Skyscanner: więcej optymizmu w badaniu klientów z końca marca
Skyscanner wskazuje kilka optymistycznych wniosków z badania klientów przeprowadzonego na koniec marca. Czy to początek trwałego ożywienia?
Ostatnie badanie Skyscannera przeprowadzone pod koniec marca rzuca sporo światła na to, jak reagują konsumenci na zmiany związane z covid.
Najczęściej wyszukiwane kierunki, sentyment klientów i wpływ decyzji o kwarantannie
Co ważne dla turystyki, dość poważnie zmienia się nastawienie klientów do sytuacji covidowej. Już tylko 20 proc. z nich ocenia, że idzie ona w złym kierunku. Po drugiej stronie jest aż 49 proc. respondentów, czyli blisko połowa użytkowników.
Z ostatnio opublikowanych danych wynika, że wśród najczęściej wyszukiwanych kierunków znajdują się: USA, Hiszpania, Rosja, Turcja i UK.
Nie jest zaskoczeniem, że Skyscanner wychwytuje znaczne wzrosty wyszukiwań destynacji, które zmieniają politykę kwarantannową. Dla przykładu Tajlandia, która skróciła czas kwarantanny, doczekała się w marcu wzrostów o 41 proc.
Zapewne nie jest to koniec pozytywnych niespodzianek dla tego kierunku, niedawno otwarty został wszak Phuket, a Tajska Organizacja Turystyczna wznowiła działania promocyjne m.in. w Polsce.
Tajlandia otwiera się na turystów – wirtualny Travel Day jutro o 10
Za moment podobnym boomem będą mogły się pochwalić luzujące obostrzenia Hiszpania, Tunezja czy Izrael. Szczególnie w przypadku tego pierwszego kraju szybciej zobaczymy konkretne liczby, na Półwysep Iberyjski często latamy bowiem regularnymi liniami. A tych właśnie szukają użytkownicy meta-wyszukiwarek czy OTA. Zresztą boom na Hiszpanię potwierdził niejako już nasz polski gigant eSky.
Podróże wewnątrzkrajowe otworzą się wcześniej
Nie ma też niespodzianki jeżeli chodzi o szybsze wychodzenie z zapaści podróży wewnątrzkrajowych. Skyscanner pokazał dane odnoszące się do USA, gdzie przykładowe odcinki Atlanta Fort Lauderdale, Boston Logan do San Diego czy Los Angeles do Maui Kahulu notowały powyżej 100 proc. wzrostu.
Podobnie było na dużym wewnętrznym rynku, jakim dysponuje Korea Południowa – trasa Daegu Jeju mogła się pochwalić się 44 proc. wzrostem.
Covidowe korytarze będą pierwszymi trwałymi obszarami wznowienia ruchu turystycznego
Kolejnym ciekawym analitycznym przykładem jest ten traktujący o korytarzach. Otwarcie takowego na trasie Australia – Nowa Zelandia zaowocowało od razu wzrostem liczby rezerwacji o 1570 proc.
Nie inaczej było z korytarzem Izrael – Cypr. W dzień ogłoszenia planu, tj. 4 kwietnia, wzrost rezerwacji również wyniósł powyżej 1400 proc. w porównaniu do dnia poprzedzającego decyzje.
Same też rozmowy o otwarciu podróży na linii Wielka Brytania – Izrael doprowadziły do istotnego wzrostu wyszukiwań łączących te dwa kraje tras.
Skyscanner wesprze swoją analityką lotniska i linie lotnicze
Skyscanner już podczas targów ITB chwalił się swoimi analitycznymi narzędziami. Prezentując m.in. przykład swojej długofalowej współpracy z zarządzającą hiszpańskimi lotniskami AENA.
Wydaje się, że jest to naprawdę bardzo pożądany partner, który dzięki zgromadzonemu materiałowi analitycznemu może wspomagać podmioty na rynku transportowym.
Zasadniczą bolączką linii lotniczych, lotnisk czy organizacji turystycznych jest bowiem brak dokładnej analityki. Często dane, którymi dysponują, są tylko cząstkowe i nie obejmują całego badanego potencjału.
Dużym istotnym problemem jest też brak albo ograniczony charakter danych dotyczących przyszłości. A to one przecież są kluczowe dla planowania. Skyscanner jest też bardzo szybki, nie potrzebuje tygodni czy miesięcy na obróbkę i dostarczenie danych.
Oczywiście firma i jej produkt nie jest całościową odpowiedzią czy rozwiązaniem dla innych interesariuszy, może jednak stanowić bardzo istotne uzupełnienie ich wiedzy. Z takiego wniosku musieli wyjść Hiszpanie z Aena decydując się na strategiczną współpracę ze Skyscannerem.
Analityka oferowana przez giganta to też doskonałe narzędzie dla turystycznych organizacji
Dane oferowane przez Skyscanner to także doskonały materiał dla turystycznych organizacji. One także szukają maksymalnego uzupełnienia swojej analitycznej wiedzy. Przykładem takiego działania na polskim podwórku jest sojusz POT z Mastercard.
Analityka oferowana przez takie podmioty jak Mastercard czy Skyscanner może doskonale wspierać działania ośrodków turystycznych, szczególnie gdyby były one poparte zachęceniem podróżnego. Takie odważne działania właśnie ogłosiła Malta. Na razie skierowane jest tylko dla segmentu MICE, ale wkrótce to także może się zmienić.
Malta dofinansuje przyjezdnych z segmentu MICE. Wnioski mogą składać m.in. organizatorzy
Więcej danych i narzędzia pro-sprzedażowe to nadzieja na wyprzedzenie konkurentów w wyścigu o powracających do podróżowania turystów. Można też pokusić się o zmianę tradycyjnych wzorców podróżowania, np. przyciągniecie klientów podczas europejskiego lata przez Tajlandię.
Z pewnością takich prób będzie w najbliższym czasie więcej.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Sieć Fostertravel.pl: styczeń lepszy od zeszłorocznego o 279 proc.
Fostertravel.pl nie zwalnia tempa i otworzył kolejne dwa salony w Żukowie i Izabelinie. W…
0 Komentarzy1 Minuta
2 lutego 2023
POT ogłasza konkurs na nowych dyrektorów ZOPOT w Budapeszcie i Tokio
Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Zagranicznego…
0 Komentarzy4 Minuty
2 lutego 2023
Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku
W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Cypr – Polacy na 4. miejscu w 2022 roku, wzrost o 132,8 proc. w stosunku do 2019 roku
W 2022 roku Cypr odwiedziło 3 201 080 turystów, o 19,5 proc mniej niż w 2019 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 lutego 2023
Śniadanie biznesowe dla branży z MICE Expert
Grażyna Grot-Duziak działająca pod własną marką MICE Expert zorganizowała śniadanie…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
31 stycznia 2023
UOKiK: Wakacje.pl z zarzutami za mylące ceny
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl zarzut wprowadzania konsumentów w…
1 Komentarz3 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
Freetour.com i Stasher.com ogłaszają nowe partnerstwo w zakresie przechowywania bagażu
Freetour.com nawiązał współpracę ze Stasher.com, aby zaoferować klientom bezproblemowy…
0 Komentarzy2 Minuty
[…] Skyscanner: więcej optymizmu w badaniu klientów z końca marca […]