Ryanair – zgoda z Google i eDreams

archiwum Ryanair'a

Ryanair, Google oraz eDreams, poinformowały o osiągnięciu porozumienia i zakończeniu sporu sądowego trwającego między trzema stronami od 2015 roku.

Spór dotyczył reklamy online eDreams zamieszczonej na platformie Google’s AdWords i był rozstrzygany przez Irlandzki Sąd Najwyższy.
Ryanair, Google oraz eDreams osiągnęły właśnie porozumienie korzystne dla wszystkich konsumentów w całej Europie. Warunki ugody pozostają poufne.

Kenny Jacobs z Ryanaira powiedział: „Nadal będziemy oferowali naszym klientom loty po Europie w najniższych cenach. Z radością przyjmujemy też ugodę, dzięki której reklama biletów lotniczych stanie się bardziej przejrzysta, oczywiście z korzyścią dla klientów. Cieszymy się z rozwiązania sporu oraz zobowiązań do umieszczania na platformie Google’s AdWords reklamy przyjaznej konsumentom.”

Elijah Lawal, rzecznik prasowy Google powiedział: „Cieszymy się z osiągniętego porozumienia z Ryanairem oraz eDreams. Mamy jasne zasady dotyczące rodzaju reklam, jakie akceptujemy na naszych platformach i nadal będziemy angażowali się w ich egzekwowanie, aby jak najlepiej służyć konsumentom.”

Robert McNamara z eDreams powiedział: „Jesteśmy zadowoleni z porozumienia i zobowiązujemy się pomagać podróżnym w całej Europie w uzyskaniu najlepszych i najbardziej korzystnych opcji podróży. Mamy nadzieję, że to porozumienie pozwoli wszystkim zainteresowanym skoncentrować się na zapewnieniu Europejskim podróżnym jeszcze wyższej jakości usług”.