Spot promujący Wrocław z nagrodami na festiwalach w Cannes, Belgradzie i Terres

Wrocławski spot promocyjny „Wrocław Miasto Przygody” zdobył nagrody na trzech międzynarodowych festiwalach filmowych. Produkcja, która jest częścią kampanii turystycznej miasta od 2023 roku, została wyróżniona na Cannes Corporate Media & TV Awards we Francji, Terres Travel Festival w Hiszpanii oraz Silafest w Serbii.
W Cannes (Francja) w ramach Cannes Corporate Media & TV Awards spot otrzymał Srebrnego Delfina w kategorii „Filmy turystyczne – Destynacje: Miasta”. To już trzecie wyróżnienie dla tego materiału we wrześniu – wcześniej zdobył nagrody na festiwalu Silafest w Belgradzie (Srebrne odznaczenie Blue Danube i Biała Akacja za dźwięk) oraz Złotą Nagrodę na festiwalu Terres Travel Festival w Hiszpanii w kategorii „Turystyczna Destynacja – Miasto”.
„To ogromne wyróżnienie dla Wrocławia, pokazujące efektowność i efektywność działań promocyjnych naszego miasta. Zaangażowanie pracowników Wydziału Promocji Miasta i Turystyki oraz Wrocławskiej Organizacji Turystycznej przekłada się na wspaniałe rezultaty. Szczególnie dziś, po katastrofalnej w skutkach dla Dolnego Śląska powodzi, zależy nam, aby ruch turystyczny jak najszybciej i w jeszcze większej ilości powrócił do Wrocławia i na Dolny Śląsk. Wszelkie skuteczne działania promocyjne mają dziś dla branży bardzo istotne znaczenie” – mówił Radosław Michalski, dyrektor departamentu marki miasta UM Wrocławia.
Spot „Wrocław Miasto Przygody” zrealizowany został w formie przygodowego zwiastuna, czerpiąc inspiracje z serii o Indiana Jonesie oraz legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego. W filmie możemy podziwiać ujęcia m.in. z wrocławskiego ZOO, Hali Stulecia, Hydropolis, Narodowego Forum Muzyki oraz wrocławskiego rynku. W rolach głównych wystąpili Marianna Zydek, Piotr Nerlewski oraz Daniel Olbrychski.
„Cieszy nas, ale też krępuje ta ilość przyznawanych wyróżnień za Miasto Przygody. Startując do międzynarodowej rywalizacji liczyliśmy, że na którymś z festiwali zostaniemy laureatami – nikt nie spodziewał się jednak takiego sukcesu. To nagroda dla wszystkich, którzy zaangażowali się zarówno w przygotowanie spotu jak i przeprowadzenie całej dwuletniej kampanii turystycznej. Ruch turystyczny we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku musi szybko wrócić na właściwe tory” – powiedział Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Od czerwca do sierpnia 2024 roku film był intensywnie promowany online w czterech wersjach językowych (angielskiej, niemieckiej, czeskiej i hiszpańskiej), uzyskując imponującą liczbę 17 milionów wyświetleń na różnych platformach. Największe zainteresowanie wzbudził w Hiszpanii (6,3 mln wyświetleń), Czechach (3,5 mln) i Holandii (2 mln). Na YouTube spot miał największy zasięg w Niemczech (900 tys. wyświetleń) i Czechach (500 tys.)
POWIĄZANE WPISY
13 maja 2025
Rusza XXII Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT
Polska Organizacja Turystyczna ogłasza XXII edycję konkursu na Najlepszy Produkt…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Czech Tourism zaprasza na warsztat MICE w Krakowie
Czech Tourism zaprasza przedstawicieli branży MICE na swój pierwszy warsztat dedykowany…
0 Komentarzy2 Minuty
7 maja 2025
Posłowie i Senatorowie RP zgromadzili się w Gnieźnie, aby uczcić milenium koronacji Bolesława Chrobrego
W piątek, 25 kwietnia 2025 roku, o godzinie 12:00 w Hali im. Mieczysława Łopatki w…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2025
Fru: Wczesne rezerwacje Polaków na majówkę. Królują Włochy, Francja i Hiszpania
Coraz więcej Polaków decyduje się na wczesne planowanie majówkowych wyjazdów, a wśród…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2025
PLL LOT uruchamia nowe połączenie Warszawa-Marrakesz
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają do zimowej siatki połączeń rejsy z Warszawy do…
0 Komentarzy1 Minuty
24 kwietnia 2025
Turystyczna odwilż nad Bałtykiem. Nadmorskie miejscowości hitem wśród turystów
Sezon turystyczny na polskim wybrzeżu wyraźnie przyspiesza, mimo że dopiero co…
0 Komentarzy2 Minuty
24 kwietnia 2025
Majowa promocja FlixBusa. Zwiększona liczba połączeń i bilety od 19,99 zł
FlixBus ogłosił nową kampanię promocyjną, obejmującą bilety na połączenia krajowe i…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2025
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej” w okresie świątecznym
Wizz Air rozpoczął kampanię „Świadomości Medycznej”, mającą na celu zwrócenie uwagi…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2025
Rainbow: najlepsze zagraniczne kierunki na majówkę 2025
Biuro podróży Rainbow przygotowało przegląd kierunków na majówkę, które właśnie w tym…
0 Komentarzy7 Minuty