Ryanair wraca na Lotnisko Chopina. Pięć letnich tras

Ryanair ogłosił dziś (25 stycznia), że po czterech latach wraca na lotnisko Warszawa Chopin i uruchamia pięć nowych tras w sezonie letnim 2023 – łącząc Lotnisko Chopina z wakacyjnymi destynacjami, takimi jak Alicante, Majorka i Pafos, a także z głównymi europejskimi stolicami, takimi jak Bruksela i Wiedeń.
Trasy Ryanair z Lotniska Warszawa Chopin na Lato 2023 obejmują cztery loty w tygodniu do Alicante, Wiednia i na Majorkę, trzy loty tygodniowo do Brukseli i jeden lot w tygodniu do Pafos.
Nowe trasy na Lotnisku Chopina umacniają pozycję Ryanair w Polsce z ponad 35 proc. udziałem w rynku. Niestety, odbywa się to kosztem Lotniska Warszawa Modlin, którego zarząd i regionalne władze z niezrozumiałych powodów nie są zainteresowane długofalowym rozwojem Ryanair w Warszawie Modlinie.
Ryanair generuje trzy tysiące miejsc pracy w regionie, a także oferuje bogatą siatkę połączeń w postaci 430 lotów tygodniowo na ponad 50 trasach z Modlina. Władze lotniska i regionu, nie podejmując współpracy z linią lotniczą co do dalszego rozwoju, ignorują ryzyko utraty nowych tras (jak również istniejących połączeń) na rzecz sąsiednich lotnisk, takich jak Warszawa Chopin.
„Cieszymy się z powrotu do Warszawy Chopina i otwarcia pięć nowych tras do ekscytujących słonecznych destynacji jak Alicante, Majorka i Pafos oraz ulubionych miast, takich jak Bruksela i Wiedeń. Szkoda jednak, że musi się to odbywać kosztem Warszawy-Modlin i regionu. Z niezrozumiałych powodów, zarówno zarząd lotniska, jak i władze regionalne, ignorują Ryanair (największą linię lotniczą w Europie i Polsce) oraz odmawiają zaangażowania się w rozwój Lotniska Warszawa-Modlin – niepotrzebnie ryzykując utratę miejsc pracy i połączeń w regionie” – mówi Michał Kaczmarzyk z Ryanair, CEO BUZZ.
„Jeśli zarząd lotniska w Modlinie oraz udziałowcy (w tym władze regionalne) nie podejmą działań będą w przyszłości musieli wytłumaczyć mieszkańcom, dlaczego nie byli zainteresowani rozwojem lotniska i regionu. Tymczasem Ryanair będzie nadal rozwijał siatkę połączeń na tych lotniskach w Polsce i Europie, którym zależy na zwiększeniu ruchu i które są w stanie zagwarantować niskie koszty” – dodaje.
POWIĄZANE WPISY
23 maja 2025
Dolny Śląsk zaprasza biura podróży do bezpłatnej promocji
Dolnośląska Organizacja Turystyczna (DOT) zachęca touroperatorów do bezpłatnej…
0 Komentarzy2 Minuty
23 maja 2025
PKP Intercity: Pendolino będzie kursować do Świnoujścia w sezonie letnim
PKP Intercity informuje, że od 18 czerwca 2025 roku pociąg Express InterCity Premium,…
0 Komentarzy1 Minuty
23 maja 2025
Lublin zaprasza na letnie spacery z przewodnikiem
Lokalna Organizacja Turystyczna Metropolia Lublin ogłasiła kolejną edycję programu…
0 Komentarzy2 Minuty
23 maja 2025
Rozpoczęło się głosowanie internetowe w ramach VIII Turystycznych Mistrzostw Vlogerów
Dnia 23 maja br. rozpoczęło się internetowe głosowanie w ramach VIII edycji Turystycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
23 maja 2025
Wizz Air odbiera pierwszy samolot Airbus A321XLR
Wizz Air poinformował o nabyciu pierwszego w swojej historii samolotu Airbus A321XLR.…
0 Komentarzy3 Minuty
22 maja 2025
Rankomat.pl: 80 proc. Polaków planuje urlop. Większość wybiera wypoczynek w kraju
W tym roku Polacy chętniej niż w ubiegłym wybierają się na wakacje. 80 proc. z nas…
0 Komentarzy3 Minuty
22 maja 2025
Wizz Air połączy Olsztyn-Mazury z Dortmundem
Wizz Air ogłosił uruchomienie bezpośredniego połączenia z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury…
0 Komentarzy2 Minuty
22 maja 2025
Stena Line obchodzi jubileusz. 30 lat połączenia Gdynia–Karlskrona
W maju 2025 roku mija 30 lat od uruchomienia połączenia promowego Gdynia–Karlskrona przez…
0 Komentarzy3 Minuty
22 maja 2025
Wakacje.pl ponownie wybrały Rainbow jako partnera biznesowego
Biuro Rainbow, działające na rynku turystycznym od ponad trzech dekad, było…
0 Komentarzy3 Minuty