Sprzedaż biletów po połowie maja – pojawiają się jaskółki ożywienia w biznes travel
Jakie nowości przynoszą wynik za połowę maja? Czy pojawienie się kierunków biznesowych zwiastuje ożywienie? Rainbow i Coral włączają się do walki o Dubaj.
Kolejne wyniki sprzedaży biletów lotniczych przynoszą pewną nadzieje agentom. Obok nadal liderującej egzotyki, z niezmiennym trio Malediwy, Dubaj i Seszele, pojawiają się na wyższych pozycjach tradycyjne kierunki biznesowe. Na razie skala ożywienia jest bardzo mała, ale pozwala na pewien ostrożny optymizm.
Dubaj, Malediwy i Seszele – tradycyjnie na czele
Od wielu miesięcy w zestawieniu najbardziej popularnych kierunków w zasadzie nic się nie zmienia. Tym razem po połowie maja liderem są Malediwy. W sprzedaży brutto wyprzedzają Dubaj. Jednak, gdy zwrócimy uwagę na ilość sprzedanych biletów, to kolejność jest już odwrotna.
Zwraca uwagę pojawienie się w pierwszej dziesiątce Miami, tutaj z pewnością mamy też efekt poszukiwania nowych turystycznych “otwartych” destynacji. Poza Malediwami, Dubajem i Seszelami tradycyjnie wysokie pozycje notują Zanzibar i Cancun.
Dubaj – widać efekt LOT-u, do gry wchodzą też następni agenci
Co ciekawe, widać istotny spadek średniej ceny biletu na kierunku Dubaj. Sytuuje się ona blisko wielkości 1500 zł netto, podczas gdy jeszcze niedawno przekraczała 2000 zł. Jest to ewidentnie konsekwencja wejścia na rynek polskiego przewoźnika. Swoje dołożyły też inne linie, chętne na uszczkniecie swojej części z tego największego obecnie lotniczego tortu.
Warto odnotować pojawienie się na wysokich pozycjach wśród agentów sprzedających Dubaj nowych graczy. Szczególnie Rainbow i Coral są wartymi odnotowania nowościami w tym zestawieniu. Może to świadczyć o tym, że kolejni agenci spróbują powalczyć o rosnący rynek dynamicznego pakietowania.
Liderem sprzedaży kierunku Dubaj jest Primapol, także ten wynik jest ciekawy. Świadczy o ożywieniu w segmencie incentive, którego obsługą zajmuje się m.in. biuro z Bielska Białej.
Paryż Madryt Mediolan i Bruksela – wreszcie pojawiają się sprzedaże kierunków biznesowych
Najciekawszą wiadomością z punktu widzenia agentów specjalizujących się w podróżach biznesowych, to ta o pojawianiu się na wysokich miejscach destynacji biznesowych. Paryż, Madryt, Mediolan i Bruksela otwierają drugą dziesiątkę najbardziej popularnych kierunków. Na razie wolumeny sprzedaży są jednak dość umiarkowane.
Mimo to już sam fakt pojawianie się wysoko w zestawianiu tych kierunków jest wart podkreślenia, może świadczyć o niewielkim ożywieniu w obszarze biznes travel.
eSky Etravel i WNT – na szczycie zestawiania agentów
Wśród agentów na podium nadal główni rynkowi gracze. Esky I Etravel zajmują pozycje nr 1 i 2. Na trzecim miejscu ponownie połączone WNT+Bluesky. Przejęcie sprzedaży tour operatorskich przynosi tu bardzo pozytywne efekty.
Na czwartym bardzo dobrym miejscu pojawia się już wspomniany Primapol. Wynik tego agenta jest godny pozazdroszczenia. Nieźle radzą sobie też inni agenci o podobnym profilu m.in. Profi, który melduje się na 7 miejscu.
TUI wyspecjalizowane w turystyce zajmuje 9 miejsce, wydaje się, że potencjał jest tu znacznie większy. Szczególnie, jeżeli weźmiemy pod uwagę pozycje innych agentów wyspecjalizowanych w dynamicznym pakietowaniu. Na tle polskich tour operatorów, których od miesięcy nie widać wysoko w tym zestawieniu, pozycja nr 9 wydaje się jednak obiektywnie całkiem niezła.
Być może w najbliższej przyszłości duzi polscy turystyczni gracze będą sprzedawać więcej biletów lotniczych. Zbliża się okres uruchomienia operacji lotniczych w ramach akcji Lato LOT-u. Zapewne to głównie touroperatorzy powinni wypełnić samoloty narodowego przewoźnika. O większym zainteresowaniu rynkiem przewozów regularnych może też świadczyć wspomniane wyżej pojawienie się Rainbow Tours w zestawieniu najważniejszych agentów sprzedających Dubaj.
Wkrótce przekonamy się czy wyniki sprzedażowe całego miesiąca potwierdzą nadzieję, która przynoszą te połówkowe rezultaty.
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty