczęły się letnie wakacje. Choć tradycyjnie kojarzą się z urlopem, rośnie liczba…
0 Komentarzy4 Minuty
7 lipca 2025
Corendon Airlines i Ventus Exclusive zapraszają na Golf Trips Tour 2025
Trwa międzynarodowy cykl turniejów Golf Trips Tour 2025, organizowany przez Corendon…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lipca 2025
Ranking UIA 2024: Polska na 21. miejscu w organizacji konferencji
Polska potwierdziła swoją pozycję na arenie międzynarodowej jako atrakcyjna destynacja…
0 Komentarzy2 Minuty
7 lipca 2025
Ruszyła kolejna edycja kampanii „Polska. Więcej niż myślisz!”
Na początku lipca ruszyła kolejna odsłona ogólnopolskiej kampanii „Polska. Więcej niż…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2025
Francuski strajk zakłóca loty. Wizz Air apeluje o cierpliwość
Wizz Air informuje, że w związku z trwającym strajkiem kontrolerów ruchu lotniczego (ATC)…
0 Komentarzy1 Minuty
4 lipca 2025
Letnia akcja kulinarna PLOT: wielkopolskie smaki w nowoczesnej interpretacji
W lipcu i sierpniu 2025 roku w Poznaniu i okolicach odbędzie się akcja „Smaczne lato w…
0 Komentarzy2 Minuty