Słowacy zadowoleni z Air Baltic
Pierwszy sezon bezpośrednich rejsów Air Baltic z Rygi do Poradu skończył się 7 marca. W ciągu 13 przelotów, linia przywiozła pod Tatry 1679 pasażerów.
Ivan Heck z zarządu lotniska powiedział: „Nowa linia szybko okazała się opłacalna. Air Baltic udanie zastąpił czarterowe połączenia dowożące w ubiegłych sezonach gości z Rosji i Ukrainy. Liczba pasażerów korzystających z naszego małego lotniska wzrosła w porównaniu do ubiegłego sezonu o 590 osób. 80 proc. pasażerów przylatujących z Rygi to turyści, których celem był wypoczynek, 20 proc. – biznesmeni.”
Darina Bartková, dyrektor regionalnej organizacji ruchu turystycznego Regionu Liptov, dodała: „Nowa linia to kolejny ruch ożywiający turystykę w regionie. Od 13 grudnia do 7 marca, pasażerowie AirBaltic wykupili 4 500 noclegów w Tatrach Wysokich i na Liptowie. Wierzymy, że jest to dopiero początek długofalowej współpracy. Celem jest stopniowe zwiększenie liczby turystów z krajów nadbałtyckich w naszych ośrodkach, a szczególnie podniesienie stanu wiedzy o Słowacji w tych krajach.”
Samoloty AirBaltic przewiozły w sumie 1 679 pasażerów (podczas 13 rejsów). Średnie obłożenie wyniosło 65 pasazerów na lot. Najwięcej było Łotyszy – 425, Estończyków – 357 i Rosjan – 280. Pzostali to Finowie, Szwedzi, Kazachowie.
Lucia Blašková z ośrodka AquaCity Poprad, skomentowała: „Na razie liczba gości z krajów nadbałtyckich, w porównaniu w ubiegłym sezonem, wzrosłą nieznacznie. Owszem, uruchomienie połączenia lotniczego z Rygą to doskonały ruch, ale brakuje jeszcze marketingu i prezentacji poszczególnych ośrodków na rynku krajów nadbałtyckich. Bez tego niełatwo im dotrzeć do nas.”
Lenka Maťašovská, dyrektor organizacji regionalnej ruchu turystycznego z regionu Vysoke Tatry, oceniła: „Rynek krajów nadbałtyckich to dla nas wciąż wielka niewiadoma. Stopniowo poznajemy zachowania konsumentów stamtąd i musimy ciężko pracować, by Słowacja i Tatry stały się w tych krajach markami. Tak, by na wakacje zimowe chcieli przyjeżdżać właśnie do nas. Ten sezon pokazał, że metody marketingowe i PR, które wprowadziliśmy w życie, zdają egzamin.”
POWIĄZANE WPISY
13 lutego 2025
Rekordowy początek roku na Lotnisku Chopina. Ponad 1,5 mln pasażerów
Lotnisko Chopina w Warszawie rozpoczęło 2025 rok od kolejnego historycznego wyniku. W…
0 Komentarzy2 Minuty
13 lutego 2025
Costa Cruises otwiera rezerwacje na World Cruise 2027
Costa Cruises otworzyła rezerwacje na rejs World Cruise 2027, który obejmuje najdłuższą…
0 Komentarzy2 Minuty
12 lutego 2025
Pełna oferta Air Canada dostępna na platformie APG
APG, sieć przedstawicielstw linii lotniczych na świecie, posiadająca ponad 100 biur na…
0 Komentarzy1 Minuty
11 lutego 2025
Wizz Air z pierwszym samolotem Airspace
Wizz Air ogłasza otrzymanie swojego pierwszego samolotu z najnowocześniejszą konfiguracją…
0 Komentarzy1 Minuty
11 lutego 2025
Michał Fijoł ponownie prezesem PLL LOT
Rada Nadzorcza Polskich Linii Lotniczych LOT powołała nowego prezesa. Od 11 lutego 2025…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lutego 2025
Rekordowy początek 2025 roku w Katowice Airport: 357 tys. pasażerów w styczniu
W styczniu w ruchu ogółem odnotowano w Katowice Airport 357 723 pasażerów, czyli o 50 202…
0 Komentarzy1 Minuty
10 lutego 2025
FlixBus z zimową ofertą z Lublina. Ponad 110 bezpośrednich połączeń
FlixBus przygotował specjalną ofertę na ferie zimowe. W sezonie zimowym przewoźnik…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Ryanair wprowadza nową trasę na Maltę
Ryanair poinformowała o swoim letnim rozkładzie lotów na 2025 rok z Rzeszowa. Obejmuje on…
0 Komentarzy2 Minuty
7 lutego 2025
Linie Emirates poszukują członków personelu pokładowego
Linie Emirates poszukują kandydatów do swojego międzynarodowego zespołu personelu…
0 Komentarzy1 Minuty