Skyscanner: więcej optymizmu w badaniu klientów z końca marca
Skyscanner wskazuje kilka optymistycznych wniosków z badania klientów przeprowadzonego na koniec marca. Czy to początek trwałego ożywienia?
Ostatnie badanie Skyscannera przeprowadzone pod koniec marca rzuca sporo światła na to, jak reagują konsumenci na zmiany związane z covid.
Najczęściej wyszukiwane kierunki, sentyment klientów i wpływ decyzji o kwarantannie
Co ważne dla turystyki, dość poważnie zmienia się nastawienie klientów do sytuacji covidowej. Już tylko 20 proc. z nich ocenia, że idzie ona w złym kierunku. Po drugiej stronie jest aż 49 proc. respondentów, czyli blisko połowa użytkowników.
Z ostatnio opublikowanych danych wynika, że wśród najczęściej wyszukiwanych kierunków znajdują się: USA, Hiszpania, Rosja, Turcja i UK.
Nie jest zaskoczeniem, że Skyscanner wychwytuje znaczne wzrosty wyszukiwań destynacji, które zmieniają politykę kwarantannową. Dla przykładu Tajlandia, która skróciła czas kwarantanny, doczekała się w marcu wzrostów o 41 proc.
Zapewne nie jest to koniec pozytywnych niespodzianek dla tego kierunku, niedawno otwarty został wszak Phuket, a Tajska Organizacja Turystyczna wznowiła działania promocyjne m.in. w Polsce.
Tajlandia otwiera się na turystów – wirtualny Travel Day jutro o 10
Za moment podobnym boomem będą mogły się pochwalić luzujące obostrzenia Hiszpania, Tunezja czy Izrael. Szczególnie w przypadku tego pierwszego kraju szybciej zobaczymy konkretne liczby, na Półwysep Iberyjski często latamy bowiem regularnymi liniami. A tych właśnie szukają użytkownicy meta-wyszukiwarek czy OTA. Zresztą boom na Hiszpanię potwierdził niejako już nasz polski gigant eSky.
Podróże wewnątrzkrajowe otworzą się wcześniej
Nie ma też niespodzianki jeżeli chodzi o szybsze wychodzenie z zapaści podróży wewnątrzkrajowych. Skyscanner pokazał dane odnoszące się do USA, gdzie przykładowe odcinki Atlanta Fort Lauderdale, Boston Logan do San Diego czy Los Angeles do Maui Kahulu notowały powyżej 100 proc. wzrostu.
Podobnie było na dużym wewnętrznym rynku, jakim dysponuje Korea Południowa – trasa Daegu Jeju mogła się pochwalić się 44 proc. wzrostem.
Covidowe korytarze będą pierwszymi trwałymi obszarami wznowienia ruchu turystycznego
Kolejnym ciekawym analitycznym przykładem jest ten traktujący o korytarzach. Otwarcie takowego na trasie Australia – Nowa Zelandia zaowocowało od razu wzrostem liczby rezerwacji o 1570 proc.
Nie inaczej było z korytarzem Izrael – Cypr. W dzień ogłoszenia planu, tj. 4 kwietnia, wzrost rezerwacji również wyniósł powyżej 1400 proc. w porównaniu do dnia poprzedzającego decyzje.
Same też rozmowy o otwarciu podróży na linii Wielka Brytania – Izrael doprowadziły do istotnego wzrostu wyszukiwań łączących te dwa kraje tras.
Skyscanner wesprze swoją analityką lotniska i linie lotnicze
Skyscanner już podczas targów ITB chwalił się swoimi analitycznymi narzędziami. Prezentując m.in. przykład swojej długofalowej współpracy z zarządzającą hiszpańskimi lotniskami AENA.
Wydaje się, że jest to naprawdę bardzo pożądany partner, który dzięki zgromadzonemu materiałowi analitycznemu może wspomagać podmioty na rynku transportowym.
Zasadniczą bolączką linii lotniczych, lotnisk czy organizacji turystycznych jest bowiem brak dokładnej analityki. Często dane, którymi dysponują, są tylko cząstkowe i nie obejmują całego badanego potencjału.
Dużym istotnym problemem jest też brak albo ograniczony charakter danych dotyczących przyszłości. A to one przecież są kluczowe dla planowania. Skyscanner jest też bardzo szybki, nie potrzebuje tygodni czy miesięcy na obróbkę i dostarczenie danych.
Oczywiście firma i jej produkt nie jest całościową odpowiedzią czy rozwiązaniem dla innych interesariuszy, może jednak stanowić bardzo istotne uzupełnienie ich wiedzy. Z takiego wniosku musieli wyjść Hiszpanie z Aena decydując się na strategiczną współpracę ze Skyscannerem.
Analityka oferowana przez giganta to też doskonałe narzędzie dla turystycznych organizacji
Dane oferowane przez Skyscanner to także doskonały materiał dla turystycznych organizacji. One także szukają maksymalnego uzupełnienia swojej analitycznej wiedzy. Przykładem takiego działania na polskim podwórku jest sojusz POT z Mastercard.
Analityka oferowana przez takie podmioty jak Mastercard czy Skyscanner może doskonale wspierać działania ośrodków turystycznych, szczególnie gdyby były one poparte zachęceniem podróżnego. Takie odważne działania właśnie ogłosiła Malta. Na razie skierowane jest tylko dla segmentu MICE, ale wkrótce to także może się zmienić.
Malta dofinansuje przyjezdnych z segmentu MICE. Wnioski mogą składać m.in. organizatorzy
Więcej danych i narzędzia pro-sprzedażowe to nadzieja na wyprzedzenie konkurentów w wyścigu o powracających do podróżowania turystów. Można też pokusić się o zmianę tradycyjnych wzorców podróżowania, np. przyciągniecie klientów podczas europejskiego lata przez Tajlandię.
Z pewnością takich prób będzie w najbliższym czasie więcej.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Mazowsze – Złoty Partner XIV Forum Promocji Turystycznej
Forum odbędzie się już 11 kwietnia 2024 we Wrocławiu. Złotym Partnerem wydarzenia jest…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Skyscanner: więcej optymizmu w badaniu klientów z końca marca […]