Słowacy zadowoleni z Air Baltic
Pierwszy sezon bezpośrednich rejsów Air Baltic z Rygi do Poradu skończył się 7 marca. W ciągu 13 przelotów, linia przywiozła pod Tatry 1679 pasażerów.
Ivan Heck z zarządu lotniska powiedział: „Nowa linia szybko okazała się opłacalna. Air Baltic udanie zastąpił czarterowe połączenia dowożące w ubiegłych sezonach gości z Rosji i Ukrainy. Liczba pasażerów korzystających z naszego małego lotniska wzrosła w porównaniu do ubiegłego sezonu o 590 osób. 80 proc. pasażerów przylatujących z Rygi to turyści, których celem był wypoczynek, 20 proc. – biznesmeni.”
Darina Bartková, dyrektor regionalnej organizacji ruchu turystycznego Regionu Liptov, dodała: „Nowa linia to kolejny ruch ożywiający turystykę w regionie. Od 13 grudnia do 7 marca, pasażerowie AirBaltic wykupili 4 500 noclegów w Tatrach Wysokich i na Liptowie. Wierzymy, że jest to dopiero początek długofalowej współpracy. Celem jest stopniowe zwiększenie liczby turystów z krajów nadbałtyckich w naszych ośrodkach, a szczególnie podniesienie stanu wiedzy o Słowacji w tych krajach.”
Samoloty AirBaltic przewiozły w sumie 1 679 pasażerów (podczas 13 rejsów). Średnie obłożenie wyniosło 65 pasazerów na lot. Najwięcej było Łotyszy – 425, Estończyków – 357 i Rosjan – 280. Pzostali to Finowie, Szwedzi, Kazachowie.
Lucia Blašková z ośrodka AquaCity Poprad, skomentowała: „Na razie liczba gości z krajów nadbałtyckich, w porównaniu w ubiegłym sezonem, wzrosłą nieznacznie. Owszem, uruchomienie połączenia lotniczego z Rygą to doskonały ruch, ale brakuje jeszcze marketingu i prezentacji poszczególnych ośrodków na rynku krajów nadbałtyckich. Bez tego niełatwo im dotrzeć do nas.”
Lenka Maťašovská, dyrektor organizacji regionalnej ruchu turystycznego z regionu Vysoke Tatry, oceniła: „Rynek krajów nadbałtyckich to dla nas wciąż wielka niewiadoma. Stopniowo poznajemy zachowania konsumentów stamtąd i musimy ciężko pracować, by Słowacja i Tatry stały się w tych krajach markami. Tak, by na wakacje zimowe chcieli przyjeżdżać właśnie do nas. Ten sezon pokazał, że metody marketingowe i PR, które wprowadziliśmy w życie, zdają egzamin.”
POWIĄZANE WPISY
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
15 kwietnia 2024
Ryanair uruchamia nowy program Future Flyer Academy
Ryanair uruchomił dziś (15 kwietnia) nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Lotnisko Chopina: w marcu odprawiono ponad 1,5 mln pasażerów
Ruch na Lotnisku Chopina dynamicznie rośnie. W marcu liczba podróżnych była wyższa o 13…
0 Komentarzy4 Minuty