Spot promujący Wrocław z nagrodami na festiwalach w Cannes, Belgradzie i Terres
Wrocławski spot promocyjny “Wrocław Miasto Przygody” zdobył nagrody na trzech międzynarodowych festiwalach filmowych. Produkcja, która jest częścią kampanii turystycznej miasta od 2023 roku, została wyróżniona na Cannes Corporate Media & TV Awards we Francji, Terres Travel Festival w Hiszpanii oraz Silafest w Serbii.
W Cannes (Francja) w ramach Cannes Corporate Media & TV Awards spot otrzymał Srebrnego Delfina w kategorii “Filmy turystyczne – Destynacje: Miasta”. To już trzecie wyróżnienie dla tego materiału we wrześniu – wcześniej zdobył nagrody na festiwalu Silafest w Belgradzie (Srebrne odznaczenie Blue Danube i Biała Akacja za dźwięk) oraz Złotą Nagrodę na festiwalu Terres Travel Festival w Hiszpanii w kategorii “Turystyczna Destynacja – Miasto”.
“To ogromne wyróżnienie dla Wrocławia, pokazujące efektowność i efektywność działań promocyjnych naszego miasta. Zaangażowanie pracowników Wydziału Promocji Miasta i Turystyki oraz Wrocławskiej Organizacji Turystycznej przekłada się na wspaniałe rezultaty. Szczególnie dziś, po katastrofalnej w skutkach dla Dolnego Śląska powodzi, zależy nam, aby ruch turystyczny jak najszybciej i w jeszcze większej ilości powrócił do Wrocławia i na Dolny Śląsk. Wszelkie skuteczne działania promocyjne mają dziś dla branży bardzo istotne znaczenie” – mówił Radosław Michalski, dyrektor departamentu marki miasta UM Wrocławia.
Spot “Wrocław Miasto Przygody” zrealizowany został w formie przygodowego zwiastuna, czerpiąc inspiracje z serii o Indiana Jonesie oraz legendy o zaginionym skarbie Piotra Włostowica i Opactwa Ołbińskiego. W filmie możemy podziwiać ujęcia m.in. z wrocławskiego ZOO, Hali Stulecia, Hydropolis, Narodowego Forum Muzyki oraz wrocławskiego rynku. W rolach głównych wystąpili Marianna Zydek, Piotr Nerlewski oraz Daniel Olbrychski.
“Cieszy nas, ale też krępuje ta ilość przyznawanych wyróżnień za Miasto Przygody. Startując do międzynarodowej rywalizacji liczyliśmy, że na którymś z festiwali zostaniemy laureatami – nikt nie spodziewał się jednak takiego sukcesu. To nagroda dla wszystkich, którzy zaangażowali się zarówno w przygotowanie spotu jak i przeprowadzenie całej dwuletniej kampanii turystycznej. Ruch turystyczny we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku musi szybko wrócić na właściwe tory” – powiedział Alfred Wagner, prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej.
Od czerwca do sierpnia 2024 roku film był intensywnie promowany online w czterech wersjach językowych (angielskiej, niemieckiej, czeskiej i hiszpańskiej), uzyskując imponującą liczbę 17 milionów wyświetleń na różnych platformach. Największe zainteresowanie wzbudził w Hiszpanii (6,3 mln wyświetleń), Czechach (3,5 mln) i Holandii (2 mln). Na YouTube spot miał największy zasięg w Niemczech (900 tys. wyświetleń) i Czechach (500 tys.)
POWIĄZANE WPISY
4 października 2024
Warszawa-Modlin przyjmuje Airbusa A330-243. To największy samolot w historii portu
2 października 2024 roku lotnisko Warszawa-Modlin przyjęło lądowanie Airbusa A330-243. To…
0 Komentarzy1 Minuty
3 października 2024
Kiwi.com wprowadza nową gwarancję dla młodych podróżników
Młodzi Polacy z pokolenia Y i Z opanowali sztukę taniego podróżowania, a ponad 40 proc. z…
0 Komentarzy3 Minuty
3 października 2024
Ryanair: we wrześniu liniami poleciało 19,1 mln pasażerów
Irlandzki przewoźnik Ryanair podał swoje wyniki za wrzesień 2024. Linie obsłużyły 19,1…
0 Komentarzy1 Minuta
2 października 2024
Italian Ambassador Awards: włoska kultura doceniona w Krakowie
W ostatnią sobotę września w Zamku Królewskim na Wawelu odbyła się druga edycja Italian…
0 Komentarzy1 Minuty
2 października 2024
Piloci Wizz Air będą się szkolić na lotnisku w Rzymie
Wizz Air otworzył nowe centrum szkoleniowe na lotnisku Rzym-Fiumicino we Włoszech. To…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2024
Wybrano najlepsze produkty turystyczne na Mazowszu
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna w 2024 roku skupiła się na promocji…
0 Komentarzy4 Minuty
1 października 2024
Karpacz walczy o odbudowę ruchu turystycznego
Po powodzi w południowej Polsce turystyka w regionie stanęła przed dużym wyzwaniem.…
0 Komentarzy3 Minuty
30 września 2024
Madera z pięcioma nominacjami w konkursie World Travel Awards 2024
Madera po raz kolejny zdobywa uznanie w branży turystycznej, otrzymując pięć nominacji w…
0 Komentarzy1 Minuty
27 września 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka rozszerza połączenia czarterowe na lato 2025
Lotnisko w Jasionce koło Rzeszowa rozszerza swoją siatkę czarterową na lato 2025, dodając…
0 Komentarzy1 Minuty