Travelist: dzięki 500+ Polacy częściej podróżują z dziećmi

AG

Według statystyk Diners Club Polska, między sezonem 2017 a 2018 liczba beneficjentów programu, którzy pojechali na wakacje wzrosła z 25 do 40 procent.

Według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, jednymi z 10 dziedzin gospodarki, które odznaczają się największą dynamiką wzrostu wydatków po uruchomieniu 500+ jest turystyka i hotelarstwo.

Większy ruch turystyczny w grupie rodzin potwierdzają także analizy Travelist. Wynika z nich, że przez ostatnie trzy lata liczba rezerwacji pobytów wypoczynkowych z udziałem dzieci wzrosła o 28 procent.

Rodzinne wyjazdy stanowią 43 proc. ogólnej liczby bookingów dokonywanych za pośrednictwem serwisu.

Agata Prosińska Director of Sales & Planning w Travelist, powiedziała: „Rodzinne wyjazdy zawsze miały duży udział wśród ogółu rezerwacji dokonywanych na naszej stronie, jednak od momentu wprowadzenia programu 500+ obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży pobytów w hotelach z udziałem dzieci. W naszym serwisie proponujemy kompleksowe pakiety wypoczynkowe dedykowane rodzinnym wczasom i wyjazdom, dostosowane do potrzeb całej rodziny i zawierające specjalne atrakcje dla najmłodszych.”

Szczególną popularnością cieszą się zwłaszcza krótsze, kilkudniowe wyjazdy, zwykle połączone z weekendem. Na rodzinne wycieczki użytkownicy Travelist najchętniej wybierają popularne kurorty. W ciągu ostatnich dwóch lat z maluchami wypoczywali najczęściej w takich miejscach jak Kołobrzeg, Szklarska Poręba, Mielno, Gdańsk, Zakopane. Najwięcej pobytów rodzinnych odbywa się w wakacje (blisko połowa) oraz w ferie (¼). Podróżujący poszukują najczęściej obiektów noclegowych i hoteli gwarantujących możliwość aktywnego spędzenia czasu z dzieckiem i posiadających dodatkowe udogodnienia i atrakcje, z których skorzystać mogą najmłodsi.

Właściciele serwisu przewidują, że po wprowadzeniu świadczenia 500+ również na pierwsze dziecko w lipcu tego roku, jeszcze więcej rodzin będzie decydowało się na częstsze wyjazdy turystyczne przez co zainteresowanie usługami oferowanymi przez portale rezerwacyjne wzrośnie.