Ryanair wraca na Lotnisko Chopina. Pięć letnich tras

Ryanair ogłosił dziś (25 stycznia), że po czterech latach wraca na lotnisko Warszawa Chopin i uruchamia pięć nowych tras w sezonie letnim 2023 – łącząc Lotnisko Chopina z wakacyjnymi destynacjami, takimi jak Alicante, Majorka i Pafos, a także z głównymi europejskimi stolicami, takimi jak Bruksela i Wiedeń.
Trasy Ryanair z Lotniska Warszawa Chopin na Lato 2023 obejmują cztery loty w tygodniu do Alicante, Wiednia i na Majorkę, trzy loty tygodniowo do Brukseli i jeden lot w tygodniu do Pafos.
Nowe trasy na Lotnisku Chopina umacniają pozycję Ryanair w Polsce z ponad 35 proc. udziałem w rynku. Niestety, odbywa się to kosztem Lotniska Warszawa Modlin, którego zarząd i regionalne władze z niezrozumiałych powodów nie są zainteresowane długofalowym rozwojem Ryanair w Warszawie Modlinie.
Ryanair generuje trzy tysiące miejsc pracy w regionie, a także oferuje bogatą siatkę połączeń w postaci 430 lotów tygodniowo na ponad 50 trasach z Modlina. Władze lotniska i regionu, nie podejmując współpracy z linią lotniczą co do dalszego rozwoju, ignorują ryzyko utraty nowych tras (jak również istniejących połączeń) na rzecz sąsiednich lotnisk, takich jak Warszawa Chopin.
“Cieszymy się z powrotu do Warszawy Chopina i otwarcia pięć nowych tras do ekscytujących słonecznych destynacji jak Alicante, Majorka i Pafos oraz ulubionych miast, takich jak Bruksela i Wiedeń. Szkoda jednak, że musi się to odbywać kosztem Warszawy-Modlin i regionu. Z niezrozumiałych powodów, zarówno zarząd lotniska, jak i władze regionalne, ignorują Ryanair (największą linię lotniczą w Europie i Polsce) oraz odmawiają zaangażowania się w rozwój Lotniska Warszawa-Modlin – niepotrzebnie ryzykując utratę miejsc pracy i połączeń w regionie” – mówi Michał Kaczmarzyk z Ryanair, CEO BUZZ.
“Jeśli zarząd lotniska w Modlinie oraz udziałowcy (w tym władze regionalne) nie podejmą działań będą w przyszłości musieli wytłumaczyć mieszkańcom, dlaczego nie byli zainteresowani rozwojem lotniska i regionu. Tymczasem Ryanair będzie nadal rozwijał siatkę połączeń na tych lotniskach w Polsce i Europie, którym zależy na zwiększeniu ruchu i które są w stanie zagwarantować niskie koszty” – dodaje.
POWIĄZANE WPISY
27 stycznia 2023
SITE Poland podsumowało miniony rok: był trudny i ekscytujący
Tradycyjnie, w styczniu członkowie SITE Poland spotkali się, aby podsumować poprzedni…
0 Komentarzy2 Minuty
27 stycznia 2023
Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie
Grupa Air France-KLM inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
Emirates rekrutuje personel pokładowy w Polsce
Linie Emirates poszukują kandydatów do swojego międzynarodowego zespołu personelu…
0 Komentarzy1 Minuty
26 stycznia 2023
Wizz Air – 10 samolot na Lotnisku Chopina w Warszawie i 6 nowych tras latem
Linia lotnicza Wizz Air planuje na maj dodanie 10. samolotu na Lotnisku Chopina oraz…
0 Komentarzy2 Minuty
26 stycznia 2023
Wizz Air połączy Katowice z Erywaniem
Linia lotnicza Wizz Air uruchomi do 29 kwietnia nowe połączenie z Katowice Airport do…
0 Komentarzy2 Minuty
25 stycznia 2023
Ras Al Khaimah w 2022 odwiedziło ponad milion turystów
Biuro Promocji i Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah (RAKTDA) poinformowało o najwyższej w…
0 Komentarzy6 Minuty
25 stycznia 2023
Polska Akademia Lotnicza otworzyła Centrum Symulatorowe dla Załóg Pokładowych
We wtorek 24 stycznia odbyło się oficjalne otwarcie Centrum Symulatorowego dla Załóg…
0 Komentarzy5 Minuty
25 stycznia 2023
IGHP: grudzień słabszy niż się spodziewaliśmy
W grudniu wyraźnie więcej hoteli odnotowało frekwencję poniżej 30 proc. i jednocześnie…
0 Komentarzy10 Minuty
25 stycznia 2023
Stambuł: prawie 40 mln osób odwiedziło Wielki Bazar
Wielki Bazar lub Kryty Bazar, historyczne centrum handlu i zakupów, po odrestaurowaniu w…
0 Komentarzy2 Minuty