Stena Line – sztuczna inteligencja ograniczy emisję CO2 z promu

Przy pomocy sztucznej inteligencji Stena Line ograniczy zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla z promu Stena Nordica, który kursuje na linii Gdynia-Karlskrona (Szwecja). To ósmy statek we flocie Stena Line wyposażony w moduł sztucznej inteligencji Stena Fuel Pilot, który wspiera kapitanów w energooszczędnym operowaniu statkiem.
Moduł sztucznej inteligencji (AI) Stena Fuel Pilot został opracowany w ścisłej współpracy między działem technicznym Stena Line a kapitanami na pokładach statków. Narzędzie pozwala sprawnie połączyć sztuczną inteligencje z wiedzą morską; uwzględniono w nim wiele zmiennych takich jak: prądy morskie, warunki pogodowe, stan wody, prędkość statku
w wodzie, fale, prądy, wiatr, głębokość, specyfikacje statków i rozkłady rejsów. Rezultatem jest wsparcie dla kapitanów w planowaniu rejsu oraz prowadzeniu statku w bezpieczny, a jednocześnie efektywny energetycznie sposób, aby zmniejszyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
Erik Lewenhaupt, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Stena Line, powiedział: „Pracujemy nad zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji na naszych obecnych jednostkach, w tym samym czasie skupiając się też nad paliwami alternatywnymi, technologiami jutra i modernizacją floty. Użycie modułu Stena Fuel Pilot to doskonały przykład tego, jak łączymy nowoczesną technologię sztucznej inteligencji z ogromnymi kompetencjami nautycznymi, jakie posiadają nasi oficerowie nawigacyjni. Celem jest zmniejszenie naszego wpływu na środowisko.”
W sierpniu Stena Nordica, prom pasażersko-samochodowy kursujący codziennie między Gdynią a Karlskroną w Szwecji, stał się ósmym statkiem we flocie Stena Line, który jest wyposażony w moduł Stena Fuel Pilot. Nieco wcześniej w ten moduł sztucznej inteligencji wyposażono między innymi statki Stena Line kursujące pomiędzy Rostockiem w Niemczech a Trelleborgiem w Szwecji oraz prom Stena Flavia, łączący Ventspils na Łotwie i Nynäshamn w Szwecji.
W 2020 roku operator promowy Stena Line przyjął nowe ambitne cele środowiskowe, które między innymi zakładają redukcję emisji całkowitej CO2 o 30 proc. do 2030 r. Do 2050 roku Stena Line zrezygnuje całkowicie z wykorzystania nieodnawialnych źródeł energii. Oprócz zastosowania nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja na pokładach statków, firma wprowadzi do operacji nowe, energooszczędne statki i zainwestuje w elektryfikację żeglugi oraz w paliwa alternatywne, takie jak metanol i wodór.
POWIĄZANE WPISY
8 lutego 2023
Lotnisko w Rzeszowie: najlepszy styczeń w historii. Odprawiono 57,5 tys. pasażerów
Padł kolejny rekord na lotnisku w Jasionce. W styczniu odprawiło 57,5 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy1 Minuty
8 lutego 2023
TT-Line dodaje szwedzki port Karlshamn do swojej siatki połączeń promowych
TT-Line dodaje do oferty połączeń promowych dodatkowy port w Szwecji. Od kwietnia 2023 r.…
0 Komentarzy2 Minuty
7 lutego 2023
Ryanair ogłasza nowe trasy i planuje przewieźć ok. 300 tys. pasażerów z Lotniska Chopina
Podczas wtorkowej konferencji prasowej (7 lutego) prezes irlandzkiego Ryanaira…
0 Komentarzy3 Minuty
7 lutego 2023
Ósmy cykl szkoleń dla biur podróży Merigo Meeting Tour już 17 lutego w Warszawie
System rezerwacyjny Merigo/Go Global Travel zaprasza na bezpłatne szkolenie podczas…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lutego 2023
eSky.pl: liczba styczniowych rezerwacji wzrosła o 81 proc. w porównaniu do 2022
Polacy masowo rozpoczęli planowanie tegorocznych podróży – zainteresowanie wyrażone…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
A&o Hostels: już za dwa lata będziemy pierwszą w Europie bezemisyjną siecią hosteli
W 2025 roku a&o chce być pierwszą siecią hosteli o zerowej emisji CO2 w Europie – dzięki…
0 Komentarzy2 Minuty
6 lutego 2023
IMTM 2023: spodziewamy się około 20 tys. odwiedzających
W dniach 14-15 lutego 2023 roku odbędą się w Tel Awiwie po raz 29. Międzynarodowe Targi…
0 Komentarzy1 Minuty
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty